Jeg har en Yamaha tzr 50 2006-modell som jeg kjøpte for noen måneder tilbake. Har installert ny sylinder, forgasser og litt andre småting. Hadde problemer med hvit røyk og sånn for litt siden, men det skyltes bare en gasket som hadde revnet litt inni sylinderen. Jeg har kjørt den pittelitt på veien, men den har veldig lite kraft (sliter ekstremt i oppoverbakker). Vi kom frem til at det hadde noe med forgasseren å gjøre, så jeg kjøpte en ny forgasser. Vi installerte den, og nå klarer den så vidt å idle på mellom 900-1250 RPM hvis vi tuner forgasseren så bra vi kan. Vi har kommet frem til at fuel-to-air ratioen er at den går veldig rikt. Hva kan det skyldes at den går så rikt? (har ikke trimmet enda)
Idle på veldig lavt eller klarer ikke å idle
#1 •
Skrevet 28 november 2020 - 13:40
#2 •
Skrevet 28 november 2020 - 23:50
Jeg har en Yamaha tzr 50 2006-modell som jeg kjøpte for noen måneder tilbake. Har installert ny sylinder, forgasser og litt andre småting. Hadde problemer med hvit røyk og sånn for litt siden, men det skyltes bare en gasket som hadde revnet litt inni sylinderen. Jeg har kjørt den pittelitt på veien, men den har veldig lite kraft (sliter ekstremt i oppoverbakker). Vi kom frem til at det hadde noe med forgasseren å gjøre, så jeg kjøpte en ny forgasser. Vi installerte den, og nå klarer den så vidt å idle på mellom 900-1250 RPM hvis vi tuner forgasseren så bra vi kan. Vi har kommet frem til at fuel-to-air ratioen er at den går veldig rikt. Hva kan det skyldes at den går så rikt? (har ikke trimmet enda)
Ettersom du sier at du har stilt in gasseren så mye du kan, er det dysene du må se innpå hvis det ikke er noen andre problemer. Det kan være tett filter, tett eksos og mer som er problemet også. I stedet for å kjøpe ny gasser, kjøper du et dysesett med tomgangsdyser og hoveddyser og begynner å prøve deg framover. Hvilken sylinder, eksos og forgasser har du?
- Bromm liker dette
#3 •
Skrevet 29 november 2020 - 18:48
Ettersom du sier at du har stilt in gasseren så mye du kan, er det dysene du må se innpå hvis det ikke er noen andre problemer. Det kan være tett filter, tett eksos og mer som er problemet også. I stedet for å kjøpe ny gasser, kjøper du et dysesett med tomgangsdyser og hoveddyser og begynner å prøve deg framover. Hvilken sylinder, eksos og forgasser har du?
Det fulgte med ny tomgangdyse, og har prøvd med ulike hoveddyser, men det er jo i utgangspunktet 80 som skal være i. Link til forgasser på speedoptions: https://speedoptions...orto-phbn-16-ns. Link til sylinder på maxiscoot: https://www.maxiscoot.com/en/product/cylinder-kit-50cc-aluminium-minarelli-am6-25842
#4 •
Skrevet 03 desember 2020 - 06:23
Ikke noe som sier at en dyse er idiell i alle motorer. Hvis alt anna er på stell burde det gå å tune gasser så den sviver på tomgang. Både tomgang dyse og blande skrue og tomgang skrue må være med for å få riktig blanding på tomgang. Sjelden at tomgangdyse må byttes for rett tomgang da det lett fører til gassheng på høyere turtall. . Veldig feil plassert nål kan virke inn. Jeg tror på enten noe feil anna sted eller at forgasser ikke er stilt riktig, og hoved dyse må være mega feil pluss nåla feilplassert før den har noe å si på tomgangen
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere