Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Technigas å 70 kit. tanker?

• Logg inn for å legge til innlegg
2 innlegg i dette emnet

#1 KarlsenJD

KarlsenJD

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 21 Innlegg:

Skrevet 18 juni 2021 - 05:22

Har en rieju mrt 2018 med technigas effektanlegg. Vurderer å kjøpe top performance trophy 70cc.
Vil den gå mye bedre med dette? Toppfart osv.

#2 Sycramcuz

Sycramcuz

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 3 Innlegg:

Skrevet 25 juli 2021 - 00:05

Kjøpte selv 70cc (t6 asso) og syntes det er 100% verdt det. Merket stor forskjell på toppdraget spesielt. Anbefaler større forgasser (19 eller 21). Toppfart blir vel egentlig ingen forskjell, da må du nesten dreve om. Kjører selv med 13 tenner framme og 46 bak. Har fått den opp i 110 på speedometeret. Men en viktig ting før du setter på trimsett, ha riktig dyse. Jeg fant ikke noe på nettet om riktig dyse for min moped så jeg kjøpte dysekit 100-120 (17,5mm forgasser). Hvis du er usikker på hvilken dyse som er rett ville jeg startet øverst og jobbet meg ned. Jeg startet på 120 og endte opp med 112. Etter innkjøringen fintunet jeg den og nå går den flekkfritt. En siste ting du burde være obs på er at clutchen kan begynne å slure pga trimmsettet. Det som skjedde med meg var at rundt 6000rpm så skøyt mopeden opp i turtall men gikk ikke noe mere fremover. Byttet til kevlar clutch og det funket fjell. Har kjørt 2500km med trimmsettet og har ikke hatt noen problemer. Eneste "downsiden" med trimmsett er at jeg må ha med olje når jeg skal fylle bensin. (Må blande rett i tanken, pumpa er ikke nok)

Dette innlegget er endret av Sycramcuz: 25 juli 2021 - 00:06

#3 Jvinsnes

Jvinsnes

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 47 Innlegg:

Skrevet 25 juli 2021 - 15:53

Bruker pumpe selv på airsal T6. er bare å justere opp og varme den godt før man drar på :). Jeg har aldri hatt et eneste havari, og har kjørt time etter time på toppdraget hele veien. :D bare juster opp og mål oljebruk pr bensin så finjustere det ;)

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere