Gå til innhold

Bilde

A4 1.8TQ Big Turbo

• Logg inn for å legge til innlegg
241 innlegg i dette emnet

#41 Bromm

Bromm

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 159 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 29 oktober 2020 - 12:43

God bedring.

#42 Matmag

Matmag

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:
  • Kjøretøy:(Derbi Senda 05) (SMC Mistral 16) (DRD Pro 11)

Skrevet 30 november 2020 - 02:14

Fikk aldri dratt med meg speilreflekskameraet ut mens bilen var både ren og det var opplett før jeg måtte legge om, så jeg har bqre ett par bilder tatt med tlf med hauger av lens glare. Bedre enn ingenting er det i allefall
Har nå og montert en 4ch forsterker til å drihe frontsettet mitt. Bytta og ut biltemadiskantene med noen fra ett litt dyrere focalsett. Spiller ganske brukbart nå smile.gif

Edit: Takk til tapatalk som fikk bildene mine til å se ut som tetris :/

f1051f40a9fa3af17893903ddb4cc83f.jpgfddc9de4d6148f79d4c1734d250ca271.jpg

Dette innlegget er endret av Matmag: 30 november 2020 - 02:15

• Sjokoladepålegg og Bromm liker dette

#43 Bromm

Bromm

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 159 Innlegg:

Skrevet 30 november 2020 - 18:20

Bildene er greie nok de, været får man jo ikke gjort noe med.

RS-look fanger foran og greier :)  Felga er drittøffe men den hadde kledd RS-bredderne. Om det er som jeg mener å huske så har disse, som de fleste andre Audikarosser fra den tiden, dobbelplate i hjulbuene bak så går ikke å valse de heller.

Går motoren fortsatt reint å fint? Kommet noe videre på grommotoren da?

Tøff bil.

#44 Matmag

Matmag

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:

Skrevet 30 november 2020 - 21:59

Har sett litt på det med bredding. Greia er at om man skal ha rs breddere må man minimum ha bakfanger, skjermdeler for innsveising og bakdører fra en RS ettersom kurven på buen følger døra. Dette må kjøpes fra en orginal RS, og komplett breddekit havner fort på 100k så det utgår dessverre. Jeg mener på at man kan valse bakskjemene litt, men det er fare for at det blir seende dumt ut viss man valser for langt da skjermene ikke får "fin bue". Kan såklart begynne å dille med plastbreddere osv, men det får vente enn sålenge. Planen fremover er egentlig bare å overleve da lønna flyr ut døra i utgifter osv første dag i måneden. Bilen går fint enn sålenge og den tyder til å vare over vinteren. Skal slipe ned og lakkere kanalene før vinteren setter skikkelig igang så de ikke fordunster.

Ser meg nødt til å vente med motorbygging til neste sommer da denne bilen endte opp med å koste mye mer enn den skulle. Sparer det jeg kan nå også smeller det når jeg har råd til å få ferdig en shortblock ;)
  • Sjokoladepålegg og Bromm liker dette

#45 Matmag

Matmag

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:

Skrevet 06 desember 2020 - 22:25

Driver å titter litt på sideskjørt til bilen. Har noen rieger skjørt nå, men de har den klassiske e36 kebabskjørt looken. Tar gjerne imot inspill på noen som er litt mer "smakelige" ut :p

#46 Matmag

Matmag

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:

Skrevet 10 januar 2021 - 11:43

Har hatt en del problemer med oljetrykkslampe som kommer og går på lavt turtall når motor er driftsvarm. Har utsatt jobben så lenge som mulig da det i grunn er en drittjobb, men igår satte jeg av dagen til å rive ned bunnpanna og brenne ren oljesila. Audi må virkelig hatt det gøy da de designet bunnpanna siden traversen mer eller mindre må ned for at man i det hele tatt skal kunne ha sjangs til å ta ut panna samt at 2 av boltene sitter mellom svinghjulet og blokka. 10/10 drittjobb, men nå går bilen i allefall som den skal :p

• Bromm liker dette

#47 Bromm

Bromm

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 159 Innlegg:

Skrevet 10 januar 2021 - 14:33

Ja oljepumpe/silen er akillessen til disse motorene dessverre og derfor er det viktig med hyppig oljeskift. Det longlifeolje-dritet skulle vært forbudt med lov.

Godt du fikk fikset det, og ja, det er en 10/10 drittjobb.

#48 Matmag

Matmag

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:

Skrevet 10 januar 2021 - 20:49

Ja det er ikke den eneste motoren med liten turbo som lider med koksing av olje. Er alt for mange som skrur av bilen rett etter en hard kjøretur med, slik at all olja som ligger i turboen blir kokt. Har åpna flere slike motorer nå og ser gang på gang at blokka er slitt opp til neste dimensjon trolig pga lange oljeskiftintervaller.

#49 bmw520

bmw520

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 8 Innlegg:
  • Yrke:Sjåfør
  • Kjøretøy:Mercedes, Bmw, Audi, Suzuki, Yamaha

Skrevet 11 januar 2021 - 01:38

Morro og se at d fortsatt blir
bygget motorer til A4B5 😁
Har selv 2 stk med litt power 😊

#50 Matmag

Matmag

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:

Skrevet 11 januar 2021 - 10:34

Åå? 1.8 du har? Det er bare å slenge inn ett par bilder med info om du vil :D Er ett stykke imellom de som gidder å bygge b5 uten 2.7 :p
Endte forresten opp med å lage lampe av den gamle 2860'n som stod på bilen. Tenkte den kanskje kunne vere interessang å se ;)f374d505002979539c195348a36135e0.jpg83c27fb64995fa2a5ad8926aeae97b7d.jpg
  • Bromm liker dette

#51 Bromm

Bromm

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 159 Innlegg:

Skrevet 11 januar 2021 - 15:34

Lampen er jo genial wub.gif

Dette innlegget er endret av Bromm: 11 januar 2021 - 15:35

• Matmag liker dette

#52 bmw520

bmw520

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 8 Innlegg:

Skrevet 12 januar 2021 - 03:11

Begge mine er jo igrunn bygget for lenge siden,ikke av meg.1.8TQ ja 😉 Men kjøpte først en i 15, for jeg gadd ikke å bygge selv. Ha ha ha. Fungerte ca i 4-5 mnd, før motor sa takk for seg brukte tid på å finne ny blokk. Fant til slutt en, men ble stående stund. Så fant jeg ny blokk, der den den var borret opp en dim. Var igrunn perfekt for meg, da d var en skikkelig bygd og komplett bunndel. Nå står den i motorbukk i påvente på fortsettelsen
Imellom der, kjøpte jeg en bil som d var et stort potensial i, da den var bygget av rosten performance. Alt er bygget skikkelig fra bunn. Bilen er helt ombygget til S4 foruten motor. Stroket til 2L.Bilen var benket til 477hk. Da jeg kjøpte den, hadde d skjedd noe med motoren. Eier viste ikke hva, men hadde en mistanke. Ble nå en handel, motor ble revet ut og demontert. En ventil hadde knekt og havnet i forbrenningsrommet. Resultat, defekt stempel, defekt topp og ripe i sylinder, så må borres. Protrim tar nok jobben. Men ikke prioritert dette ennå, da jeg vil få iorden den andre først.
Ble mye skriveri her nå. Men da vet du litt.

Dette innlegget er endret av bmw520: 12 januar 2021 - 03:19

• Bromm liker dette

#53 Matmag

Matmag

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:

Skrevet 12 januar 2021 - 06:51

Begge mine er jo igrunn bygget for lenge siden,ikke av meg.1.8TQ ja Men kjøpte først en i 15, for jeg gadd ikke å bygge selv. Ha ha ha. Fungerte ca i 4-5 mnd, før motor sa takk for seg brukte tid på å finne ny blokk. Fant til slutt en, men ble stående stund. Så fant jeg ny blokk, der den den var borret opp en dim. Var igrunn perfekt for meg, da d var en skikkelig bygd og komplett bunndel. Nå står den i motorbukk i påvente på fortsettelsen
Imellom der, kjøpte jeg en bil som d var et stort potensial i, da den var bygget av rosten performance. Alt er bygget skikkelig fra bunn. Bilen er helt ombygget til S4 foruten motor. Stroket til 2L.Bilen var benket til 477hk. Da jeg kjøpte den, hadde d skjedd noe med motoren. Eier viste ikke hva, men hadde en mistanke. Ble nå en handel, motor ble revet ut og demontert. En ventil hadde knekt og havnet i forbrenningsrommet. Resultat, defekt stempel, defekt topp og ripe i sylinder, så må borres. Protrim tar nok jobben. Men ikke prioritert dette ennå, da jeg vil få iorden den andre først.
Ble mye skriveri her nå. Men da vet du litt.

Eksosventil som knakk? Kjøper gjerne motoren din om du blir lei av den

#54 bmw520

bmw520

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 8 Innlegg:

Skrevet 12 januar 2021 - 12:36

Jepp, hender seg sånt skjer. D heter ventildrop 😜
Motoren skal bygges opp igjen. Men d koster 15k bare å få orden på bunndelen. Så må ny topp til med diverse snacks. Ting koster.
Du skulle ha kjøpt den andre jeg driver med. Var benka på 350hk, nå vil d nok bli litt mer, da den er borret 1 dim opp, andre kammer og turbo.
Får ikke lagt inn bilder her, vet ikke hvorfor. Det bare jobber og jobber 🙈

#55 Matmag

Matmag

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:

Skrevet 12 januar 2021 - 12:57

Jepp, hender seg sånt skjer. D heter ventildrop
Motoren skal bygges opp igjen. Men d koster 15k bare å få orden på bunndelen. Så må ny topp til med diverse snacks. Ting koster.
Du skulle ha kjøpt den andre jeg driver med. Var benka på 350hk, nå vil d nok bli litt mer, da den er borret 1 dim opp, andre kammer og turbo.
Får ikke lagt inn bilder her, vet ikke hvorfor. Det bare jobber og jobber

Regner med jeg ender opp med å kjøre ned til protrim med gamleblokka mi for å få den borra opp en mm. Tenker å kjøpe JE stempler med 8.5:1 komp. Blir sikkert flexfuel og e100 på fat tenker jeg.

#56 bmw520

bmw520

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 8 Innlegg:

Skrevet 12 januar 2021 - 13:03

Begynner og koste såpass, at du snart kan kjøpe gamle bilen min da 😜
Den er jo igrunn ferdig oppsatt med datasprut og eksos, senk i vognkort. Men akkurat pr idag, så motor settes sammen, montere i bil og eu godkjennes. Men den er d potensial i. Enkelmasse svinghjul med sachs clutch som tåler en god del moment.

#57 Matmag

Matmag

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:

Skrevet 12 januar 2021 - 13:51

Har regna med å måtte bruke rundt 100 laks når bilen er "ferdig". Hvilket sprut bruker du og hva slags eksos er det du har?

#58 bmw520

bmw520

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 8 Innlegg:

Skrevet 13 januar 2021 - 14:20

Da kommer du unna med nesten halvparten, om du kjøper min 😜
Huff, nå husker jeg ikke hva d heter, men d er av dem kjente eksosmerke.

#59 Matmag

Matmag

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:

Skrevet 13 januar 2021 - 14:22

Hvor holder du til?

#60 bmw520

bmw520

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 8 Innlegg:

Skrevet 13 januar 2021 - 14:27

Dovre.