Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Dreving på Derbi DRD Racing 2017 SM


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
3 innlegg i dette emnet

#1 BetaDerbi

BetaDerbi

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 7 Innlegg:
  • Registrert: 02-september 18

Skrevet 13 mars 2019 - 23:15

Har en 100% original moped med drevingen 11-65 og blindrør. Mopeden går stort sett med samme fart oppover og bortover (rundt 48km/t) og sperrer på 52 km/t i nedoverbakker. Har tenkt å bytte framdrevet til et framdrev med 13 tenner for å få opp toppfarten litt. Ifølge litt research skal den gå i 55-56 med et slikt drev. Vet at akselerasjonen vil svekkes, men er vel ikke snakk om mye? Og den vil vel klare å oppnå denne toppfarten på strak vei og grei fart oppover da mopeden har 5.7 hk?

Mopeden har kjørt rundt 1000 km, er det da greit å kun bytte framdrevet eller burde bakdrev og kjede byttes i samme slengen?

Regner med dette drevet skal fungere:https://speedoptions...20-derbi-lc-13t

Takker på forhånd for svar!

#2 Jalano

Jalano

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 615 Innlegg:
  • Registrert: 08-oktober 17
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Utlandet, Nederland
  • Yrke:Grusvask
  • Kjøretøy:Kawasaki ninja 250r 2010, yamaha aerox 2003

Skrevet 13 mars 2019 - 23:45

Mja, vil vel kanskje nå et par km mer, men er lite å hente når den er plombert(skjønte jeg riktig?), 5.7hk er vel uplombert tenker jeg, plombert er det vel kanskje 2-3..

Mener å ha sett et ferdig "uplomberings kit" til disse nye derbiene.

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk
  • Sjokoladepålegg liker dette

#3 BetaDerbi

BetaDerbi

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 7 Innlegg:
  • Registrert: 02-september 18

Skrevet 14 mars 2019 - 22:35

Slik som jeg har skjønt det, har den 5,7 hk, men sperres på turtalle på grunn av blindrøret. Mopeden holder samme fart på sletta som i relativt bratte oppoverbakker og er vel dermed sterkere enn andre mopeder som står oppført med 1-2 hk plombert og holder 20/30 i bratte oppoverbakker.

Siterer siste spørsmål da resten er vel bare å prøve seg frem med. «Mopeden har kjørt rundt 1000 km, er det da greit å kun bytte framdrevet eller burde bakdrev og kjede byttes i samme slengen?». Noen som har svar på dette?

#4 Jalano

Jalano

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 615 Innlegg:
  • Registrert: 08-oktober 17
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Utlandet, Nederland
  • Yrke:Grusvask
  • Kjøretøy:Kawasaki ninja 250r 2010, yamaha aerox 2003

Skrevet 14 mars 2019 - 23:11

Daså, en liten moped motor yter gjerne ikke topp effekt før den når et ganske høyt turtall litt avhengig av eksosen din, men org eksos er jo lagd for å ha litt kraft i midt registeret, men at du har 5.7hk plombert er jeg litt skeptisk til men det spiller forsåvidt ingen rolle.

For å svare på spm ditt:
Nei antageligvis så holder det med å bytte bare fram drevet, med mindre bakdrevet ditt er synlig slitt ala spisse tenner.. Og org kjede som kun er kjørt med med plombert motor holder nok langt mer enn 1000km, så lenge du smører det en gang iblandt.

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk
  • Sjokoladepålegg liker dette



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere