Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Ktm duke 125 eller Yamaha mt 125

• Logg inn for å legge til innlegg
4 innlegg i dette emnet

#1 Dhdjuxj

Dhdjuxj

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 1 Innlegg:

Skrevet 30 november 2019 - 12:58

Hei, jeg har akkurat fylt 15, og skal ta lettlappen. Noen som vet ca. Hvor dyr lappen er? I tillegg står det mellom Yamaha mt 125 eller ktm duke 125. Har tenkt og kjøpe 2017 eller nyere model, med og legge i ca 40-45.000kr. Er 1.78, og rundt 65 kilo. Noen som kan komme med tips om hva dere syntes om disse 2 syklene osv?
Håper på svar:)

#2 Bromm

Bromm

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 470 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 04 desember 2019 - 10:22

Hvor mye lappen kommer på er vanskelig å spå. Spør noen kjøreskoler i nærheten av deg så gir de deg pakkeprisene så kan du sammenligne disse. Antall kjørertimer kommer an på mye så det er umulig for oss å svare på. Men spør kjøreskolen du bestemmer deg for så kanskje du får et anslag. 

Hvilken sykkel er best for DEG ? De er forholdsvis like på mye, trolig også på kvalitet. Velg den du synes er finest, best, råest. Det er din sykkel og din glede. Alle sykler har gode sider og dårlig sider så noen vil si at Yamaha er MYE bedre enn KTM og motsatt. Det samme om du spør en selger så vil han alltid skryte av sin sykkel.

Om du er opptatt av økonomi så tenk litt på salgsverdien når du skal selge den igjen. Er det en populær sykkel i ditt nærområdet så blir den trolig lettsolgt men kanskje litt lavere pris for det er trolig flere til salgs. Er sjelden sykkel kan slå ut begge veier. Tregsolgt fordi ingen vil ha den da den ikke er populær i ditt område eller du kan få godt betalt for den fordi den er mer sjelden å få tak i. Umulig å spå her også.

Men bruk  tiden fremover til å drømme, glede deg og planlegge. Er noe eget med det første sykkelkjøpet og jeg husker godt mitt første kjøp av lettsykkel  :wub 

#3 Sjokoladepålegg

Sjokoladepålegg

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 283 Innlegg:
  • Yrke:litt ta kvert :)
  • Kjøretøy:et par Tsx'er, TM85 ,Volvo 242 + VAG vinterbil
Garage Garasje

Skrevet 07 desember 2019 - 22:24

lett lappen snittpris tenker jeg er rundt 18.000 i mitt miljø ihvertfall... kommer nok litt over eller under, men spørs hvor erfaren du er fra før. og hvilken kjøreskole du velger. noen skoler er faktisk ganske merkbart dyrere enn andre... men sånn er det bare. 

tenker hvis du skal selge den igjen om 2 år så er nok duke et bedre valg, da jeg tror det snart kommer en ny type/design MT, og da vil de gamle sikkert bli littt mindre ettertrakta? og duke har et relativt nytt og moderne utseende.

men det er nok ikke snakk om veldig mye penger, så synes du skal velge den du synes ser best ut. eller om du har mulighet å prøve disse av kompiser, jeg har personlig bare kjørt yamaha mt125n og den var god å kjøre ihvertfall. kan bli litt vondt i rumpa etterhvert, men sånn er det bare når en er vandt med Sofa som sete :laugh

Lykke til med kjøpet  :cool

Dette innlegget er endret av Sjokoladepålegg: 08 desember 2019 - 21:55

• Bromm liker dette

I stallen at the moment :cool :

2 x    komplette Suzuki tsx'er
2 x    Volvo 242 og en VAG Vinterbil

1 x    Tm 85 crosser

- Ingen tsx ingen s*x   :p  :wub  :drunk  

#4 MalouMattsson

MalouMattsson

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 1 Innlegg:

Skrevet I går, 14:30

Hei, jeg har akkurat fylt 15, og skal ta lettlappen. Noen som vet ca. Hvor dyr lappen er? I tillegg står det mellom Yamaha mt 125 eller ktm duke 125. Har tenkt og kjøpe 2017 eller nyere model, med og legge i ca 40-45.000kr tio. Er 1.78, og rundt 65 kilo. Noen som kan komme med tips om hva dere syntes om disse 2 syklene osv?

Håper på svar:)

Jag skulle överväga andra köpoptioner på din plats, du är fixerad på en och alla.

#5 Bromm

Bromm

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 470 Innlegg:

Skrevet I går, 16:51

Æsj, spam  :angry

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere