Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Idle på veldig lavt eller klarer ikke å idle


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
3 innlegg i dette emnet

#1 JonniF360

JonniF360

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 2 Innlegg:
  • Registrert: 28-november 20
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Yrke:Butikkmedarbeider
  • Kjøretøy:Yamaha Tzr 50

Skrevet 28 november 2020 - 13:40

Jeg har en Yamaha tzr 50 2006-modell som jeg kjøpte for noen måneder tilbake. Har installert ny sylinder, forgasser og litt andre småting. Hadde problemer med hvit røyk og sånn for litt siden, men det skyltes bare en gasket som hadde revnet litt inni sylinderen. Jeg har kjørt den pittelitt på veien, men den har veldig lite kraft (sliter ekstremt i oppoverbakker). Vi kom frem til at det hadde noe med forgasseren å gjøre, så jeg kjøpte en ny forgasser. Vi installerte den, og nå klarer den så vidt å idle på mellom 900-1250 RPM hvis vi tuner forgasseren så bra vi kan. Vi har kommet frem til at fuel-to-air ratioen er at den går veldig rikt. Hva kan det skyldes at den går så rikt? (har ikke trimmet enda)



#2 Gammelmx2

Gammelmx2

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 441 Innlegg:
  • Registrert: 23-februar 20
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:S�r-Tr�ndelag, Trondheim
  • Kjøretøy:1988 Yamaha DT 50 mx2, 1976 Yamaha RD400C
Garage Garasje

Skrevet 28 november 2020 - 23:50

Jeg har en Yamaha tzr 50 2006-modell som jeg kjøpte for noen måneder tilbake. Har installert ny sylinder, forgasser og litt andre småting. Hadde problemer med hvit røyk og sånn for litt siden, men det skyltes bare en gasket som hadde revnet litt inni sylinderen. Jeg har kjørt den pittelitt på veien, men den har veldig lite kraft (sliter ekstremt i oppoverbakker). Vi kom frem til at det hadde noe med forgasseren å gjøre, så jeg kjøpte en ny forgasser. Vi installerte den, og nå klarer den så vidt å idle på mellom 900-1250 RPM hvis vi tuner forgasseren så bra vi kan. Vi har kommet frem til at fuel-to-air ratioen er at den går veldig rikt. Hva kan det skyldes at den går så rikt? (har ikke trimmet enda)

Ettersom du sier at du har stilt in gasseren så mye du kan, er det dysene du må se innpå hvis det ikke er noen andre problemer. Det kan være tett filter, tett eksos og mer som er problemet også. I stedet for å kjøpe ny gasser, kjøper du et dysesett med tomgangsdyser og hoveddyser og begynner å prøve deg framover. Hvilken sylinder, eksos og forgasser har du?


  • Bromm liker dette

#3 JonniF360

JonniF360

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 2 Innlegg:
  • Registrert: 28-november 20
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Yrke:Butikkmedarbeider
  • Kjøretøy:Yamaha Tzr 50

Skrevet 29 november 2020 - 18:48

Ettersom du sier at du har stilt in gasseren så mye du kan, er det dysene du må se innpå hvis det ikke er noen andre problemer. Det kan være tett filter, tett eksos og mer som er problemet også. I stedet for å kjøpe ny gasser, kjøper du et dysesett med tomgangsdyser og hoveddyser og begynner å prøve deg framover. Hvilken sylinder, eksos og forgasser har du?

Det fulgte med ny tomgangdyse, og har prøvd med ulike hoveddyser, men det er jo i utgangspunktet 80 som skal være i. Link til forgasser på speedoptions: https://speedoptions...orto-phbn-16-ns. Link til sylinder på maxiscoot: https://www.maxiscoot.com/en/product/cylinder-kit-50cc-aluminium-minarelli-am6-25842



#4 ghaven

ghaven

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 843 Innlegg:
  • Registrert: 26-mars 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Mandal
  • Yrke:maskinverksted sms 41687063

Skrevet 03 desember 2020 - 06:23

Ikke noe som sier at en dyse er idiell i alle motorer. Hvis alt anna er på stell burde det gå å tune gasser så den sviver på tomgang. Både tomgang dyse og blande skrue og tomgang skrue må være med for å få riktig blanding på tomgang. Sjelden at tomgangdyse må byttes for rett tomgang da det lett fører til gassheng på høyere turtall. . Veldig feil plassert nål kan virke inn. Jeg tror på enten noe feil anna sted eller at forgasser ikke er stilt riktig, og hoved dyse må være mega feil pluss nåla feilplassert før den har noe å si på tomgangen





Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere