Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Moped trimming

• Logg inn for å legge til innlegg
3 innlegg i dette emnet

#1 oddenelliot3

oddenelliot3

MP-Ukjent

• Bruker
  • 1 Innlegg:

Skrevet 03 september 2021 - 06:56

Har en Yamaha tar 50 2017 model også lurte jeg på om noen som har peiling dom kan lage en handleliste til meg med deler sånn at jeg kan få den opp i Max fart på en moped

Sent from my iPhone using Tapatalk

#2 ghaven

ghaven

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 843 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:maskinverksted sms 41687063

Skrevet 04 september 2021 - 21:34

Hva er max fart på en moped, ikke godt å si selv etter mange år med trim og lesing av forum, men ville vel følt meg litt utrygg om jeg kom opp i rundt 140 kmt på en moped, Mange trimmer til rundt 60 ganske enkelt andre trimmes til 70 og 80 like enkelt. Skal du noe serlig over 70 begynner pengene å renne ut alt etter hvor mye aks og fart en vil ha .Jo mere jo dyrere blir det. Sylinder stempel forgasser og eksos er det som pleier være standard pakke og så har de forskjellige sylindrene forskjellig ytelse. Bare sjekk en butikk eksmpelvis speedoption og kjøp det du vil. Har du kunskapen går du for extreme ytelse og muligens porting og lengre slaglengde, eller om du er helt fersk en enkel avplombering eller enkelt sett som er komplett og det finns monterings video på you tube

#3 Erikazz

Erikazz

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 3 Innlegg:

Skrevet 19 september 2021 - 19:28

Du kan kanskje starte og ta ut plompa i potta og bytte drev så får du den sikkert opp i 60-70 og dyse den opp litt
Hvis du har litt penger så kan du kjøpe en trimpotte, leovince funker bra men da burde du kanskje også dyse opp . Og da får du mopeden lett opp til 70

#4 samuels1

samuels1

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 88 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha TZR / Keeway Focus / Ford C-Max

Skrevet 20 september 2021 - 18:18

Kommer mye an på budsjettet ditt.

Jeg har en 2012 modellen og følte at jeg fikk mye ut av uplombert effektpotte og en CDI uten turtallsperre (kjøpte begge deler brukt, husker ikke hva jeg betalte, men maks 1.500,- for begge deler). Etter det fikk jeg den opp i ca 85.

Har også oppgradert til 70cc sylinder, så nå får jeg den opp i ca 95, men kjører skjelden i mer enn 70.

Prøvde med et mindre drev bak og fikk den opp i ca 100, men da på bekostning av kreftene i oppoverbakker og spesielt når jeg skulle kjøre i gang.

Siden jeg veier noe over gjennomsnitt, valgte jeg å gå for å ha litt mer krefter og satte tilbake det orginale drevet.

Er fornøyd med å ha en sykkel som har bra med krefter samtidig som jeg får den opp i en helt grei hastighet hvis jeg skulle kjøre på litt landevei.

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere