Har dere noen papirer på at ts50x har 80cc ramme og en deleliste over hva som må byttes for å registrere ts50x som ts80x som jeg kan få?
Suzuki TSX 80cc ramme papirer
#1 •
Skrevet 23 november 2018 - 20:40
#2 •
Skrevet 29 november 2018 - 00:31
Sent from my iPhone using Tapatalk
I stallen at the moment :
2 x komplette Suzuki tsx'er
2 x Volvo 242 og en VAG Vinterbil
1 x Tm 85 crosser
- Ingen tsx ingen s*x
#3 •
Skrevet 01 desember 2018 - 10:07
Har du ts80x motor da? . Kjekt med ts50x vel. Blir vel regnet som lett mc hvis du skal registrere over 49cc? Lett mc betaler vel også 2000kr ca i veiavgift Sparer de 1500kr i året, selv om de betales av forsikringsselskapet, som du egentlig igjen betaler dem... medmindre vi snakker veteran da:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ville nok vært lett sykkel veteran. Har ikke TS80X motor nei, men jeg elsker tsx og de går så tregt når de er moped. Vil ikke ha altformye trim å bli tatt å må betale 4200Kr
#4 •
Skrevet 02 desember 2018 - 16:13
Ville nok vært lett sykkel veteran. Har ikke TS80X motor nei, men jeg elsker tsx og de går så tregt når de er moped. Vil ikke ha altformye trim å bli tatt å må betale 4200Kr
Ikke tenk på det, med mindre du bor i byen. Pleier som regel å gå fint
- Sjokoladepålegg liker dette
#5 •
Skrevet 03 desember 2018 - 01:36
Ville nok vært lett sykkel veteran. Har ikke TS80X motor nei, men jeg elsker tsx og de går så tregt når de er moped. Vil ikke ha altformye trim å bli tatt å må betale 4200Kr
Digger tsx jeg å! De er bare så knalldeilige på alle måter! Få tak i en malossisylinder da vel!! De står det 49cc på siden av(den gamle typen sylinder iallefall, spørs om det står på de helt nye, kan finne ut om du vil), så kan du bare vise den hvis du blir stoppa en dag av onkel blå og «trimekspertene» lyser rundt med lykta si uten å særlig kunne noe.. i tillegg ser sylinderen ut som en orginal en, imens på disse andre moderne moppene så oser det trim ved underbody, røde sylindre, «top performance» skrift. osv osv...
Har studert i en by selv for ikke så mange måneder siden (haugesund) og der kjørte jeg trim, jeg så dem så og si hver/annenhver dag jeg kjørte, og det gikk helt fint sålenge du følger litt med rundt deg og ikke gir på 80-90 når du har snuten bak deg, de har som regel bedre ting å gjøre enn å snu å forfølge deg:)
PLUSS! skal du omregistrere til lett må du ta lett lappen også, som minst blir 15.000 medmindre du er sjuuukt go på å kjøre eller fikser noe rabatter, og bot for trim er jo bare noe du KANSKJE må betale
Sent from my iPhone using Tapatalk
I stallen at the moment :
2 x komplette Suzuki tsx'er
2 x Volvo 242 og en VAG Vinterbil
1 x Tm 85 crosser
- Ingen tsx ingen s*x
#6 •
Skrevet 03 desember 2018 - 15:13
Digger tsx jeg å! De er bare så knalldeilige på alle måter! Få tak i en malossisylinder da vel!! De står det 49cc på siden av(den gamle typen sylinder iallefall, spørs om det står på de helt nye, kan finne ut om du vil), så kan du bare vise den hvis du blir stoppa en dag av onkel blå og «trimekspertene» lyser rundt med lykta si uten å særlig kunne noe.. i tillegg ser sylinderen ut som en orginal en, imens på disse andre moderne moppene så oser det trim ved underbody, røde sylindre, «top performance» skrift. osv osv...
Har studert i en by selv for ikke så mange måneder siden (haugesund) og der kjørte jeg trim, jeg så dem så og si hver/annenhver dag jeg kjørte, og det gikk helt fint sålenge du følger litt med rundt deg og ikke gir på 80-90 når du har snuten bak deg, de har som regel bedre ting å gjøre enn å snu å forfølge deg:)
PLUSS! skal du omregistrere til lett må du ta lett lappen også, som minst blir 15.000 medmindre du er sjuuukt go på å kjøre eller fikser noe rabatter, og bot for trim er jo bare noe du KANSKJE må betale
Sent from my iPhone using Tapatalk
Men lett er raskere (morsommere), kan kjøre lovlig fort (i 80 f eks, forbi politiet i en 80sone) og kan ha en bakpå som hadde vært fryktelig greit
Blir jeg tatt med en bakpå blir det disse bøtene:
Passasjer på moped: 2600kr
Trim: 5500Kr + 3 prikker
altså 8100Kr. Med lett blir det 0kr når jeg blir stoppa
#7 •
Skrevet 03 desember 2018 - 23:43
Men lett er raskere (morsommere), kan kjøre lovlig fort (i 80 f eks, forbi politiet i en 80sone) og kan ha en bakpå som hadde vært fryktelig greit
Blir jeg tatt med en bakpå blir det disse bøtene:
Passasjer på moped: 2600kr
Trim: 5500Kr + 3 prikker
altså 8100Kr. Med lett blir det 0kr når jeg blir stoppa
Skal en først trimme, tenker jeg at den bør trimmes til den kjører minst like godt som de fleste 4taktere lettmcer, det skal ikke så veldig mye til om det er snakk om derbi, yamaha dt, tzr, gpr osv.
Men Sant sant, må veie opp alt mulig, ikke lett å bestemme seg, kan tenke det er digg å kjøre lovlig forbi en kontroll i 80, men når jeg tok moppelappen kosta den 3k( koster vel 7-8 idag..) i forhold til lettmc lappen som kosta minst 15.000 og i tillegg var sesongsatt(noe drit om en er født litt seint på året), så kommer sykkel itillegg da, som en somregel går opp mot 25-50k om en skal være en an de «basic kule» gutta da:) da snakker vi yamaha mt, duke, wrx, yzf osv sant. ( får jo seff sykkel til 15+ og men er ofte kjørt langt og ikke alltid feilfrie)
Men spørs jo også hvor interessert og økonomisk stabil du er, skal alle kompisene ta lett, så ville jeg jo valgt lett jeg og hvis de tenker lange turer og slikt, men skal du bare ha fram og tilbake til skolen og kanskje trimme og mekke med venner som har lappen, er moped knall, men skikkelige langturer og drivsikkerhet, diverse så er jo lettmc best da:)
+ bedre opplæring på lett mc..
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Superdarus2000 liker dette
I stallen at the moment :
2 x komplette Suzuki tsx'er
2 x Volvo 242 og en VAG Vinterbil
1 x Tm 85 crosser
- Ingen tsx ingen s*x
#8 •
Skrevet 07 desember 2018 - 13:28
Skal en først trimme, tenker jeg at den bør trimmes til den kjører minst like godt som de fleste 4taktere lettmcer, det skal ikke så veldig mye til om det er snakk om derbi, yamaha dt, tzr, gpr osv.
Men Sant sant, må veie opp alt mulig, ikke lett å bestemme seg, kan tenke det er digg å kjøre lovlig forbi en kontroll i 80, men når jeg tok moppelappen kosta den 3k( koster vel 7-8 idag..) i forhold til lettmc lappen som kosta minst 15.000 og i tillegg var sesongsatt(noe drit om en er født litt seint på året), så kommer sykkel itillegg da, som en somregel går opp mot 25-50k om en skal være en an de «basic kule» gutta da:) da snakker vi yamaha mt, duke, wrx, yzf osv sant. ( får jo seff sykkel til 15+ og men er ofte kjørt langt og ikke alltid feilfrie)
Men spørs jo også hvor interessert og økonomisk stabil du er, skal alle kompisene ta lett, så ville jeg jo valgt lett jeg og hvis de tenker lange turer og slikt, men skal du bare ha fram og tilbake til skolen og kanskje trimme og mekke med venner som har lappen, er moped knall, men skikkelige langturer og drivsikkerhet, diverse så er jo lettmc best da:)
+ bedre opplæring på lett mc..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skal nok ha en lettsykkel som minner meg om en tsx om det blir en lettsykkel
#9 •
Skrevet 07 desember 2018 - 18:08
Er fylt mulig å få regga eldre uplombert 50cc mopper som lettsykkel men da som enseter. Ville tatt kontakt med Risløkka trafikkstasjon og spurt om det er mulig å regge en uplombert X50 som lettsykkel, da er jo bare å sette på en 80X-motor i ettertid. Kan jo spørre om det er mulig å regge en 50X med 80X-motor. Om du importerer en TS80X så blir den automatisk regget som lettsykkel. TS80X-motoren er en sterk motor som drar greit selv i lange motbakker. Med lett porting, 24-gasser og G80-potte så går den som 100-kubikker.
#10 •
Skrevet 07 desember 2018 - 18:17
Suzuki TS80X ble etter det jeg har forstått ikke solgt i Norge og dermed ikke typegodkjent her i landet = null godkjenningspapirer. Den var vel mest populær/solgt i Nederland, Tyskland, Polen og Frankrike. Står noen til salgs i ny og med på nettet om du følger med på europeiske salgsfora.
Er fylt mulig å få regga eldre uplombert 50cc mopper som lettsykkel men da som enseter. Ville tatt kontakt med Risløkka trafikkstasjon og spurt om det er mulig å regge en uplombert X50 som lettsykkel, da er jo bare å sette på en 80X-motor i ettertid. Kan jo spørre om det er mulig å regge en 50X med 80X-motor. Om du importerer en TS80X så blir den automatisk regget som lettsykkel. TS80X-motoren er en sterk motor som drar greit selv i lange motbakker. Med lett porting, 24-gasser og G80-potte så går den som 100-kubikker.
Dersom den ikke er typegodkjent så må man fikse dette og det koster vell gull og diamanter
Dersom du skal regge en 50cc som 125cc så blir det er god del avgifter osv. Aka du må ha rett lommebok og interesse for å gjøre dette.
#11 •
Skrevet 07 desember 2018 - 18:46
Om man regger en veteran 50cc så forblir den 50cc men registrert som lettsykkel pga effekt. Dermed blir den fortsatt enseter. Om man kan gjøre dette med mopper som ikke omfattes som veteran kjenner jeg ikke til. I såfall så blir det nok noe avgifter som tilkommer.
- Superdarus2000 liker dette
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere