Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Aerox går bra av og til, men noen ganger går den såvidt


  • Logg inn for å legge til innlegg
3 innlegg i dette emnet

#1 Derbi_driver

Derbi_driver

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 12 Innlegg:
  • Registrert: 23-september 17

Skrevet 24 mars 2020 - 18:19

Har en aerox med fullt 70 (21, mk potte, reed, coil, cdi, clutch, variator osv) den går maks 80, men noen ganger, klarer jeg ikke 15-20 km/t engang, spesielt når den er varm, begynner den å tulle. Men plutselig så kan den gå bedre, en liten stund. forgasser er riktig innstilt, ny plugg, prøvd fleire coiler, plugghetter osv. Den går reint og fint Hva kan være galt?

Men Den skal vel i grunn klare mer enn 80 når den går riktig? Har gode clutchfjører og passelige vekter. Har original girkasse, men skal klare mer enn 80 med den?

#2 ghaven

ghaven

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 603 Innlegg:
  • Registrert: 26-mars 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Mandal
  • Yrke:maskinverksted sms 41687063

Skrevet 25 mars 2020 - 04:01

Høres typisk ut som coilen er på vei til å ryke men det har du jo  prøvd. Får den kjøling som den skal og sjekka vakum kran sil og bensintilførsel og filter og flotør . Sjekka etter sprekker i slanger og innsug er reed i orden sitter gasser fast så den ikke rister og lager bubler er noe rusta løst i eksos og kan stenge utløp av og til er alle stoppere sjekka som brems og støtte og killsvitsj. Det er det ikke godt å si Kan egentlig være hva som helst. Systematisk feilsøking må vel til her som altid .Og litt flere opplysninger om hvordan den høres ut og sviver når den tuller må vel til for at noen kan si noe mer eksakt


Dette innlegget er endret av ghaven: 25 mars 2020 - 04:04


#3 Derbi_driver

Derbi_driver

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 12 Innlegg:
  • Registrert: 23-september 17

Skrevet 26 mars 2020 - 21:42

Høres typisk ut som coilen er på vei til å ryke men det har du jo prøvd. Får den kjøling som den skal og sjekka vakum kran sil og bensintilførsel og filter og flotør . Sjekka etter sprekker i slanger og innsug er reed i orden sitter gasser fast så den ikke rister og lager bubler er noe rusta løst i eksos og kan stenge utløp av og til er alle stoppere sjekka som brems og støtte og killsvitsj. Det er det ikke godt å si Kan egentlig være hva som helst. Systematisk feilsøking må vel til her som altid .Og litt flere opplysninger om hvordan den høres ut og sviver når den tuller må vel til for at noen kan si noe mer eksakt


Har byttet til vanlig bensin kran, forgasseren er det ikke noe tull med, har prøvd med 2 forskjellige. Men det var ikke noe forskjell. Kan det være noe med cdi’n? Når den går riktig, går den rent og fint, ingen fjusking eller noe sånnt. Men når den begynner å kødde, (skjer bare når den er varm) høres det omtrent ut som en turtalls sperre😂 å den går maks 20km/t Så etter å ha holdt bånn speed 20-30 sekund så går den helt vanlig. Har prøvd ett par forskjellige reed ventiler, både tp reed og original begge så ut til å være heilt i orden, men ingen forskjell. Innsuget er nesten nytt, ingen sprekker eller noe. Har aldri vært borti noe sånnt, så hadde vært greit me noen tips😂👍

#4 ghaven

ghaven

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 603 Innlegg:
  • Registrert: 26-mars 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Mandal
  • Yrke:maskinverksted sms 41687063

Skrevet 27 mars 2020 - 21:44

Uten å kunne si noe sikkert ville jeg ha holdt en knapp på noe elektrisk , men er ingen ekspert på moped bare en følelse at det likner no tull med el . Vil vel anbefale å låne en cdi som virker for å prøve. Om den sviver fint da er det bra og sviver den like dårlig er det bra å finne ut at det ikke er cdi, så du kan utelukke den 






0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere