Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Daelim S-five trenger hjelp! :)

får formye bensin skjært ? virker ikke trenger hjelp daelim daelim s-five

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
5 innlegg i dette emnet

#1 Omar

Omar

    MP-Ukjent

  • Bruker
  • 7 Innlegg:
  • Registrert: 18-juli 19

Skrevet 28 november 2020 - 18:40

Hei. Jeg har en daelim s-five. For sånn 2.5 mnd siden kom d noen rare lyder og motoren døde og kicken var på måte stuck og hard.. Så vi ga mopeden til en privat fyr som jobber på veksted men gjorde dette privat.. (en venn av pappa). Så sa han at den var skjært, senere byttet han et lager husker ikke navnet på hvilken lager det var, noen pakninger osv... Seinere så visste han oss at sylinderen hadde riper, og at den var ødelagt på måte.. så vi bestilte sylinderkit og han monterte alt og byttet tennplugg osv.. Så fikk jeg den tilbake den lagde forsatt noen smålyder osv, men han sa det var vanlig på starten og at det går vekk senere.. men så for noen dager siden så på måte slutter den å gi gass av og til mens jeg kjører så jeg må slippe gassen og gi gass på nytt, også når jeg skulle starte den dagen etter fikk den ikke start, men så fikk den start noen timer senere, men døde sånn 15min etter det igjen.. Dette er veldig plagsomt og hva kan være galt? Han sier nå at den får for mye bensin og at den på måte ikke slutter å gi bensin når det er mye han sier det er noe med det elektriske å gjøre. Hva tror dere er galt? Så jeg kan videresi dette til han?
2009 modell

#2 Gammelmx2

Gammelmx2

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 441 Innlegg:
  • Registrert: 23-februar 20
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:S�r-Tr�ndelag, Trondheim
  • Kjøretøy:1988 Yamaha DT 50 mx2, 1976 Yamaha RD400C
Garage Garasje

Skrevet 29 november 2020 - 00:07

Den er sikkert skjært igjen. Dette kan være pga varmeskjæring eller oljemangel. Legg ut et bilde av tennpluggen, det sier noe om hva som kan være galt.



#3 Omar

Omar

    MP-Ukjent

  • Bruker
  • 7 Innlegg:
  • Registrert: 18-juli 19

Skrevet 29 november 2020 - 12:06

Hei. Idag ser vi på tennpluggen og den har bare olje og nesten ingenting bensin på seg..
Ånei skjært igjen? Vil det si liksom at vi må kanskje kjøpe ny sylinder osv igjen??
Det ser ut som vi har blandet formye olje i bensinen..
Det sa han^^ mekanikeren.
Vi har både oljetank og bensintank skjønner ikke hvordan olje skal brukes han sier vi burde blande med bensin men det er jo egen oljetank..

#4 Gammelmx2

Gammelmx2

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 441 Innlegg:
  • Registrert: 23-februar 20
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:S�r-Tr�ndelag, Trondheim
  • Kjøretøy:1988 Yamaha DT 50 mx2, 1976 Yamaha RD400C
Garage Garasje

Skrevet 29 november 2020 - 20:48

Hei. Idag ser vi på tennpluggen og den har bare olje og nesten ingenting bensin på seg..Ånei skjært igjen? Vil det si liksom at vi må kanskje kjøpe ny sylinder osv igjen??Det ser ut som vi har blandet formye olje i bensinen..Det sa han^^ mekanikeren.Vi har både oljetank og bensintank skjønner ikke hvordan olje skal brukes han sier vi burde blande med bensin men det er jo egen oljetank..


Er den skjært må du ihvertfall kjøpe nytt stempel, sylinder kan ha berget. Blander du bensin i tillegg til oljetanken? Har den oljetank og pumpe trenger du ikke å blande bensin. Det gir motoren for mye olje og for lite bensin.

#5 Omar

Omar

    MP-Ukjent

  • Bruker
  • 7 Innlegg:
  • Registrert: 18-juli 19

Skrevet 30 november 2020 - 17:41

Ja jeg bruker oljetank+ olje i bensin... kan jeg bare tømme bensintanken da?


Og fylle på ny bensin uten olje?



#6 Gammelmx2

Gammelmx2

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 441 Innlegg:
  • Registrert: 23-februar 20
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:S�r-Tr�ndelag, Trondheim
  • Kjøretøy:1988 Yamaha DT 50 mx2, 1976 Yamaha RD400C
Garage Garasje

Skrevet 30 november 2020 - 18:01

Ja, så lenge oljepumpe gir nok.



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!





Andre emner som også har følgende stikkord: får formye bensin, skjært ?, virker ikke, trenger hjelp, daelim, daelim s-five

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere