Gå til innhold

Bilde
* * * * * 1 Stemmer

HJELP! motor starter ikke! yamaha tzr

yamaha

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
3 innlegg i dette emnet

#1 skruumannen

skruumannen

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 54 Innlegg:

Skrevet 18 mars 2020 - 21:01

Hei mine innestengte venner! jeg bestemte meg for å kjøpe tre mopeder i denne perioden. Hadde ingen erfaring med å skru, men etter deres hjelp har jeg opparbeidet meg litt kunnskap, det vil jeg takke dere for!

Her er et nytt problem jeg møtte på: Jeg har kjøpte en Yamaha TZR 50 2007 modell. Jeg fikk med orginal eksospotte og bestemte meg for å bytte tilbake til den. Jeg skrudde den gamle av, monterte den nye, men motoren vil ikke starte. Den har stått en stund, så det kan være årsaken tenkte jeg. Jeg begynte å trillstarte den, jeg kunne høre motoren gå, såfort jeg stoppet å trille ,  stoppen motoren. Det gikk ikke ann å gasse heller. jeg så nærmere på eksospotta, der var det en liten lekkasje mellom potta og en slange som vist på bilder/videor under! jeg ser jeg trenger en måte å tette igjen lekkasjen.

Hva kan jeg tette lekkasjen med? og er dette grunnen til at den ikke vil starte? mistenker også at det er mye skitt inni slangen som fører til hullet, men vet ikke helt hva oppgaven til denne slangen er

Kunne dere hjulpet meg ! setter stor pris på at dere tar av tid! 

https://imgur.com/a/dxsLS7h ( her er video og bilder av problemet! )

#2 Bromm

Bromm

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 907 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 18 mars 2020 - 21:53

Mulig denne er til hjelp.https://www.yamaha-m...arts-catalogue/

Velg modell og så får du komplett delekatalog. 

Ellers så er det å sjekke bensintilførsel,forgasser og gnist på tennpluggen.

Dette innlegget er endret av Bromm: 18 mars 2020 - 21:56

#3 skruumannen

skruumannen

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 54 Innlegg:

Skrevet 18 mars 2020 - 22:11

Takk for svar, fant ut at dette er miljøslangen, skal det ha noe å si på at motoren ikke starter om denne inngangen ikke er tett?

#4 ivarw

ivarw

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 390 Innlegg:
  • Kjøretøy:mt5 1984

Skrevet 23 mars 2020 - 06:26

Ja drar vel falskluft

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

Andre emner som også har følgende stikkord: yamaha

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere