Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Yamaha dt får strøm til cdi men ikke ut

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
Ingen innlegg i dette emnet

#1 Orjhag

Orjhag

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 8 Innlegg:

Skrevet 09 april 2020 - 23:13

Jeg kjøpte en Yamaha dt for 1 år siden. Da smalt det i motor’n, trodde den skar seg med var heldig var bare tennspolen som løsnet. Da fikk jeg ikke kick fjær til å funke så da ble det så jeg tok den på gir. Jeg har nå plukket fra hverandre hele sykkelen og satt den sammen etter lakkering, den gikk før lakkering. Så skulle jeg starte den i dag, og ingen gnist på plugg. Så vi begynte å sjekke litt rundt med Ohm måler da får vi utslag på strøm som går fra motor ved bruk av kick og fram til cdi boksen. Men ingen utslag fra cdi og videre til coil.

Kan det være noe feil med tenningslåsen, at det ikke blir sendt Singnaler til cdi om at nå skal du starte motoren og sende strøm til coil. Eller kan cdi være ødelagt?

Der vi ikke skjønner er at dette funket før vi lakkerte. Noen som har noen tips?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere