Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Ingen lys på Gilera Runner SP 50..

• Logg inn for å legge til innlegg
2 innlegg i dette emnet

#1 Pekaas

Pekaas

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 14 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yahama Tzr 50

Skrevet 05 desember 2018 - 21:38

Heisann folkens!

Det er snakk om en 2004 mod Gilera Runner SP50

Etter og ha brukt scooteren nesten et år så sluttet lyset plutselig og fungere, dette gjelder hovedlys, belysning speedometer, baklys.

Blinklys, bremselys (når du trykker inn hendelen), oljevarsel indikator, bensin indikator og blinklys indikator fungerer fortsatt.

Har testet og bytte pærer, sjekket den ene sikringen som sitter bak under setet, koblet fra spenningsregulatoren idag og startet opp uten, da fungerte ingen ting. Så det gjør meg usikker på om det er spenningsregulatoren eller ikke, har hele tiden tenkt at det er den.

Har gått over det jeg kan av kabler men ser ingen umiddelbar feil.

Er det noen som vet hvor kabelen går inn til svinghjulet er? Og hvor skal den være montert fast? Har hatt oppe den siden hvor vektene osv sitter før for og fjerne vartiator ringen, men kan ikke huske og ha sett en gul ledning der.

Hvis noen kloke hoder kunne hjulpet meg her så hadde jeg blitt evig takknemlig!
[size="1"]Yamaha TZR 50 - Uplombert - 115 dyse[/size]

#2 malossi

malossi

Gullsvein

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 148 Innlegg:
  • Yrke:Sykemeldt
  • Kjøretøy:Folkevogn
Garage Garasje

Skrevet 05 desember 2018 - 22:19

Det du lister opp av elektrisk som virker blir forsynt av batteriet. Har du sjekket om den i det hele tatt lader? Kan hende det er dårlig jording et sted. Ellers er ikke elnettet stabilt på disse, det har jeg erfart selv. Men før man spekulerer i det verste, så se om den lader. Har du multimeter?

#3 Pekaas

Pekaas

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 14 Innlegg:
  • Kjøretøy:Yahama Tzr 50

Skrevet 05 desember 2018 - 22:46

Det du lister opp av elektrisk som virker blir forsynt av batteriet. Har du sjekket om den i det hele tatt lader? Kan hende det er dårlig jording et sted. Ellers er ikke elnettet stabilt på disse, det har jeg erfart selv. Men før man spekulerer i det verste, så se om den lader. Har du multimeter?

Kan sikkert få skaffet meg et multimeter, tenker du og sjekke batteriet? Har kjørt uten lys i 4-5 mnd så overrasket over at batteriet ikke er dødt nå da isåfall. Vet du hvor jordingspunktene er på denne modellen?
[size="1"]Yamaha TZR 50 - Uplombert - 115 dyse[/size]

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere