Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Kjølevæske

• Logg inn for å legge til innlegg
1 innlegg i dette emnet

#1 Kawa44

Kawa44

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 1 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2020 - 22:14

Hei, min sønn har en kawasaki KX 65 som han kjører på bane. Det er ikke så lenge siden vi overtok den. Forrige eier har skiftet stempel. Når vi overtok crosseren la vi merke til at blokka ikke var tett, det manglet pakning/pakningsstoff. Har fått ordnet opp i det. Men sykkelen har gått utrolig dårlig, har hatt problemer med tennplugger og at den har fått for mye bensin. Det er også fikset, og coil hadde dårlig kontakt med plugghette. Har fikset det også. Skulle se over kjølevæsken i dag at den ikke manglet det. Vet ikke hva jeg skal kalle vannet som ligger oppi der, men det ligner mer en gjørmeputt enn vann. Noen som vet hva det kommer av? Og hvordan får jeg tømt den helt og renset før jeg fyller på ny?

#2 Bromm

Bromm

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 783 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 07 mai 2020 - 18:16

Kan være at tidligere eier har blandet Etylenbasert kjølevæske med glykobasert kjølevæske. Tøm og skyll igjennom systemet flere ganger med rent vann, hjelper ikke det så prøv med en radiatorrens eller systemrens men husk å skylle godt etter rens da disse rensene er aggressive mot aluminiumen i det lange løp. Så fyller du på kjølevæske igjen. Husker ikke om KX har lufteskrue. Ta gjerne av radiatoren og skyll/rengjør den separat og så setter du hageslangen på motorsystemet mens du lar motoren gå på tomgang, da skal vannet kunne skylle igjennom motor inkludert impeller(vannpumpa). Er du usikker på hvilken vei impeller pumper så ta av slangene og se hvor vannet kommer ut ved en kjapp oppstart. Vannet skal da inn motsatt av der det kommer ut. Dette er hvordan jeg gjør det, sikkert andre som har andre metoder men det viktigste er at du får systemet rent.

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere