Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Derbi....

• Logg inn for å legge til innlegg
14 innlegg i dette emnet

#1 AndreasAndersen

AndreasAndersen

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 39 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 10 februar 2019 - 23:37

Har derbi senda x-race sm 09 mod. Me t6 asso, 21 gasser. Yasuni anlegg osv..
Nettopp satt på assoen og gasseren. Når eg starte an så ruse an sg opp t turtallssperrå.. ka e d som skjer? Har prøvd å stilla på tomgangskruen mn hjelpe iche uansett ka vei.

Kan iche se for mg at d e någe aent enn någe me forgasseren, har i 95 dysa.

Kan d at gasswieren e någe korte ha någe å sei?

Någen som har någen tanker?

Sent from my iPhone using Tapatalk

#2 Sjokoladepålegg

Sjokoladepålegg

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 638 Innlegg:
  • Yrke:litt ta kvert :)
  • Kjøretøy:et par Tsx'er, og Volvo 242 + VAG vinterbil;)
Garage Garasje

Skrevet 11 februar 2019 - 01:31

Send den til avrusning på en eller anna klinikk i område

Neida:P Fra knull til alvor:

Skal gå bra med orginal gasswire.

Muligens du har lekasje/for mye luft? Falskluft kan også hende

Men sjekk om forgasserstempelet nesten blokkerer alt gjennomstrømning(skru av luftfilter og kikk inn forgasser at stempelet går fint opp og ned når du gasser)

Men med powerfilter må en oftest ha større dyse, for å måle opp mot den bedre luftflowen, men er ikke så go på dysevalg selv egt...

Når du skrur på tomgangsskruen og blandingsskruen og forsåvidt, så kan det av og til ta litt tid før mopeden reagerer til innstillingene, men er jo ikke lett når moppa går som om den skal fly skjønner jeg, normalt utgangspunkt er vel 2,5 runde ut? Og mindre turtall jo mer utover... Shoot me if im wrong

Kort sagt:
1. Forgasserstempel går ikke opp og ned som det skal?(forgasserstempelet satt i feil vel?)
2. Falskluft?
3. Tomgangsskrue lengre ut
4. Prøvd med/uten choke?

Dette innlegget er endret av Sjokoladepålegg: 11 februar 2019 - 01:32

• Superdarus2000 liker dette

I stallen at the moment :cool :

2 x    komplette Suzuki tsx'er
2 x    Volvo 242 og en VAG Vinterbil

1 x    Derbi Drd pro Prosjekt (Muligens tråd - men kom på det litt seint..)

- Ingen tsx ingen s*x   :p  :wub  :drunk  |  Alle ugler er fugler, men ikke alle fugler er ugler.  :D

#3 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 356 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Yrke:GSG 9
  • Kjøretøy:2 Stroke
Garage Garasje

Skrevet 11 februar 2019 - 09:33

Til de som ikke skjønner dialekten:

Har en derbi senda x-race sm 09 mod.

Oppsett:

T6

21 Gasser

Yasuni Anlegg

Nettopp satt på sylinderen og forgasseren. Når jeg starte den så ruse den seg opp til turtallssperren.. Hva er det som skjer? Har prøvd å stille på tomgang skruen men det hjelper ingen vei. Kan ikke se for meg at det er noe annet enn noe med forgasseren, har i 95 dyse.

Kan det ha noe med at gasswiren er for kort?

Noen som har noen tanker?

Enig med Sjokoladepålegg her. Det høres ut som falsk luft. Vis du sprayer rundt inn suget med startgass så hører du om den ruser seg. Vis den gjør dette så har du falskluft. Den kan ruse seg noe helt for jævlig vis wiren er for kort eller har hengt seg. Prøv å løse wiren og se hva som skjer.

Begynn med startgassen i og med at det er det letteste og kjappeste:)

Dette innlegget er endret av Superdarus2000: 11 februar 2019 - 09:36

• AndreasAndersen liker dette
Prosjektet mitt --> MISSILES ! 🚀

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#4 Shons

Shons

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 447 Innlegg:
  • Yrke:Maskinist
  • Kjøretøy:Suzuki TSX, ZR, Tempo Corvette, Tempo Panter

Skrevet 11 februar 2019 - 10:33

Det er jo fort gjort å gløtte inn i forgassern for å se om stemplet bunner. Du skal også kunne høre et "kakk" når du slipper opp gassen, ifra forgasseren. Plukker du løs wiren fra gassgrepet som nent, så skal den ikke være stram, wiren altså. Teststart slik å se om det er forandring. Det skal ikke mye "for stram" wire til før den går opp på maks RPM uten belastning. 

Tempo: Corvette 380 1984, Corvette 380 1987, Panter 360 1972, Panter 360 1972

Suzuki: Ts50x 1985, Ts50x 1986, Ts50x 1990, ZR50SK 1983

2-Takt er kultur! 

#5 ghaven

ghaven

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 859 Innlegg:

Skrevet 11 februar 2019 - 10:39

Like viktig å skru ut tomgangs skrue litt

#6 AndreasAndersen

AndreasAndersen

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Skrevet 11 februar 2019 - 15:53

Til de som ikke skjønner dialekten:

Har en derbi senda x-race sm 09 mod.

Oppsett:
T6
21 Gasser
Yasuni Anlegg

Nettopp satt på sylinderen og forgasseren. Når jeg starte den så ruse den seg opp til turtallssperren.. Hva er det som skjer? Har prøvd å stille på tomgang skruen men det hjelper ingen vei. Kan ikke se for meg at det er noe annet enn noe med forgasseren, har i 95 dyse.

Kan det ha noe med at gasswiren er for kort?

Noen som har noen tanker?

Enig med Sjokoladepålegg her. Det høres ut som falsk luft. Vis du sprayer rundt inn suget med startgass så hører du om den ruser seg. Vis den gjør dette så har du falskluft. Den kan ruse seg noe helt for jævlig vis wiren er for kort eller har hengt seg. Prøv å løse wiren og se hva som skjer.

Begynne med startgassen i og med at det er det letteste og kjappeste:)

Ska prøva me startgass, mn når eg tenke mg om så tror eg iche at sylindere i gasseren bånner, prøve fusst me startgass mn tror d e wireren som e någe for korte..

Det er jo fort gjort å gløtte inn i forgassern for å se om stemplet bunner. Du skal også kunne høre et "kakk" når du slipper opp gassen, ifra forgasseren. Plukker du løs wiren fra gassgrepet som nent, så skal den ikke være stram, wiren altså. Teststart slik å se om det er forandring. Det skal ikke mye "for stram" wire til før den går opp på maks RPM uten belastning. 

Hører iche er kakk når eg sleppe gassen, då e d vel wireren som e någe korte?

#7 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 277 Innlegg:
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 11 februar 2019 - 16:55

Er det orginal wire,så skal den være lang nok til 21mm forgasser fra Dellorto og diverse kopier av denne. Bruker du et sån "L" stykke så kan du jo fjerne dette,evt kutte det litt. Men det er vell gjerne større fare for at du har vridd wire sån at den står i spenn et sted. 

Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#8 AndreasAndersen

AndreasAndersen

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Skrevet 11 februar 2019 - 17:55

Er det orginal wire,så skal den være lang nok til 21mm forgasser fra Dellorto og diverse kopier av denne. Bruker du et sån "L" stykke så kan du jo fjerne dette,evt kutte det litt. Men det er vell gjerne større fare for at du har vridd wire sån at den står i spenn et sted. 

Eg tok gasseren i fra kverandre åg når an va kobla t wireren så va stempelet i gasseren heva. Altså iche på bunn. Når eg tok av wireren då va stempelet på bunn. Uansett ka som har skjedd, så e wieren for kort nå. Bler nok ny wire.

#9 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 277 Innlegg:
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 11 februar 2019 - 18:15

Da fant du i hvertfall ut av problemet. Men jeg har jobbet med en haug av Derbier,og ingen av de har behøvd ny wire ved montering av en 21mm forgasser. Såvidt jeg vet,så krymper den ikke heller,selv ved vask på 90 grader. :)

Så før du trigger kjøpefingeren,så hadde i hvertfall jeg sett hvorfor det er slik. Kan det hende den er vridd et sted? Kan det være noen ledd du kan fjerne,som f.eks det jeg nevnte over. Får du det overhodet ikke til å stemme,så er det vell bare å bytte da,men da er i hvertfall ikke wire du har på orginal.

Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#10 AndreasAndersen

AndreasAndersen

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Skrevet 11 februar 2019 - 18:21

Da fant du i hvertfall ut av problemet. Men jeg har jobbet med en haug av Derbier,og ingen av de har behøvd ny wire ved montering av en 21mm forgasser. Såvidt jeg vet,så krymper den ikke heller,selv ved vask på 90 grader. :)

Så før du trigger kjøpefingeren,så hadde i hvertfall jeg sett hvorfor det er slik. Kan det hende den er vridd et sted? Kan det være noen ledd du kan fjerne,som f.eks det jeg nevnte over. Får du det overhodet ikke til å stemme,så er det vell bare å bytte da,men da er i hvertfall ikke wire du har på orginal.

Kjøpte nettopp sykkelen og merka me ein gang har gassen va hard, så eg tenkte me ein gang at den hang litt, så an kan ha vært vridd ja. Nå når eg feilsøke så røyk an... så an kan iche ha vært heilt 100. Så bler nye uansett. Mn mange takk for hjelp :)

#11 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 356 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 11 februar 2019 - 21:28

Problemet ligger ikke at wiren er for kort. Forgasseren har blitt montert feil. Den blir ofte slik da, hard og vond imens den ruser seg noe veldig.

Du har enten ikke fått alle tingene i riktig hakk eller så har du montert noe i feil rekkefølge. Det er fort gjort. Har gjort det flere ganger selv.

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#12 AndreasAndersen

AndreasAndersen

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Skrevet 11 februar 2019 - 23:23

Problemet ligger ikke at wiren er for kort. Forgasseren har blitt montert feil. Den blir ofte slik da, hard og vond imens den ruser seg noe veldig.
Du har enten ikke fått alle tingene i riktig hakk eller så har du montert noe i feil rekkefølge. Det er fort gjort. Har gjort det flere ganger selv.

Tok av wieren åg satt alt RIKTIG nedi uten wire. Så starta an åg gikk på tomgang, slik den ska!
D va någe gale me den wieren, den hang voldsomt, og i forhold til den andre sykkelen eg hadde så va wieren møye kortere. Va såvidt eg fekk på fjæren og stempelet til forgasseren.

#13 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 356 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 12 februar 2019 - 08:12

Tok av wieren åg satt alt RIKTIG nedi uten wire. Så starta an åg gikk på tomgang, slik den ska!
D va någe gale me den wieren, den hang voldsomt, og i forhold til den andre sykkelen eg hadde så va wieren møye kortere. Va såvidt eg fekk på fjæren og stempelet til forgasseren.

Bra du fikk fikset det da. Ja de wirene kan være veldig vonde. Jeg fester de alltid nede ved forgasseren og deretter vipper den opp ved gass håndtaket.

Letter på gassgrep med utveksling:)

Forrige eier har kanskje kjøpt feil wire.

Dette innlegget er endret av Superdarus2000: 12 februar 2019 - 08:12

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#14 AndreasAndersen

AndreasAndersen

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Skrevet 12 februar 2019 - 17:54

Bra du fikk fikset det da. Ja de wirene kan være veldig vonde. Jeg fester de alltid nede ved forgasseren og deretter vipper den opp ved gass håndtaket.
Letter på gassgrep med utveksling:)

Forrige eier har kanskje kjøpt feil wire.

Godt mulig, mn takk for hjelp!

• Superdarus2000 liker dette

#15 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 356 Innlegg: