Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Aprilia sx50 går ikke uten choke

• Logg inn for å legge til innlegg
4 innlegg i dette emnet

#1 Den Røde Baron

Den Røde Baron

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 4 Innlegg:

Skrevet 21 november 2020 - 21:28

Hei! Jeg har et lite problem med min aprilia sx50 2011. Den går kun med choke på og den går ikke helt på tomgang, noen med litt kunnskap om dette?

#2 Gammelmx2

Gammelmx2

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 217 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:1988 Yamaha DT 50 mx2
Garage Garasje

Skrevet 22 november 2020 - 02:39

Hei! Jeg har et lite problem med min aprilia sx50 2011. Den går kun med choke på og den går ikke helt på tomgang, noen med litt kunnskap om dette?

Demonter og rens forgasseren?

#3 joshk_p

joshk_p

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 2 Innlegg:
  • Kjøretøy:2005 Derbi Senda Xtreme 50 SM

Skrevet 22 november 2020 - 20:49

Prøv først å juster på tomgangs skruen, om den holder lavt turtall når du starter den. Eller så kan du prøve å dyse opp. :)

#4 ghaven

ghaven

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 713 Innlegg:
  • Yrke:maskinverksted sms 41687063

Skrevet 22 november 2020 - 23:40

Enig med å prøve å justere tomgang, men hvordan skal en dyse plutselig bli for liten. Har jeg aldri vært borte i noen gang. Tror mere på å altid starte med en skikkelig og mener komplett rens av gasser først .Og ta det derfra. blir aldri feil etter min mening som trinn en, trinn to er sjekk etter falsk luift ,slik at om du må justere gasser vil den aldri bli bra om den får falsk luft Slik har jeg gått frem når motor har bensin eller blandings relatert problem mange ganger som en begynnelse, da det ofte løser mye med en rens

Dette innlegget er endret av ghaven: 22 november 2020 - 23:46

#5 Den Røde Baron

Den Røde Baron

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 4 Innlegg:

Skrevet 24 november 2020 - 15:05

Enig med å prøve å justere tomgang, men hvordan skal en dyse plutselig bli for liten. Har jeg aldri vært borte i noen gang. Tror mere på å altid starte med en skikkelig og mener komplett rens av gasser først .Og ta det derfra. blir aldri feil etter min mening som trinn en, trinn to er sjekk etter falsk luift ,slik at om du må justere gasser vil den aldri bli bra om den får falsk luft Slik har jeg gått frem når motor har bensin eller blandings relatert problem mange ganger som en begynnelse, da det ofte løser mye med en rens

Takk for svar:)

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk

Prøv først å juster på tomgangs skruen, om den holder lavt turtall når du starter den. Eller så kan du prøve å dyse opp. :)

Takk for svar:)

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere