Gå til innhold


Bilde

Tomos motor


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
6 innlegg i dette emnet

#1 TempoHenrik

TempoHenrik

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 5 Innlegg:
  • Registrert: 16-juli 20

Skrevet 16 juli 2020 - 13:48

Hei, noen som kan hjelpe en nybegynner ? Termopeden starter ikke så lenge flottøren er i forgasseren. Når jeg tar den ut starter den med en gang og jeg kan kjøre.. prøvd andre flottører og, men samme problem... Noen ideer ? På forhånd takk 😁

#2 Bromm

Bromm

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 161 Innlegg:
  • Registrert: 18-desember 16
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 17 juli 2020 - 08:13

Kjenner ikke til hva slags forgasser det er på den motoren du har men typisk så er det at flottøren henger i noe og slik at den ikke flyter fritt i flottørhuset. Du er sikker på at bensinkranen du ikke er delvis tett?



#3 TempoHenrik

TempoHenrik

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 5 Innlegg:
  • Registrert: 16-juli 20

Skrevet 17 juli 2020 - 09:54

Ikke noe i veien med bensinkrana, for fyller flottørhuset opp med bensin. Da starter motoren og jeg kan kjøre. Forsøker jeg å sette i flottøren og skru på lokket , får jeg ikke engang start på motoren. Har forsøkt med flere forskjellige flottører.... Men takk for svar 😀 setter pris på all hjelp

#4 Bromm

Bromm

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 161 Innlegg:
  • Registrert: 18-desember 16
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 17 juli 2020 - 10:54

Hva slags forgasser har du da? Bing med rund flottør?



#5 TempoHenrik

TempoHenrik

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 5 Innlegg:
  • Registrert: 16-juli 20

Skrevet 17 juli 2020 - 11:10

Ikke noe i veien med bensinkrana, for fyller flottørhuset opp med bensin. Da starter motoren og jeg kan kjøre. Forsøker jeg å sette i flottøren og skru på lokket , får jeg ikke engang start på motoren. Har forsøkt med flere forskjellige flottører.... Men takk for svar 😀 setter pris på all hjelp
Helt riktig. Bing med rund flottøre..

Hva slags forgasser har du da? Bing med rund flottør?


Jepp. Riktig

#6 Wiccan

Wiccan

    MP-Ukjent

  • Bruker
  • 2 Innlegg:
  • Registrert: 18-juli 20

Skrevet 18 juli 2020 - 10:58

Kanskje flotør hengsle har fått seg en knekk. Sett det på plass, og knekk det litt oppover.

Sent fra min Nokia 7.1 via Tapatalk

#7 Bromm

Bromm

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 161 Innlegg:
  • Registrert: 18-desember 16
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 21 juli 2020 - 08:14

Ikke noe i veien med bensinkrana, for fyller flottørhuset opp med bensin. Da starter motoren og jeg kan kjøre. Forsøker jeg å sette i flottøren og skru på lokket , får jeg ikke engang start på motoren. Har forsøkt med flere forskjellige flottører.... Men takk for svar setter pris på all hjelp
Helt riktig. Bing med rund flottøre..

Jepp. Riktig

Kjenner ikke til Tomos sin gasser i detalj men om det er samme type flottør som er brukt på Sachs sine Bing gassere så kan du prøve det jeg nevner. Det er en ganske enkel forgasser så om forgasseren er helt ren i kanalene så er det to ting, tett dyse eller så løfter flottøren seg så mye at den stenger hele tiden. Sjekk at øvre del på flottørnålen går lett ut og inn i flottørlokket. Om du tar av lokket og fører fløttørnålen opp og ned samtidig som du blåser via en slangebit på bensininntaket så skal du merke at du får åpning så for du trekker i flottøren. Sjekk også at forgassernålen følger med gasserstempelet opp/ned også.

Her er litt info om Bing https://myronsmopeds...arburetor/bing/





Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere