Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Moped går dårlig og vill ikkje dra eller komme ordentlig opp i turtall


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
23 innlegg i dette emnet

#21 Dt5r

Dt5r

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 15 Innlegg:
  • Registrert: 29-juni 21

Skrevet 15 juli 2021 - 18:23

Siden den kun går på tomgang med skruen helt inn med eller uten filter, så tror jeg det er falskluft. Sjekk også at kjølevæske nivået ikke synker, for det kan tyde på dårlig topp pakning. Unormalt mye blå røyk kan være simmering på clutch-siden som ikke tetter, så sjekk også oljenivå til girkassa.

Etter å evt ha fikset falskluft så kan du begynne å finne dyse og justere gasser skikkelig. smile.gif

oksmile.gif så det er kanksje lurt å bytte pakkning, kan også ver at jeg fyllte litt mye olje for 1 månde siden motorolje semi syntetisk 10w40. men shy.gif har hatt ein falsk håp om at det "hålet" ikke var "så" farliglaugh.gif vet ikke om det har så mye effekt, men tviler ikke på at det kan ver grunnen, men jeg kan ikke dette så godt så jeg vet ikke om det kan ha noe effekt på falsk luft (lekker ikke noe heldigvis) bare sei viisst det er noe jeg må gjøre noe me(trur det er det) men vet ikke har bare dekket det med teip og håpt på det bestelol2.gif

takk for hjelp og trur jeg må bytte pakkning på litt forskjellige ting

kom med flere forslag til hvvor andreplasser det kan komme falsk luft visst det er det som er problemet.(Ser ikke vekk ifrå at det er det) 

takk for svar

r217441033_576238656702862_45834754281138



#22 Dt5r

Dt5r

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 15 Innlegg:
  • Registrert: 29-juni 21

Skrevet 17 juli 2021 - 12:54

har brukt startgass og spraiet rundt og sett om den ruser seg opp, men det gjør den ikke. må jeg stille noe på skruene? må jeg ha dei heilt inne når jeg prøver med startgass?



#23 Dt5r

Dt5r

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 15 Innlegg:
  • Registrert: 29-juni 21

Skrevet 17 juli 2021 - 14:50

Siden den kun går på tomgang med skruen helt inn med eller uten filter, så tror jeg det er falskluft. Sjekk også at kjølevæske nivået ikke synker, for det kan tyde på dårlig topp pakning. Unormalt mye blå røyk kan være simmering på clutch-siden som ikke tetter, så sjekk også oljenivå til girkassa.

Etter å evt ha fikset falskluft så kan du begynne å finne dyse og justere gasser skikkelig. smile.gif

kan ikke så mye med dette, men visst ikke det er falsk luft og den får altformye luft går det da an og kjøpe større dyse og jevne det ut med bansin og luft blir likt? kan ver jeg er helt feil nå

trur ikke det er falskluft(hadde startgass og testet)

kjølevesken er full(så trur ikke toppakning er saken)

kan vere simmringen på cluth-siden ja fyllte olje for ikke alt forlenge sidenog følte det var lite igjen men husker ikke hvor mye jeg fyllte sist gongshy.gif

men visst det  er det kan det ver grunnen til at mopeden ikkje vill gå som den skal og kommer ikke godt nokk opp i turtal?

gassernåla var litt skjev men vet ikke hvor mye effekt det kan gjøre (såg ikke så skjev ut når jeg satt den på) men tenker uansett og bestille ny snart. men venter fordi jeg vill finne ut av problemet med mopeden så jeg kan bestille alle dei delene jeg trenger.

takk for svar


Dette innlegget er endret av Dt5r: 17 juli 2021 - 15:31


#24 Gammelmx2

Gammelmx2

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 441 Innlegg:
  • Registrert: 23-februar 20
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:S�r-Tr�ndelag, Trondheim
  • Kjøretøy:1988 Yamaha DT 50 mx2, 1976 Yamaha RD400C
Garage Garasje

Skrevet 21 juli 2021 - 01:45

Har du sjekket simmeringen bak svinghjulet? Er vanskelig å komme til og må fjernes for å se evt skade. Prøv med startgass der.
Er ikke noe proff med dyser, men et dysesett rundt anbefalt størrelse ville nok ha hjulpet.



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere