Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Dysetips og litt til FLY 2T

• Logg inn for å legge til innlegg
6 innlegg i dette emnet

#1 Harlex

Harlex

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 9 Innlegg:

Skrevet 16 november 2020 - 19:37

Har begynt på en fly som trenger en kjærlig hånd. Starter og går men etter noen km stopper den og man må vente en stund før dem går igjen.... jeg åpner luftfilter og konstaterer at det en er kliss vått av bensin. Restriksjonsplate på forgasser er fjernet. Åpner forgasser og det bare fosser bensin. Kan stenge ved å løfte flottør.... tar av hoveddyse og konstaterer org. 53 dyse. Nipper av bensinslange fra forgasser og bensinen fosser. Konklusjon 1: vakumkran er defekt (?) mopeden går i ca 60 på flaten så jeg antar at «ringen» er fjernet. (Skal sjekke) bakfelgen er også økt fra 12" til 13". Det er montert et Leo vince touring anlegg på den. Konklusjon 2: For liten dyse muligens årsak til at den stopper (?) Tips til dyse for dette oppsettet? Har liggende 55, 70, 75,78.......osv. 55 blir vel for lite? Stod på en org. Nrg med kun ring fjernet. Blir 70 litt overkill? (Har 72 på en nrg med leovince tt, velter og strammere fjærer og åpent filter) Tenkte å kjøpe nytt åpent luftfilter til fly-en også også....
Har større planer med denne men hadde vært greit å få den til å funke skikkelig før det blir større saker....:.

#2 Cuba 2020

Cuba 2020

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 5 Innlegg:

Skrevet 16 november 2020 - 20:02

Supert jeg trenger en mekaniker som kan gjøre dette ,hvet du hvor ?

Sent fra min SM-G973F via Tapatalk

#3 Harlex

Harlex

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 9 Innlegg:

Skrevet 16 november 2020 - 20:31

Supert jeg trenger en mekaniker som kan gjøre dette ,hvet du hvor ?

Hva tenker du?Reparasjon av scooter?- Trimming av scooter?

#4 Cuba 2020

Cuba 2020

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 5 Innlegg:

Skrevet 17 november 2020 - 22:52

Hva tenker du?Reparasjon av scooter?- Trimming av scooter?

Trimming av mopedbil

#5 Cuba 2020

Cuba 2020

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 5 Innlegg:

Skrevet 22 november 2020 - 21:54

Trimming av mopedbil

#6 ghaven

ghaven

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 709 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:maskinverksted sms 41687063

Skrevet 23 november 2020 - 00:03

Begynn med å øke giringen i variatoren ved å få reima til å gå helt ut på skålene. Kan også være plombert elektronisk , men går å endre eller fjerne. Er det gammeldags disel innsprøytning kan pumpe endres og dermed krefter og turtall. Vanskeligst å få noe mere ut av er om det er uplombert firetakt bensin motor, lettest er disel eller totakt bensin

#7 Cuba 2020

Cuba 2020

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 5 Innlegg:

Skrevet 23 november 2020 - 00:07

Begynn med å øke giringen i variatoren ved å få reima til å gå helt ut på skålene. Kan også være plombert elektronisk , men går å endre eller fjerne. Er det gammeldags disel innsprøytning kan pumpe endres og dermed krefter og turtall. Vanskeligst å få noe mere ut av er om det er uplombert firetakt bensin motor, lettest er disel eller totakt bensin

Takk takk jeg skal finne sted hvor det kan trimming helt til max 80km

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere