Gå til innhold

Bilde

Peugeot Fox - Alt skal gjøres bedre. Rettere sagt et pengehull

• Logg inn for å legge til innlegg
Ingen innlegg i dette emnet

#1 perern

perern

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 7 Innlegg:

Skrevet 18 mai 2020 - 21:30

Kjøpte meg en 95 Peugeot Fox tidlig i vår som jeg sandblåste og lakkerte i Alfa Romeo Misano Blue, plastikken RAL 9005.
Planen er nok å få minst 8hk, ser ut som at jeg klarer 10-11 :)

Det jeg har gjort til nå er floating ground på AC statoren for å få to gule til en regulator/rectifier så jeg får ladet batteri. Det ga meg 60W, jeg har plass til to coiler til på statoren så jeg kan få 120W senere hvis jeg trenger.
Alle lager og foringer blir byttet, fikk med en reservemotor som nå er demontert og renset. Bestilte veivaksel med lager i dag 18.05.2020 (Teknix veiv og SKF lager) Stage6 silver nålkasse eller hva det heter på norsk. Motoforce gasshåndtak og et Koso LED Rele til blinklys.

Bremser, vaiere og styrelager ble byttet først og forgasseren ble renset før start.

Jeg har bestilt en del fra Aliexpress men pga. Corona så tar det god tid før det kommer hit.
Lysbryter/blink/tute/choke tok jeg fra en Suzuki GSXR.

Dette blir ingen herjemoped da den tydeligvis har hatt et hardt liv tidligere. Kjøpte den egentlig bare for å bruke til og fra jobb da det bare er 15km og en bom i mellom men da jeg fant ut hvor mye jeg får tak i til den så ble jeg bitt av basillen :D  En oppvekst med Tempo har kanskje noe med det å gjøre.

Det er en start hvertfall og jeg ser for meg at den er helt ferdig til høsten, kanskje tidlig vinter.

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere