Gå til innhold

Bilde
- - - - -

95' Polaris Magnum 425

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
5 innlegg i dette emnet

#1 malossi

malossi

Gullsvein

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 177 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:MC
Garage Garasje

Skrevet 09 november 2019 - 14:19

Her er vinterprosjektet mitt. 

TIL INFORMASJON:

Her skulle egentlig bildene ligge, men ettersom forumet er fra 1341 kan man ikke linke til høyoppløste, gode bilder fra Onedrive, så de får vel lastes opp på serveren og ligge nederst i innlegget...

https://1drv.ms/u/s!...4xzCzS6EYWva0XA

https://1drv.ms/u/s!...7NdOxrcDBnyQ-1A

Edit: Nei det kunne de ikke, for store  :rolleyes  Skal se hva jeg får til..

Røverhistorie 

Spoiler

Dette er altså en (mishandlet) 1995 Polaris Magnum 425 2x4, traktorreg. på hvite skilter etter gamle regler, altså ingen krav til fartssperre eller traktorsete m/belte!

Den har visstnok stått stille "ganske lenge", men starta og gikk når jeg fikk den hjem. Den har dog aldri gått særlig pent. Fusker under pådrag og går ikke voldsomt bra. Sist jeg var ute og kjørte stoppa den plutselig og ville ikke starte igjen. Ettersom den har gnist vil jeg tro bensinfilter eller forgasser er tett, evt kan bensinpumpe være gåen. Den har heller ikke original lyddemper, men en "mellompotte" fra Biltema som er halvhjertet modifisert til å passe, så den bråker nok til å vekke de døde. 

Har diverse deler på veg fra USA (og litt Kina) så det er ikke lenge før den er oppe og går igjen, bla drivstoffilter (30,- i USA vs 78,- i Norge for originale Polaris filtre!!), bensinpumpe, øvrige servicedeler, og eksos, framlys + div annet pirk som var vekk på min. 

Har fått tak i servicemanual i PDF-format som dekker flere modeller, så om noen andre her har 90-talls Polaris sender jeg den gladelig over.

Så de kommende ukene når delene mine er ankommet og jeg har tid blir det noe oppdateringer. Har aldri skrudd 4-hjuling før så dette blir litt moro :) .Skal få den til å se grei ut igjen og få på 12" hjulene aldeles straks, så videre planer er vinsj og hjemmelagd turteller :)

Dere som ser bildene - JA, det ser ut som en søppelplass hjemme, og JA, jeg skal rydde før det kommer mer snø, jeg sverger..

Dette innlegget er endret av malossi: 09 november 2019 - 20:07

• Bromm liker dette

#2 Bromm

Bromm

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 159 Innlegg:

Skrevet 09 november 2019 - 21:43

Ser bildene via OneDrive, funket greit det. Dobbeltklikker på de så blir de større og høy oppløsning.

Litt å pusle med der ja men kan bli fin den. Ikke så sprek farge da, British racinggreen er vel ikke det mest spenstigste på en slik doning, passer best på engelske klasiske sportsbiler  :unsure :p 

Ta en skikkelig service på den, rens gasser og sjekk tenning så skal du se den blir frisk igjen.

Blir vel oppdatering håper jeg :unsure  

#3 Sjokoladepålegg

Sjokoladepålegg

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 642 Innlegg:
  • Yrke:litt ta kvert :)
  • Kjøretøy:et par Tsx'er, TM85 ,Volvo 242 + VAG vinterbil
Garage Garasje

Skrevet 07 desember 2019 - 22:33

med litt stell så blir den der veldig fin, heldigvis rett merke også. verre med de kina merkene, som blir umulig å få tak i brukbare deler til

så kommer gull spørsmålet, har du rydda nå de siste ukene?? :laugh  kanskje blitt ferdig med polarisen også?! :o

I stallen at the moment :cool :

2 x    komplette Suzuki tsx'er
2 x    Volvo 242 og en VAG Vinterbil

1 x    Tm 85 crosser

- Ingen tsx ingen s*x   :p  :wub  :drunk  

#4 malossi

malossi

Gullsvein

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 177 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 18 desember 2019 - 15:25

Nå i dag kom første pakke med deler, lyddemper, varmeskjold, speedometer og lykt :) Neste runde med deler kommer forhåpentligvis på julaften.
Ogja, jeg har faktisk fått rydda litt, klart for snø.
  • Bromm liker dette

#5 malossi

malossi

Gullsvein

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 177 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 28 mars 2020 - 12:36

Ja det har skjedd litt, men ikke mye som synes på bilder. Har litt trøbbel med tenninga, den starter og går, men det er litt kluss med å få stoppa den på nøkkelen og på styret. Når styret sier "run", må tenninga være av, og motsatt. Har feilsøkt litt og funnet ut at det må være turtallsperra (override reverse) som lager kvalme, og muligens likeretteren. Dette blir bestilt fra ebay. Skal få tatt litt bilder av den når jeg få montert den mer, akkurat nå ser den lik ut som på tidligere bilder.

• Bromm liker dette

#6 malossi

malossi

Gullsvein

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 177 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 06 mai 2020 - 14:34

Ikke mye interessant oppdatering, men:

Nå er turtallssperra ankommet, så nå venter bare på at verksmester/drinking bud er klar for noen pils så er denne montert, og spetakkelet kan monteres og prøvekjøres. 

Bare så de som følger med er klar over at jeg ikke har glemt tråden :) Gleder meg til å kjøre i sommer, så det kommer bilder når jeg bare er i samme kommune som maskinen :)

• Bromm og wansers21 liker dette

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere