Alt som ikke har med Audien å gjøre
#1 •
Skrevet 13 september 2021 - 08:17
Kjøpte for ett par måneder siden en vw bora da golfen jeg hadde ble for kjedelig å kjøre. Det er en 2004 mod med alt man kan tenke seg av utstyr.
Dvs: Fult el skinnrecaro interiør
1.9tdi 150hk (benka på 192)
4motion
Takluke
Kw v2
S3 bremser forran og bak med borra skiver
Cruisecontroll og regnsensor samt parksensorer.
Når jeg kjøpte den til en snau sum av 14000kr var det med en del arbeid i baktankte. Det første som står på lista er å få den gjennom visning. Vet ikke helt årsak da den har skiftet eier flere ganger, men tipper pga eksos da den har rakrør. Felger og senk er godkjent. Problemet er at jeg har litt mere arbeid forran meg enn å sveise på igjen katalysatoren.
Som man ser på bildene så er der ett aldrislite hull i kanalen pga gjennomslag av en stein eller lignende (ukjent historie som resten av bilen hehe). Har derfor brukt helga på å få bort den skadde delen av kanalen for å se hvor ille det var mtp rust. Det har heldigvis ikke fått stå oppe lenge nok til at kanalen er svekket bak skadestedet, så jeg slipper unna med å skifte halve kanalen.
Sent fra min AC2003 via Tapatalk
- Bromm liker dette
#2 •
Skrevet 13 september 2021 - 15:22
Gøy å følge med på det du driver med Kan være en god motivasjon å lage en slik work log.
#3 •
Skrevet 14 september 2021 - 11:53
Gøy å følge med på det du driver med Kan være en god motivasjon å lage en slik work log.
Det hjelper absolutt på! + At det er litt lettere å holde system på tall og dill man ikke husker senere
- Bromm liker dette
#4 •
Skrevet 14 september 2021 - 16:03
Det hjelper absolutt på! + At det er litt lettere å holde system på tall og dill man ikke husker senere
Bare en ikke summerer utgifter og andre kostnader så, det blir som regel stygge tall
Pleier å ta mye bilder selv når jeg bygger noe, utrolig kjekt å ha om en lurer på noe mtp remontering, når det ble utført etc eller for å hjelpe andre som lurer på noe i forumer og slikt.
#5 •
Skrevet 06 november 2022 - 20:23
Sent from my 2107113SG using Tapatalk
Dette innlegget er endret av Matmag: 06 november 2022 - 21:38
- Bromm liker dette
#6 •
Skrevet 10 desember 2022 - 23:54
Sent from my 2107113SG using Tapatalk
#7 •
Skrevet 11 desember 2022 - 12:13
Haha, 2.7t er et helvete å skru på, trangt som fy selv i C5-C6 karossen. En tidligere nabo byttet turboer på en C5 2.7t all road og måtte ut med motor for å bytte de.
Audi sier at forspranget ligger i teknikken, jeg sier problemet ligger i teknikken
#8 •
Skrevet 11 desember 2022 - 14:45
Sent from my 2107113SG using Tapatalk
#9 •
Skrevet 11 desember 2022 - 19:11
Sent from my 2107113SG using Tapatalk
- Bromm liker dette
#10 •
Skrevet 12 desember 2022 - 15:11
Sent from my 2107113SG using Tapatalk
- Bromm liker dette
#11 •
Skrevet 16 desember 2022 - 12:18
Sent from my 2107113SG using Tapatalk
- Bromm liker dette
#12 •
Skrevet 16 desember 2022 - 18:18
Har et slikt timingverktøysett til 2 og 5-ventilerte V6-motorer. Kan få låne det om du betaler fraktene. Låser veiva i rett posisjon og setter kamhjulene i rett posisjon.
#13 •
Skrevet 16 desember 2022 - 21:06
Sent from my 2107113SG using Tapatalk
- Bromm liker dette
#14 •
Skrevet 17 desember 2022 - 08:50
Ja da ser det ut som om du har fått timet riktig. Det er noen som ikke forstår systemet med kon på kamhjulene og kun merker med merkepenn på reim/kamhjul og setter på ny kamreim etter disse merkene, det blir garantert feil når man slipper opp spennet i strammeren og kamhjulene ikke kan bevege seg fritt på konene på kammene. Det som er fint med dette systemet er at man faktisk kan justere kammene når man har bilen/motor i rulla. Løsner litt på senterskruene og vrir kammene med en vicegriptang. Blir bra dette.
#15 •
Skrevet 19 desember 2022 - 00:40
Sent from my 2107113SG using Tapatalk
- Bromm liker dette
#16 •
Skrevet 21 desember 2022 - 00:53
Sent from my 2107113SG using Tapatalk
#17 •
Skrevet 21 desember 2022 - 18:09
Grattis med oppstart og prøvekjøring. Ja de går godt de gamle 2.7tene. Originalt så er disse v6ene seige, tåler mange km så lenge eier gidder å skifte olje på maks 10k km men så fort man skrur opp ladetrykket litt for mye så kommer problemene, turbo, topper, girkasse yada-yada
#18 •
Skrevet 30 desember 2022 - 20:40
Sent from my 2107113SG using Tapatalk
#19 •
Skrevet 30 desember 2022 - 23:58
Sent from my 2107113SG using Tapatalk
- Bromm liker dette
#20 •
Skrevet 01 januar 2023 - 16:19
Kan skje den beste slike ting, godt du fant ut av det.
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere