Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Tips om hva som gir mest power malossi mhr replica/stage6 pro sport mk2 på en minarelli horizontal ac


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
8 innlegg i dette emnet

#1 Ms thorbjørn

Ms thorbjørn

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 6 Innlegg:
  • Registrert: 24-august 19
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Fisker
  • Kjøretøy:Mistral sport

Skrevet 27 august 2019 - 11:49

Hei.
Har en smc mistral sport som jeg driver å tuner opp til 70cc.
Er godt på gang.
Har en malossi sport 70cc nå men ønsker mer power.
Mwn må ha litt bunndrag også som jeg jar fra før.
Har tittet på en malossi mhr replica å en s6 sport pro mk2.
Bor på en øy å her er det vare en besin pumpe å den har vare 95 blyfri. Fpr å få mest power av s6 så har jeg kjønt at for å få mest mulig ut av de s6 sport pro å racing mk2 så bør man kjøre med 98oktan men det blir tungvint fpr meg.
Jeg pleier å ha en henger bakpå atv min da jeg er krabbefiske som yrke å pleier å ha en 100kg agn bak i henger så må vøre sterk i baker også.

Jeg har nå av oppsett

Malossi sport 70cc
21mm dellorto
Stage6 innsug
Stage6 bost bottle
Toppreformence vforce3 reedventil
Mx racing spacer til heving bostporten
Toppreformance cdi for trim
Racing coil
Dobbler airfilter
Polini hi speed evolusion variator (overzise) 19×15,5 ruller 6,3 på nå.
Har 3,2-3,8 å 5g også til den variator.
Polini ceramisk hi speed evolusion 3 kjølevifte til variator
Polini hi speed ceramisk evolution 3 (rear pulley system)
Stage6 varoatorreim for overzise
Polini evolusion variatpr fjær (har flere modeller å styrker for finnjustering)
Polini evolusion clusj (husker ikke modellen)
Dobbler sx86 clusjklokke
19-42 dreving
Turbokitefektanlegg for mistral (fra fra orginal til maks midt-race).
Har kjøpten ny Turbokitefektanlegg som er fra sport opp til racing

Har kjøpt pwk 21mm til ny sylynder med stage6 powerfilter å airsale pro racing (10mm pin) veiv å skf c4 veiclager som skal monteres.

Utifra mitt behov å hva jeg jar av oppsett hva bør jeg kjøpt av sylynder, malossi mhr raplica eller stage6 sport pro mk2? S6 racing blir vel mye jaging av turtall?tremger noe som drar hele veien.
Ja med den clusjen jeg har så starter den nå senere så ikke noe sein start
Er vel fra 0 til toppfart på kort tid.
Ja åpner for racing også .
Noe tips å hva jeg bør kjøpe meg, noen som har noe erfaring fra noen av de sylynder?


Mvh

En som ikke klarer å bestemme meg

#2 Matmag

Matmag

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:
  • Registrert: 19-september 18
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, S�rreisa
  • Kjøretøy:(Derbi Senda 05) (SMC Mistral 16) (DRD Pro 11)

Skrevet 27 august 2019 - 11:54

Er der to turbokit anlegg til mistral??

#3 Odive312

Odive312

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 87 Innlegg:
  • Registrert: 12-august 19

Skrevet 27 august 2019 - 15:48

Er der to turbokit anlegg til mistral??


Han har sveist ett eget selv

#4 Ms thorbjørn

Ms thorbjørn

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 6 Innlegg:
  • Registrert: 24-august 19
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Fisker
  • Kjøretøy:Mistral sport

Skrevet 04 september 2019 - 16:10

Turbokitefektanlegg til mistral ja, måtte modifisere litt for montering.

#5 Ms thorbjørn

Ms thorbjørn

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 6 Innlegg:
  • Registrert: 24-august 19
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Fisker
  • Kjøretøy:Mistral sport

Skrevet 04 september 2019 - 20:34

Hei.
Har en mistral sport som jeg driver å tunet opp.
Målet er å BLO TRIMME den atv.
Forsovidt godt i gang, bare lyst på en sylynder med mer power en den jeg har nå.
Har malossi sport 70cc. Har dreve å sjonglert mellom mhr replica 70cc eller stage6 sport pro mk2 men så har jeg fått øynene åpen for athen sport pro 80cc å det følger med en veiv også.
Den er lenger en orginal.
Orginsl er vel 39,3 eller er det 40 usikker men her er det 43. Noen vært borti athen pro sport 80cc med langveiv på smc mistral /mistral sport eller i allefall brukt den type sylynder(minarelli horizontale ac)?
Det jeg lurer på er hvor jeg kan finne veiledning med fresing i motorblokk for å lage mer plass til veiva å skylleporter for om det er en lenger veiv så kan det vel vøre at veiva kan slå i mottorblokka?, Athen 80cc på en mistral sport vil vel gi litt power forhold til malossi sport (prøver å finne noe info om den men lite å finne) skulle gjærne hvite litt hva man kan forvente om man monterer en stage6 r1200 eller c16 efektanlegg eller noe slikt i forhold til turtall/ca hk å nm man vil få, type kurve . ?
Noen som har noe tips om hvor jeg kan finne slik veiledning? Crah & born har slik athen 80 med veiv til rett under 3000kr. Må være værdt det?

Til nå har jeg:

Malossi sport 70cc
21mm dellorto
Stage6 innsug
Bost bottle
Toppreformence vforce3
Mx racing spacer til bostport
Dobbler airfilter
Toppreformene cdi for trim
Racing coil
Turbokitefektanlegg
Polini for race clusj
Dobbler clusjklokke sx86
polini ceramisk speedkontroll evolusion 3 (overzise)
Polini hi speed evolusion variator (overzise)
Stage6 variatorreim (oversize)
Dervet om 19-42
Kjølevifte fra 100cc barassa med skoop fpr mer kjøling til sylynder.

Har kjøpt ny veiv airsale pro racing med skf c4 lager som skulke brukes npr kjøpe mhr replica eller stage6 pro sport mk2 men , stort men. Derfor jeg spør om råd?

#6 ghaven

ghaven

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 843 Innlegg:
  • Registrert: 26-mars 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Mandal
  • Yrke:maskinverksted sms 41687063

Skrevet 07 september 2019 - 22:22

Det som ville vært best for både bunndrag og holdbarhet er vel en størst mulig sylinder i ccm med sånn passlig port størrelse. Vil vel anta at en orginal 100 sylinder eller muligens en 200 firetakt motor ,eller totakt i sport klassen rundt 100 ccm vil gi det du er ute etter. Skal du opp i mid eller racing på 50-60 eller 70 ccm vil du miste mye i bunndrag , men få mye på topp altså du må jage turtall for firehjuler går mye tyngre enn tohjulere og du sier i tillegg at du trekker tilhenger. Men dette er nok bare synsing fra min side. Skal du ha kraft hele veien uten å miste noe i bunn hadde jeg gått for en 200 eller 250 firetakter



#7 - HSR -

- HSR -

    Årets Bruker 2010, Årets Frekkeste 2011/2012

  • Supermod
  • 11 039 Innlegg:
  • Registrert: 16-september 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Yrke:Boredekksarbeider
  • Kjøretøy:R1100GS, 2 x Virago 750 caferacers, Daelim S2 125

Skrevet 08 september 2019 - 21:16

Som Ghaven sier, gå for et større sylinder, beste måten å få mer bunndrag på. 
Men det som er viktigst med en sånn motor er jo tuning av variator. 
hjelper ikke med 20hk om variatoren din jobber på feil turtall 90% av tiden.


Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid
 

#8 Ms thorbjørn

Ms thorbjørn

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 6 Innlegg:
  • Registrert: 24-august 19
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Fisker
  • Kjøretøy:Mistral sport

Skrevet 12 september 2019 - 18:37

Har en god variator, har polini hi speed evolusion Overzise å har polini ceramisk evolution 3 kjølevifte til overzise variaror å jeg har polini ceramisk speed controll evolusion 3 overzise å stage6 variator reim (overzise) å har polini evolusion clusj å polini evolution vaiatorfjær å har bobbler sx86 clusjklokke. Ja forsovidt byttet alt uten om stator å gear utveksling.
Derfor ønsker jeg en større stylynder til mitt oppsett.
Lagt så mye penger alt på den motor så 100cc eller 250cc blir ikke med det første. Blir å fullfører det jef jar begynt på. Så var derfor jeg ønsket tips om sylynder som vil gi mer en hva mun malossi sport 70cc gir.
Men får bare lese vidre så blir jeg nok klok til slutt
Har en god variator, har polini hi speed evolusion Overzise å har polini ceramisk evolution 3 kjølevifte til overzise variaror å jeg har polini ceramisk speed controll evolusion 3 overzise å stage6 variator reim (overzise) å har polini evolusion clusj å polini evolution vaiatorfjær å har bobbler sx86 clusjklokke. Ja forsovidt byttet alt uten om stator å gear utveksling.
Derfor ønsker jeg en større stylynder til mitt oppsett.
Lagt så mye penger alt på den motor så 100cc eller 250cc blir ikke med det første. Blir å fullfører det jef jar begynt på. Så var derfor jeg ønsket tips om sylynder som vil gi mer en hva mun malossi sport 70cc gir.
Men får bare lese vidre så blir jeg nok klok til slutt

#9 - HSR -

- HSR -

    Årets Bruker 2010, Årets Frekkeste 2011/2012

  • Supermod
  • 11 039 Innlegg:
  • Registrert: 16-september 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Yrke:Boredekksarbeider
  • Kjøretøy:R1100GS, 2 x Virago 750 caferacers, Daelim S2 125

Skrevet 18 september 2019 - 07:59

Har en god variator, har polini hi speed evolusion Overzise å har polini ceramisk evolution 3 kjølevifte til overzise variaror å jeg har polini ceramisk speed controll evolusion 3 overzise å stage6 variator reim (overzise) å har polini evolusion clusj å polini evolution vaiatorfjær å har bobbler sx86 clusjklokke. Ja forsovidt byttet alt uten om stator å gear utveksling.
Derfor ønsker jeg en større stylynder til mitt oppsett.
Lagt så mye penger alt på den motor så 100cc eller 250cc blir ikke med det første. Blir å fullfører det jef jar begynt på. Så var derfor jeg ønsket tips om sylynder som vil gi mer en hva mun malossi sport 70cc gir.
Men får bare lese vidre så blir jeg nok klok til slutt
Har en god variator, har polini hi speed evolusion Overzise å har polini ceramisk evolution 3 kjølevifte til overzise variaror å jeg har polini ceramisk speed controll evolusion 3 overzise å stage6 variator reim (overzise) å har polini evolusion clusj å polini evolution vaiatorfjær å har bobbler sx86 clusjklokke. Ja forsovidt byttet alt uten om stator å gear utveksling.
Derfor ønsker jeg en større stylynder til mitt oppsett.
Lagt så mye penger alt på den motor så 100cc eller 250cc blir ikke med det første. Blir å fullfører det jef jar begynt på. Så var derfor jeg ønsket tips om sylynder som vil gi mer en hva mun malossi sport 70cc gir.
Men får bare lese vidre så blir jeg nok klok til slutt


Alle de greiene som er byttet på variatoren hjelper fremdeles ikke om du bruker for tunge eller for lette ruller.
Kjøp et sylinder i racing klassen, holdbart, betydelig mer effekt enn sport, og er lett å jobbe med. Og gå for større boring.

Sport sylinder har jo knapt nok mer effekt enn originalt.
  • Matmag liker dette
Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid
 



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere