Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Byttet fra Halogen til LED, bremselys funker men ikke kjørelys.

• Logg inn for å legge til innlegg
3 innlegg i dette emnet

#1 Sycramcuz

Sycramcuz

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 3 Innlegg:

Skrevet 24 juli 2021 - 22:05

Hei har en generic trigger 50 sm og hadde jævli lyst og bytte skiltoppheng og bremselys. Kjøpte da det fra biltema som var LED, gamle var da halogen. Satt opp skiltet og startet mopeden. Da merket jeg et lite problem. Bremselyset funket, men hadde da ingen kjørelys. Prøvde å koble sammen på forskjellige måter men det funket ikke. Har null peiling på elektro haha så kunne trengt litt hjelp her. wacko.gif Takk!

#2 Gammelmx2

Gammelmx2

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 278 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:1988 Yamaha DT 50 mx2
Garage Garasje

Skrevet 25 juli 2021 - 13:57

Samme som med når man bytter til LED blinklys, så må du sikkert koble en motstand i parallell med lyset for at det skal funke normalt. Biltema har det også:
https://www.biltema....arer-2000043543

Pass på at du bruker 12v motstander hvis elnettet ditt har det. Og hvis den minste motstanden ikke funker, så kan du prøve større.

Dette innlegget er endret av Gammelmx2: 25 juli 2021 - 13:59

#3 Sycramcuz

Sycramcuz

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 3 Innlegg:

Skrevet 05 august 2021 - 15:51

Takk for svar. Er veldig usikker på hvordan jeg parallellkobler det men kan sikkert bare prøve meg litt fram?unsure.gif

#4 Gammelmx2

Gammelmx2

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 278 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:1988 Yamaha DT 50 mx2
Garage Garasje

Skrevet 07 august 2021 - 18:11

Takk for svar. Er veldig usikker på hvordan jeg parallellkobler det men kan sikkert bare prøve meg litt fram?:unsure

Bare å søke opp. Se for deg at lyset har 2 utganger og motstanden har 2 utganger. Da tar du feks venstre utgang på motstanden og kobler på venstre utgang på lyset. Samme gjelder for høyre utgang bare at du bruker høyre utgang på motstanden og kobler på høyre utgang på lyset.

Sjekk først om 1 motstand funker på lyset.
Hvis 1 motstand ikke er nok, kobler du en til motstand på samme måte på den andre motstanden.

Dette innlegget er endret av Gammelmx2: 07 august 2021 - 18:14

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere