Ok. Har en tanke om at det er noe med det elektriske jeg og. Elnettet er litt vanskelig å komme til da halvparten av det ligger inne i et rom inne i rammen og har ingen anelse om hvordan man får det ut. Kan hende han har brukt det som en skjult politiknapp ja, men da må det vel være en/noen ekstra-ledninger på ledningene fra statoren eller? Forrige eier mente jo at det var noe galt med veivlager da, kanskje han mente at den får tjuvluft dær?
Kanskje, men som sagt så har jeg ikke så god greie på AM6, skrur kun på piaggio. Hvis du liker å skru hadde jeg bare prøvd meg fram. Bedre å gjør ting skikkelig slik at ikke alt på moppa blir midlertidig og må fikses senere. Overhalte elnettet mitt selv på et par timer.
Har politiknapp selv, men ikke en knapp som sperrer turtallet. Har politiknapp slik at man ikke får gang på moppa bare. Når det er turtallssperre er det ofte en ekstra liten boks med ekstra ledninger. Hvis dette er tilfelle på din moped vil den nok ligne på denne: https://speedoptions...p-turtallsperre bare uten knappen osv. ettersom den da kanskje er koblet via lysknappen. Det man bør se etter for å sjekke om du har turtallssperre er boksen med de to justeringsskruene på seg.
Hvis veivlageret er helt gåent ville det ikke hatt noe å si for om du kan få den opp i turtall eller ikke. Når man har gnist, komp og bensin burde man kunne få den til å gå noelunde som den skal vertfall når det står i fri. Om veivlageret er dårlig vil det gå utover stabiliteten på veiven i høyere turtall om jeg ikke tar helt feil, men det er jo ikke det som er problemet ditt for øyeblikket.