Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Nytt gelbatteri dødt og tar ikke lading

• Logg inn for å legge til innlegg
4 innlegg i dette emnet

#1 Johnny99

Johnny99

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 4 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha aerox

Skrevet 14 mars 2019 - 06:19

Hei.
Det gamle blybatteriet tar lading så det er nok ikke laderen det er noe feil på.
Har jeg gjort noe galt eller har jeg bare fått et defekt batteri,

#2 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 322 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 14 mars 2019 - 07:40

Defekt. Temmelig vanlig det der.
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#3 Bromm

Bromm

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 274 Innlegg:

Skrevet 14 mars 2019 - 08:32

Har du en elektronisk lader med justerbar ladestrøm og som føler når batteriet er oppladet? I så fall er nok batteriet dårlig. Du kan jo ta det med til et batteriverksted så tester de det for deg. Pleier ikke å koste noe.

Det kan også lades med vanlig lader om en lader med 1amp opp til 10 timer. Fks, har du ladestrøm på 4amp lader du i 2,5T. Det viktigste er at gelbatterier ikke lades lengre enn at amper ganger tid ikke overstiger 10. Ladefrekvensen/tiden pleier å stå på batteriet så det kan avvike fra det jeg skriver her..
Man må med andre ord ikke la en 4amp lader stå på i lengre tid, da lader man i stykker batteriet. Og batterier, uansett type, lades ikke kaldt. Ta med batteriet inn og lad det temperert.

• Sjokoladepålegg og Jalano liker dette

#4 ghaven

ghaven

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 931 Innlegg:

Skrevet 14 mars 2019 - 12:01

Noen ganger vil ikke elektroniske ladere starte å lade men hopper rett over til feil eller stopp om batteriet er helt tomt. Det kan startes ved å koble til et annet batteri samtidig som er nesten fullt for at lader skal gå i gang. Og batteriet som er ekstra kan kobles vekk når det tomme har fått inn noen volt og lades vanlig. Triks jeg har brukt mange ganger, men kan helt sikkert lades med gammel trafolader der en må passe på å ikke lade for mye

#5 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 683 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 14 mars 2019 - 13:20

Noen ganger vil ikke elektroniske ladere starte å lade men hopper rett over til feil eller stopp om batteriet er helt tomt. Det kan startes ved å koble til et annet batteri samtidig som er nesten fullt for at lader skal gå i gang. Og batteriet som er ekstra kan kobles vekk når det tomme har fått inn noen volt og lades vanlig. Triks jeg har brukt mange ganger, men kan helt sikkert lades med gammel trafolader der en må passe på å ikke lade for mye

Da er det nok mulig at jeg har kasta et egentlig bra batteri til Honda'n min i sommer..!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere