Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Honda PXR 50

• Logg inn for å legge til innlegg
8 innlegg i dette emnet

#1 Antistatic

Antistatic

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 2 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Puch Maxi

Skrevet 12 mai 2019 - 15:48

Jeg har beholdt og lagret min Honda PXR 50 1986 modell. Kun jeg som har eid den.
Den er langt i fra strøken og trenger både det ene og det andre, og etter det har sett er det ikke akkurat lett å få tak i deler til disse. Den trenger helt sikkert både ny forgasser, reim til variomaticen og helt sikkert mye annet. Tenkte en gang på å sette den i stand, men ser at det blir vanskelig når man ikke får tak i deler.
Noen som vet om det er noen som har interesse for disse eller om det bare er å få levert den til skroting?

#2 Bromm

Bromm

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 367 Innlegg:

Skrevet 12 mai 2019 - 20:20

Synd å skrote den da. Da er det bedre å selge den til en entusiast som kan forbarme seg over den :) Pris kommer an på hvilken stan den er og hva som evt mangler. 

#3 Antistatic

Antistatic

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 2 Innlegg:
  • Kjøretøy:Puch Maxi

Skrevet 12 mai 2019 - 22:33

Ja, kanskje det. Men av det jeg ser så finnes det ikke akkurat så mange entusiaster av denne modellen akkurat.
Ikke engang i dette forumet får man treff på Honda PXR. Finner faktisk kun mitt innlegg når jeg søker, og det sier vel det meste egentlig.

Ellers ser jeg at deletilgangen på PX og PXR er heller laber. Finner stort sett ingenting av deler til denne modellen og da klarer jeg liksom ikke helt å se at den skal være så veldig ettertraktet heller. Finner kun sånt uoriginale deler og mest ræl som er av typen universal.

Nei, en skulle nok heller kjøpt seg en Tempo for mange år siden. De er jo faktisk både ettertraktet og verdt noe.

#4 Zeno

Zeno

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 177 Innlegg:
  • Kjøretøy:derbi xrace, Yamaha sting, suzuki TSx
Garage Garasje

Skrevet 12 mai 2019 - 23:18

Pxrn er verd noe de og. deler er ikke noe problem å få om man søker på finn/mc deler
Er ganske tøff moped har hatt en selv og fikk solgt den samme kvelden jeg la den ut på finn så de er verd mer en 500kr ja
Tror px pxrne deler noen deler fra hverandre på motoren

Dette innlegget er endret av Zeno: 12 mai 2019 - 23:31

#5 Sjokoladepålegg

Sjokoladepålegg

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 067 Innlegg:
  • Yrke:litt ta kvert :)
  • Kjøretøy:et par Tsx'er, TM85 ,Volvo 242 + VAG vinterbil;)
Garage Garasje

Skrevet 14 mai 2019 - 14:09

Vet om noen karer som kjører PXR og koser seg på dem og liker å få gang i ting! men dessverre langt fra vestfold,  Legg dem ut på finn.no Eller facebook på moped Norge så er jeg sikker på du hvertfall får 1000-1500 for den iforhold til 500kr vrakpant( og da ser jeg for meg litt av hvert), blir nesten en fin ny dress til 17.mai det hehe, og da får noen forhåpentligvis ha det like morro som deg med den før den evt. blir spiker  :)  :)  :wub

Dette innlegget er endret av Sjokoladepålegg: 14 mai 2019 - 14:10

I stallen at the moment :cool :

2 x    komplette Suzuki tsx'er
2 x    Volvo 242 og en VAG Vinterbil

1 x    Tm 85 crosser

- Ingen tsx ingen s*x   :p  :wub  :drunk  |  Alle ugler er fugler, men ikke alle fugler er ugler.  :D

#6 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 396 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 14 mai 2019 - 19:22

Hæ? Det selges jo masse deler til disse. Forstår liksom ikke helt hvorfor den vurderes skrotes. Den er og et ikon og en klassiker fra det gode 80 tallet. Den var helt rå i sin tid,og det er den også i dag. Har sett en slik trimmes til 90 km/t med bolt-on trim med en aks nyere mopeder må se langt etter.

• Sjokoladepålegg liker dette
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#7 Sjokoladepålegg

Sjokoladepålegg

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 067 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 17 mai 2019 - 20:10

Hæ? Det selges jo masse deler til disse. Forstår liksom ikke helt hvorfor den vurderes skrotes. Den er og et ikon og en klassiker fra det gode 80 tallet. Den var helt rå i sin tid,og det er den også i dag. Har sett en slik trimmes til 90 km/t med bolt-on trim med en aks nyere mopeder må se langt etter.

Hva? er den sprekere enn nyere mopeder med esketrim?

kan vel trillstartes også disse, eller om det ikke var suzuki Fz  :p  :wub  :wub

1 x    Tm 85 crosser

- Ingen tsx ingen s*x   :p  :wub  :drunk  |  Alle ugler er fugler, men ikke alle fugler er ugler.  :D

#8 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 396 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 18 mai 2019 - 01:02

Den er ikke sprekere,men de veier jo ingenting,og med sylinder,effektanlegg,variator og forgasser så går den 90 km/t MED bakhjuls aks. 

Kun med trimsylinder så drar den ca 70 med veldig god aks. 

En PXR med Minarelli motor (Selvsagt endel jobb) går svært bra,og da bedre en moderne mopeder.

PX er standard variator drift.

FZ kan trillstartes. 

• Sjokoladepålegg liker dette
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#9 Sjokoladepålegg

Sjokoladepålegg

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 067 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 18 mai 2019 - 01:44

Den er ikke sprekere,men de veier jo ingenting,og med sylinder,effektanlegg,variator og forgasser så går den 90 km/t MED bakhjuls aks. 

Kun med trimsylinder så drar den ca 70 med veldig god aks. 

En PXR med Minarelli motor (Selvsagt endel jobb) går svært bra,og da bedre en moderne mopeder.

PX er standard variator drift.

FZ kan trillstartes. 

ah sånn sett ja, ser den. er ikke mye annet enn en tynn ramme og litt lakk og dekaler på den ja :p  :) 

Fz var det ja, takker ;)

1 x    Tm 85 crosser

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere