Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Dysetips polini sport 70cc


  • Logg inn for å legge til innlegg
4 innlegg i dette emnet

#1 Mrbrage

Mrbrage

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 45 Innlegg:
  • Registrert: 28-august 17
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:pgo comet 50cc

Skrevet 22 desember 2018 - 03:46

Hei. Fikk satt på polini sport sylinder i dag. Kjører med yazuni z anlegg, orginal forgasser(tror det er 17,5mm) og 5,8 grams vekter. Har også byttet ut filtret i den orginale luftfilterboksen til et polini filter. Prøvde 82 dyse, men da gikk den veldig rart, å måtte gi litt gass hele tiden for å holde den igang. Noen som har erfaring med ca samme oppsett?
Lurer også på hvor nøye det er med innkjøring? Er det faktisk nødvendig å kjøre 50 mil som det står anbefalt?

#2 birk

birk

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 172 Innlegg:
  • Registrert: 20-juni 09
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Trøndelag, Verdal
  • Kjøretøy:Derbi Senda SM 06 Yamaha Jog R AC 07 Mod.

Skrevet 28 desember 2018 - 00:30

Litt usikker på dysestørrelse, men innkjøringa er det viktigste du kan gjøre med en motor så for all del ikke gjør noe hastverks opplegg med innkjøringa. Du vil få en motor som går bedre og lengre om du gjør dette riktig.
Pågående prosjekt: Yamaha Jog R AC 07Mod. <p>Derbi Senda SM X-race 06mod, Polini Corsa, Yasuni r3, Stage6 24mm PWK, Stage6 XL Double Layer, Conti innsug og reed, Mrd carbon clutch, TP trimcoil,Ridolfi Racingtermostat(45c), Hebo Fast-track cooler, MVT-Racing tenning (Inner-rotor), Doppler Endurance veiv,match-portet blokk og glass-blåst veivhus.

#3 wilhelm

wilhelm

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 804 Innlegg:
  • Registrert: 29-mai 06
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Kjøretøy:gilera runner 50 og 125. vespa T5. Beverly 350

Skrevet 28 desember 2018 - 09:24

Fruens vespa lx med malossi mhr replica
17.5 gasser
80 hoved
32 pilot
Nålen husker ikke strl, men er på nest øverste hakk
Org luft filter boks med annen luft filter innsats.
Kjører med leovince touring eksos.

#4 LuceyBaggio

LuceyBaggio

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 5 Innlegg:
  • Registrert: 28-oktober 18

Skrevet 30 desember 2018 - 01:11

HUsk at det kommer toll og ekstra frakt når du bestiller fra utlandet.

Ja du må nok ha litt større dyse en det der tror jeg.
Men du får bare vente å se hvordan den går med 70 dysa du har.(Sjekke pluggen altså) 



#5 Mrbrage

Mrbrage

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 45 Innlegg:
  • Registrert: 28-august 17
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:pgo comet 50cc

Skrevet 11 januar 2019 - 07:12

Litt usikker på dysestørrelse, men innkjøringa er det viktigste du kan gjøre med en motor så for all del ikke gjør noe hastverks opplegg med innkjøringa. Du vil få en motor som går bedre og lengre om du gjør dette riktig.

Okay takk. I hefte som fulgte med sylinderen sto det at man ikke skull gi på mer enn 2/3 av full gass og at motoren skulle få gå seg orndentlig varm før man begynte å kjøre. Kan jeg kjøre normalt bortsett fra det, eller er det fler ting jeg burde tenke på?

Fruens vespa lx med malossi mhr replica
17.5 gasser
80 hoved
32 pilot
Nålen husker ikke strl, men er på nest øverste hakk
Org luft filter boks med annen luft filter innsats.
Kjører med leovince touring eksos.

Takk for tips! Prøvde 80 og scootern gikk veldig fint med det:)
  • wilhelm liker dette




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere