Gå til innhold


Bilde

Alt som ikke har med Audien å gjøre


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
29 innlegg i dette emnet

#1 Matmag

Matmag

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:
  • Registrert: 19-september 18
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, S�rreisa
  • Kjøretøy:(Derbi Senda 05) (SMC Mistral 16) (DRD Pro 11)

Skrevet 13 september 2021 - 08:17

Starter opp en ny liten tråd for alt smådill som har med mine andre biler å gjør samt ymse stereoprosjekter.

Kjøpte for ett par måneder siden en vw bora da golfen jeg hadde ble for kjedelig å kjøre. Det er en 2004 mod med alt man kan tenke seg av utstyr.
Dvs: Fult el skinnrecaro interiør
1.9tdi 150hk (benka på 192)
4motion
Takluke
Kw v2
S3 bremser forran og bak med borra skiver
Cruisecontroll og regnsensor samt parksensorer.

Når jeg kjøpte den til en snau sum av 14000kr var det med en del arbeid i baktankte. Det første som står på lista er å få den gjennom visning. Vet ikke helt årsak da den har skiftet eier flere ganger, men tipper pga eksos da den har rakrør. Felger og senk er godkjent. Problemet er at jeg har litt mere arbeid forran meg enn å sveise på igjen katalysatoren.

Som man ser på bildene så er der ett aldrislite hull i kanalen pga gjennomslag av en stein eller lignende (ukjent historie som resten av bilen hehe). Har derfor brukt helga på å få bort den skadde delen av kanalen for å se hvor ille det var mtp rust. Det har heldigvis ikke fått stå oppe lenge nok til at kanalen er svekket bak skadestedet, så jeg slipper unna med å skifte halve kanalen.
ab0a8e012966f7d12a6f580c97a2514c.jpgec7cb8c837135fa2f25da6d016b3d915.jpg0bcdfbbf85bb78830a0e22ae975fc277.jpg4e0688c81e0bfcb821c4d6e480aea8d2.jpg

Sent fra min AC2003 via Tapatalk
  • Bromm liker dette

#2 Bromm

Bromm

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 161 Innlegg:
  • Registrert: 18-desember 16
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 13 september 2021 - 15:22

Gøy å følge med på det du driver med smile.gif  Kan være en god motivasjon å lage en slik work log.



#3 Matmag

Matmag

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:
  • Registrert: 19-september 18
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, S�rreisa
  • Kjøretøy:(Derbi Senda 05) (SMC Mistral 16) (DRD Pro 11)

Skrevet 14 september 2021 - 11:53

Gøy å følge med på det du driver med smile.gif Kan være en god motivasjon å lage en slik work log.


Det hjelper absolutt på! + At det er litt lettere å holde system på tall og dill man ikke husker senere
  • Bromm liker dette

#4 Bromm

Bromm

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 161 Innlegg:
  • Registrert: 18-desember 16
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 14 september 2021 - 16:03

Det hjelper absolutt på! + At det er litt lettere å holde system på tall og dill man ikke husker senere

Bare en ikke summerer utgifter og andre kostnader så, det blir som regel stygge tall rolleyes.gif

Pleier å ta mye bilder selv når jeg bygger noe, utrolig kjekt å ha om en lurer på noe mtp remontering, når det ble utført etc eller for å hjelpe andre som lurer på noe i forumer og slikt.



#5 Matmag

Matmag

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:
  • Registrert: 19-september 18
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, S�rreisa
  • Kjøretøy:(Derbi Senda 05) (SMC Mistral 16) (DRD Pro 11)

Skrevet 06 november 2022 - 20:23

Gjenoppliver denne tråden som e91 tråd. Har bestilt motor/gir adapter fra polen som lar meg kjøre femmer vag femmerdisel i bmw. Blir mest trolig å kjøre c4 s6 svinghjul /trykkplate ettersom de bygger 12mm mer ut enn vanlig vag offset slik at jeg ikke får utløser problemer pga spaceren på girkassa. Så blir det custom sinterlamell fra speeding.no til ca 2000. Trenger egentlig bare en ecu og medhørende elnett.

Sent from my 2107113SG using Tapatalk

Dette innlegget er endret av Matmag: 06 november 2022 - 21:38

  • Bromm liker dette

#6 Matmag

Matmag

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:
  • Registrert: 19-september 18
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, S�rreisa
  • Kjøretøy:(Derbi Senda 05) (SMC Mistral 16) (DRD Pro 11)

Skrevet 10 desember 2022 - 23:54

2.7t ut etter kilt turbo. Minn meg på aldri eie 2.7t igjen6c83ee7d4bf0a6e535b6b3a65ad5082f.jpg

Sent from my 2107113SG using Tapatalk

#7 Bromm

Bromm

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 161 Innlegg:
  • Registrert: 18-desember 16
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 11 desember 2022 - 12:13

Haha, 2.7t er et helvete å skru på, trangt som fy selv i C5-C6 karossen. En tidligere nabo byttet turboer på en C5 2.7t all road og måtte ut med motor for å bytte de.

Audi sier at forspranget ligger i teknikken, jeg sier problemet ligger i teknikken lol2.gif



#8 Matmag

Matmag

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:
  • Registrert: 19-september 18
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, S�rreisa
  • Kjøretøy:(Derbi Senda 05) (SMC Mistral 16) (DRD Pro 11)

Skrevet 11 desember 2022 - 14:45

2.7t virker som om den ble designet av en ingeniør som skulle se hvor små toleranser det går an å ha mellom ting. Hele rørkaoset nede ved turboene er tilnermet umulig å demontere uten å måtte begynne å slipe til/bøye fastnøkler.

Sent from my 2107113SG using Tapatalk

#9 Matmag

Matmag

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:
  • Registrert: 19-september 18
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, S�rreisa
  • Kjøretøy:(Derbi Senda 05) (SMC Mistral 16) (DRD Pro 11)

Skrevet 11 desember 2022 - 19:11

Syndebukken vs erstatningend7ec49768d9c04ef698668ae9cda7689.jpg

Sent from my 2107113SG using Tapatalk
  • Bromm liker dette

#10 Matmag

Matmag

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:
  • Registrert: 19-september 18
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, S�rreisa
  • Kjøretøy:(Derbi Senda 05) (SMC Mistral 16) (DRD Pro 11)

Skrevet 12 desember 2022 - 15:11

Fy flate. Brukte ca 3 timer på å få av/på begge turboene og man skal ikke være langt ifra gynekolog for å få det til så krunglete som det er med alle stivrørene. Av med toppdeksler og skifte regkjeder til febi bilstein next da jeg fikk vite at de som står i nå er ebay spesial

Sent from my 2107113SG using Tapatalk
  • Bromm liker dette

#11 Matmag

Matmag

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:
  • Registrert: 19-september 18
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, S�rreisa
  • Kjøretøy:(Derbi Senda 05) (SMC Mistral 16) (DRD Pro 11)

Skrevet 16 desember 2022 - 12:18

Nye kjeder på plass. Strammerene så fin ut så der blir det gjenbruk (12k for nye). Som alt annet her var det å pille ned registeret en stor nedtur med skjulte bolter og dårlige patenter så langt øyet kan se. Må handle en tersj idag så jeg får dratt av kamhjula for å time opp motoren. Trodde det skulle gå uten men der ble for mye slakke mellom kamhjulene..4f7b0a4a3fa0d074daf3a121d5199ae0.jpgfe74772c14ee20be30ca7d25cfdf7add.jpg

Sent from my 2107113SG using Tapatalk
  • Bromm liker dette

#12 Bromm

Bromm

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 161 Innlegg:
  • Registrert: 18-desember 16
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 16 desember 2022 - 18:18

Har et slikt timingverktøysett til 2 og 5-ventilerte V6-motorer. Kan få låne det om du betaler fraktene. Låser veiva i rett posisjon og setter kamhjulene i rett posisjon.



#13 Matmag

Matmag

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:
  • Registrert: 19-september 18
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, S�rreisa
  • Kjøretøy:(Derbi Senda 05) (SMC Mistral 16) (DRD Pro 11)

Skrevet 16 desember 2022 - 21:06

Har timing kit selv, men tror ikke motor var timet 100% sist ettersom det ble slakke mellom reimhjulene på kammene. Tersja av kamhjula(de sitter kun på kon ikke spline), satte motor i tdc. Monterte remhjula fast men ikke så fast at jeg ikke kunne snurre de fritt så hadde jeg på locking baren, Hadde på reim, stramma opp reima. Og stramma deretter reimhjula. Vesentlig mer spenn mellom kammene nå/timing merkene står mer rett enn de var.

Sent from my 2107113SG using Tapatalk
  • Bromm liker dette

#14 Bromm

Bromm

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 161 Innlegg:
  • Registrert: 18-desember 16
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 17 desember 2022 - 08:50

Ja da ser det ut som om du har fått timet riktig. Det er noen som ikke forstår systemet med kon på kamhjulene og kun merker med merkepenn på reim/kamhjul og setter på ny kamreim etter disse merkene, det blir garantert feil når man slipper opp spennet i strammeren og kamhjulene ikke kan bevege seg fritt på konene på kammene. Det som er fint med dette systemet er at man faktisk kan justere kammene når man har bilen/motor i rulla. Løsner litt på senterskruene og vrir kammene med en vicegriptang. Blir bra dette.



#15 Matmag

Matmag

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:
  • Registrert: 19-september 18
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, S�rreisa
  • Kjøretøy:(Derbi Senda 05) (SMC Mistral 16) (DRD Pro 11)

Skrevet 19 desember 2022 - 00:40

Da startet den! Bildebevis av servooljeflekk som kun kan oppstå under en "engine running" condition 728a0190d71ccec91c17c5fd1d787487.jpg

Sent from my 2107113SG using Tapatalk
  • Bromm liker dette

#16 Matmag

Matmag

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:
  • Registrert: 19-september 18
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, S�rreisa
  • Kjøretøy:(Derbi Senda 05) (SMC Mistral 16) (DRD Pro 11)

Skrevet 21 desember 2022 - 00:53

Etter litt trøtthet og leting etter oljelekasje som endte i en turboretur pakning som stod på halv8 er bilen ferdig. Var ute å testa nå og er glad for at den er solgt for allerede etter 1 tur kom angeren krypende Men vet hvor mye herk det er å vedlikeholde. Sykt tight understell og effektregister fra en annen verden ifht 1.8t

Sent from my 2107113SG using Tapatalk

#17 Bromm

Bromm

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 161 Innlegg:
  • Registrert: 18-desember 16
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 21 desember 2022 - 18:09

Grattis med oppstart og prøvekjøring. Ja de går godt de gamle 2.7tene. Originalt så er disse v6ene seige, tåler mange km så lenge eier gidder å skifte olje på maks 10k km men så fort man skrur opp ladetrykket litt for mye så kommer problemene, turbo, topper, girkasse yada-yada



#18 Matmag

Matmag

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:
  • Registrert: 19-september 18
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, S�rreisa
  • Kjøretøy:(Derbi Senda 05) (SMC Mistral 16) (DRD Pro 11)

Skrevet 30 desember 2022 - 20:40

Fuck me.... Var ute å skulle slite ned bremser før eu og brenne vekk litt 95okt for å få fylt ,98 og tror ikke du driten nekter å gå i revers.. Har tukla med det meste mtp justering og jeg finner ikke revers gaten samma hva.

Sent from my 2107113SG using Tapatalk

#19 Matmag

Matmag

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 922 Innlegg:
  • Registrert: 19-september 18
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, S�rreisa
  • Kjøretøy:(Derbi Senda 05) (SMC Mistral 16) (DRD Pro 11)

Skrevet 30 desember 2022 - 23:58

Min feil Ramla ned en bolt som kilte seg mellom shift input akslingen og kassa. Siden revers er lengst inne gikk den ikke i gir

Sent from my 2107113SG using Tapatalk
  • Bromm liker dette

#20 Bromm

Bromm

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 161 Innlegg:
  • Registrert: 18-desember 16
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 01 januar 2023 - 16:19

Kan skje den beste slike ting, godt du fant ut av det. smile.gif





Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere