Fant ut at jeg må kanskje skrive om dette prosjektet mitt her da det ikke er mange andre innlegg om disse syklene. Det er en Aprilia MX 50 fra 2004 med AM6 motor. Fikk den helt gratis av noen som ga den bort på facebook marketplace. Da jeg dro for å hente den tenkte jeg jo å trille den hjem men han var jo så grei å sa at han kunne kjøre den på hengeren hjem til meg. Husk at alt dette var gratis! Fikk også en Motorhispania RX 50 2002 med 90cc trim sylinder med defekt veivlager, men mer om denne senere. Apriliaen var jo i egentlig veldig god stand og har gått 98xxkm. Startet ikke når jeg fikk den og fant ut at det ikke var gnist. Renset pluggen og plugget i en ledning som har vibrert ut antageligvis og tok litt bensin rett ned i sylinderen å da startet han med en gang. Fikk ikke papirene der og da men han sa det var en bekjent av han som hadde papirene i sitt navn, noe som stemte. Har akkurat nå byttet toppakning da jeg fant ut at den ikke hadde noe som helst pakning... Tettet også oljetanken i dag og brukte power epoxy fra Loctite som tåler bensin og olje. Tenker å bytte til en 17.5 forgasser. Fikk sykkelen for noen måneder siden og fikk ordnet papirene for 2 dager siden (har ikke vært noe stress å få ordnet det). Plastikk og ramme er i veldig god stand med tilnærmet ingen rust eller solfalming. Skjønner rett og slett ikke hvorfor han ga den bort men jaja
Tror jeg var utrolig heldig med denne.
Hvordan ligger disse i pris egentlig?
Setter veldig pris på tilbakemeldinger og tips om hva jeg burde gjøre med denne
Ting som må gjøres/har blitt gjort:
Bytte toppakning ( x )
Tette oljetank ( x )
Finjustere clutch ( )
Bytte tenning ( )
Bytte forgasser ( )
Bytte skiltoppheng (x)
Montere bakbremse ( )
Bytte bakfelg til eikefelg (X)
Kommer til å gjøre mer enn det på listen men det er det jeg har funnet ut til nå.
Når jeg var å skulle hente den / de:
image0.png 187,7K
6 Antall nedlastinger
image1.jpeg 35,32K
6 Antall nedlastinger
image2.jpeg 37,15K
6 Antall nedlastinger
Sånn som den er nå:
image3.jpeg 197,74K
6 Antall nedlastinger
image4.jpeg 175,92K
6 Antall nedlastinger