Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Intens risting

• Logg inn for å legge til innlegg
3 innlegg i dette emnet

#1 Joha69

Joha69

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Skrevet 14 september 2021 - 18:45

Hei, for en stund tilbake begynte MH furia max 2010 min å riste en del både når jeg ga gass og bare rant på girene uten gass. Var ikke særlig et problem bare noe jeg la merke til. Tenkte idag at jeg bare kunne stramme motorfestene skikkelig og om ristingen kunne være løse fester. Etter dette gikk den helt SYKT godt, med gass… Me en gang jeg girte ned eller rant på giret uten gass startet den å riste helt sykt. Intens risting. høres absolutt ikke bra ut, men me en gang jeg gir gass, går den helt feilfritt. aldri kjørt mer smud moped enn når jeg gir gass😂. noen som har hatt lignende problem

#2 ghaven

ghaven

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 843 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:maskinverksted sms 41687063

Skrevet 15 september 2021 - 11:05

Kan jo være noe slakk eller sleng noe sted i oppheng bak ,eller felg tenker jeg som en mulig årsak

#3 Joha69

Joha69

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Skrevet 15 september 2021 - 13:51

Oppheng bak?
Men ja syns der er så vanskelig å si fordi det går vekk når en gir gass men helt sykt uten gass så felgen vil jeg jo ikke tenke det er noe med etter som den ruller uansett gass eller ei, snakker me en gang jeg slipper opp gassen starter vibreringen intenst. spesielt når jeg girer ned

#4 Gammelmx2

Gammelmx2

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 284 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:1988 Yamaha DT 50 mx2
Garage Garasje

Skrevet 17 september 2021 - 09:49

Oppheng bak?Men ja syns der er så vanskelig å si fordi det går vekk når en gir gass men helt sykt uten gass så felgen vil jeg jo ikke tenke det er noe med etter som den ruller uansett gass eller ei, snakker me en gang jeg slipper opp gassen starter vibreringen intenst. spesielt når jeg girer ned

Sjekk om kjedet skraper bort i noe når du bremser med motoren?
Å legge ut video av det kan hjelpe.

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere