Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Skamportet Scrosser(Peugeot scooter) !🛵

• Logg inn for å legge til innlegg
11 innlegg i dette emnet

#1 Superdarus2000

Superdarus2000

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 897 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Golfballdykker
  • Kjøretøy:yAmHA Dt 49.5555cc
Garage Garasje

Skrevet 02 desember 2018 - 21:25

Skamportet Scrosser!  

Hei! Kompisene mine fikk en scooter gratis. Så tenkte jeg skulle lage ett prosjektet i og med at vi skal få gang på den og kjøre den i skogen og litt andre plasser. Det er en peugot men vet ikke resten av navnet. Er en 2 takter så det gjør det veldig morsomt ang. trim. Budsjettet er lite til minimalt så her gjelder det å være kreativ :p Grunnen til at den heter Scrosser er pga. at det er en scooter som skal brukes som en crosser

Vi har en TP sylinder som er skjært men den skal borres opp og skam portes :wub  Så får vel gjøre det beste ut av det.Det første vi må gjøre er å finne ut hvordan jeg setter sammen denne variator/kick delen. Altså de 2 sirklene som beltet sitter på. Legger ut en video her så vis noen kunne forklart hvordan man setter de sammen igjen eller kan linke meg til en video ellns. Så hadde det vært helt konge. :D

Deretter så må vi få start på den. De nevnte at den ikke fikk gnist så det må vi finne ut av. Tenker å bygge vårt eget el-nett til lys, coil og tuta ofc :cool  Så vis noen har erfaring med dette så bare si ifra. Dette blir ett gøy og spennende prosjekt og jeg ser fram til det.

62eef24e758d9ee4e68db55e6aa7c347.jpg

Her er video av delene som må monteres! Setter pris på alt innspill!

Dette innlegget er endret av Superdarus2000: 02 desember 2018 - 21:44

• Derbi.09 liker dette

Prosjektet mitt --> MISSILES ! 🚀

http://www.mopedport...

Blodtrimmet TMS Motard 50cc, gikk som ett helvette til rammen knakk. Kalte den kamazaki siden når den var parkert utenfor skolen så knakk støtten og da tok den med seg 10 andre mopeder i fallet :p  :lol

#2 Superdarus2000

Superdarus2000

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 897 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 02 desember 2018 - 22:26

• Derbi.09 liker dette

Blodtrimmet TMS Motard 50cc, gikk som ett helvette til rammen knakk. Kalte den kamazaki siden når den var parkert utenfor skolen så knakk støtten og da tok den med seg 10 andre mopeder i fallet :p  :lol

#3 Superdarus2000

Superdarus2000

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 897 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 03 desember 2018 - 13:53

Ayyeee! Skal mest sannsynlig bort der ikveld å se om vi kan få satt sammen variatoren osv. Er enda ikke gnist så vidt jeg vet. Hvordan skal man fikse dette tro?

Enkleste er vel å koble opp vårt eget el-nett. Er det mulig å bare ta ledninger fra batteri, coil osv. Utenom alt det annet. Hvordan er det ang. tenningslåsen? Vis jeg kutter ledningene på den, vil den da ikke starte eller?

#4 birk

birk

MP-Senior

• Bruker
  • PipPip
  • 1 136 Innlegg:
  • Kjøretøy:Derbi Senda SM 06 Yamaha Jog R AC 07 Mod.

Skrevet 06 desember 2018 - 09:02

Hvis jeg ikke tar fullstendig feil, så er det 2 ledninger som skal kobles sammen for å få gnist hvis du kutter ut tenningslås.

Pågående prosjekt: Yamaha Jog R AC 07Mod.

Derbi Senda SM X-race 06mod, Polini Corsa, Yasuni r3, Stage6 24mm PWK, Stage6 XL Double Layer, Conti innsug og reed, Mrd carbon clutch, TP trimcoil,Ridolfi Racingtermostat(45c), Hebo Fast-track cooler, MVT-Racing tenning (Inner-rotor), Doppler Endurance veiv,match-portet blokk og glass-blåst veivhus.

#5 ghaven

ghaven

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 749 Innlegg:

Skrevet 06 desember 2018 - 11:30

Fullt mulig å koble opp eget minimalistisk el nett som fungerer ,youtube eller noen reklame sider for cdi selgere viser dette greit .Og jeg må si at får du ikke sammen variator bør du strengt tatt ikke gjøre noe på resten av sykkel heller uten om å fylle bensin. Var vel litt stygt sagt ,men sånn ser jeg det. Ikke alle kan alt men de fleste bra mekanikere vet hvordan man skaffer seg viten om de tingene man ikke kan og det er en viktig egenskap når du skrur motor

• Superdarus2000 liker dette

#6 Derbi.09

Derbi.09

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 312 Innlegg:
  • Yrke:VG2
  • Kjøretøy:Derbi x-race 09.mod

Skrevet 06 desember 2018 - 19:50

Fullt mulig å koble opp eget minimalistisk el nett som fungerer ,youtube eller noen reklame sider for cdi selgere viser dette greit .Og jeg må si at får du ikke sammen variator bør du strengt tatt ikke gjøre noe på resten av sykkel heller uten om å fylle bensin. Var vel litt stygt sagt ,men sånn ser jeg det. Ikke alle kan alt men de fleste bra mekanikere vet hvordan man skaffer seg viten om de tingene man ikke kan og det er en viktig egenskap når du skrur motor

hvordan lærte du da? alle må begynne et sted, som du sa: alle kan ikke alt, men det må jo læres!

#7 ghaven

ghaven

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 749 Innlegg:

Skrevet 07 desember 2018 - 00:18

skrudde fra hverandre og sammen igjen min første tempo når jeg gikk på barneskolen for en  mannsalder siden, og hadde min første bil, som var en boble som ble ribbet og kortet inn med kun hjul, gulv, ratt, og to seter,pluss motor ala stor gokart, når jeg begynte på ungdomsskolen.Siden har det gått slag i slag. Når jeg nå har passert femti for en god stund siden kan jeg vel si at jeg har sett en del og gjort litt av hvert. Inni mellom har det blitt litt utdanning også i samme retning som du, så det har blitt en salig røre av jobb utdanning og hobby og noe som skulle vært fritid som stort sett har dreid seg om en ting. Og fruen min har gitt opp for mange år siden å skille mellom hobby jobb og fritid det går i ett. Internett har gjort at alle kan finne ut alt om de bare leter

• Bromm og Derbi.09 liker dette

#8 Superdarus2000

Superdarus2000

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 897 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 07 desember 2018 - 10:20

Hvis jeg ikke tar fullstendig feil, så er det 2 ledninger som skal kobles sammen for å få gnist hvis du kutter ut tenningslås.

Ååå? Hvilke da og fra hvor?

Hah fant ut av det! 

Nei ser poenget ditt men jeg jobber heller etter den standarden at jeg ikke kan noen ting fra før og lærer det her og nå. Scooteren er ikke i den beste standen heller så er mye som kan gå tapt. Vis vi fikser den så blir den stående i garasjen i evigheter og vil aldri bli brukt. Takk skal sjekke ut på youtube ang. el nettet.

hvordan lærte du da? alle må begynne et sted, som du sa: alle kan ikke alt, men det må jo læres!

Tenker det samme :p  Skjønner poenget til Ghaven men jeez hvordan forventer de at folk skal lære noe :lol Se på youtube uten å prøve selv? Funker dårlig ass. Kan heller ikke se på en mekaniker når han gjør det. Vi vet alle hvor hardt det suger å jobbe når en står og inspektere arbeidet ditt......

skrudde fra hverandre og sammen igjen min første tempo når jeg gikk på barneskolen for en  mannsalder siden, og hadde min første bil, som var en boble som ble ribbet og kortet inn med kun hjul, gulv, ratt, og to seter,pluss motor ala stor gokart, når jeg begynte på ungdomsskolen.Siden har det gått slag i slag. Når jeg nå har passert femti for en god stund siden kan jeg vel si at jeg har sett en del og gjort litt av hvert. Inni mellom har det blitt litt utdanning også i samme retning som du, så det har blitt en salig røre av jobb utdanning og hobby og noe som skulle vært fritid som stort sett har dreid seg om en ting. Og fruen min har gitt opp for mange år siden å skille mellom hobby jobb og fritid det går i ett. Internett har gjort at alle kan finne ut alt om de bare leter

Grei måte å lære på det der :D  Syntes selv det er den eneste måten å lære noe ordentlig på. Greit nok at du kan lære ting på youtube osv. men føler ikke man kan det og forstår det før det er gjort selv for hånd ^_^

Har ikke fått gjort noe på scooteren i og med at jeg har holdt på med mopeden min og skal søke jobb, så er blitt opptatt.

Tenker jeg skal bort der på Søndag da, så får vi se hva vi kan få gjort. Skal vel ribbe den også i og med at det er så mye unødvendig og knekt plastikk på den. Blir gøy dette og ser fram til det. Kommer vel også flere prosjekter fra meg dersom jeg får jobb nå, tviler men får prøve fram til jeg får en. Usikker på om det blir flere bygge prosjekter fra bunnen av i og med at det koster så jævlig. Blir vel å feks. kjøpe en derbi med bidalot eller xtreme 88 og oppgradere oppsettet/fikse den. De selges jo skam billig. Ser ofte derbier med airsal xtreme 88, 28mm, italkit inner rotor osv. for rundt 8k.

Får nå se hva det blir. Det blir nå ihvertfall noe. :D  Først prioriteres DT-en da :wub  Så Scooteren så neste prosjekt. Kommer mange video til neste år. Er sånn annenhver dag med glatt is nå :p

Dette innlegget er endret av Superdarus2000: 07 desember 2018 - 10:12

#9 Derbi.09

Derbi.09

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 312 Innlegg:
  • Yrke:VG2
  • Kjøretøy:Derbi x-race 09.mod

Skrevet 07 desember 2018 - 11:03

man lærer så lenge man lever, SD er jo faktisk ganske så interessert i å lære, noe han skal ha skryt for da 99% av 16 åringer sender mopeden rett inn til forhandler/verksted hvis de skal bytte noe så smått som kjede. bare lurte, kan ikke huske å ha nevnt noe om utdanningen min? :huh  :p  

#10 ghaven

ghaven

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 749 Innlegg:

Skrevet 07 desember 2018 - 11:43

Beklager vist jeg har foretatt noen slutninger som ikke stemmer her , men antok at du var eller er under utdanning innen mekanikk  og jobbet med motorsykler. Syntes det kom av det du skrev i en annen tråd

#11 Superdarus2000

Superdarus2000

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 897 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 07 desember 2018 - 18:19

man lærer så lenge man lever, SD er jo faktisk ganske så interessert i å lære, noe han skal ha skryt for da 99% av 16 åringer sender mopeden rett inn til forhandler/verksted hvis de skal bytte noe så smått som kjede. bare lurte, kan ikke huske å ha nevnt noe om utdanningen min? :huh  :p  

Haha nei verksted er utelukket :p  Den blir heller ikke solgt før den er 100% ferdig og det er filmet flere timer med kjørevideo :wub

#12 Superdarus2000

Superdarus2000

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 897 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 09 desember 2018 - 00:07

Da var det en ny update!

Jeg var ute med han kompisen min for 1 time siden. Vi hang litt sammen før vi suste opp i garasjen hans. Vi har møtt på noen problemer men det skal vi nok fikse uten problemer blir bare gøy det. Uansett er noe merkelig greier med denne scooteren, vis den blir trillet 1 meter fram eller tilbake så bremser den noe jævlig :p  Kan trilles videre ved mye makt. Stempelet står stille og ser ut som om det er brent hull i det :lol  Noen som har noen anelse ang. dette? Må kjøpe ny mutter på veiva siden den forrige var visst runda så noe jævlig. Gjengene var helt borte. Har dessverre ikke  bilder men er noe av det verste jeg har sett.
4925f37a7b5bdbf39611cf1304687a34.jpg4fe38ebd8d0c124929525d7c7dc9a8e6.jpg

https://www.youtube....h?v=rh5PSmva2EU

https://www.youtube....h?v=9E7T1NlXoGs

Dette innlegget er endret av Superdarus2000: 09 desember 2018 - 00:17

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere