Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Piaggio fly 2t chokeproblem?


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
1 innlegg i dette emnet

#1 Arvida

Arvida

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 1 Innlegg:
  • Registrert: 16-desember 20

Skrevet 16 desember 2020 - 20:26

Har en fly 2t som ikke starter når den har stått 3-4 timer ute
Kinner, tenner litt, men starter ikke
Hvis jeg kobler til en startbooster, så starter den etter hvert.
Da går den fint, og starter med en gang igjen. Gjerne etter en times tid, starter den med en gang.

Har hatt ute forgasser, sett på choke. Den ser ikke ut til å virke.
Ingen reaksjon i den, selv om jeg kobler på strøm.
Som jeg har forstått, skal den forlenge seg, og stenge for ekstra drivstoff etter noen minutter med 12v tilkoblet?

Har bestilt ny choke, men det kommer heller ikke 12v på ledningen til choke. Hverken med tenning på, eller når den sviver.

Vet noen hvor den får strøm fra? Er det med tenning på, eller bare etter den er startet?

#2 malossi

malossi

    Gullsvein

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 177 Innlegg:
  • Registrert: 19-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:MC
Garage Garasje

Skrevet 07 januar 2021 - 22:00

Jeg er ikke helt sikker, men tror strøm til choke er fra en tidsbryter. Altså du slår på tenninga, så er choke på i "X" sekund. Ettersom det ikke er "hjerne" (ECU) på disse og choken er elektrisk og ikke vakuum-styrt. Jeg hadde i min ungdom en scooter med Piaggio-motor som var grei å starte så lenge batteriet var i orden. Uten batteri var den verre, da virket det som om det ikke var choke.



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere