Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Hva er problemet?

• Logg inn for å legge til innlegg
2 innlegg i dette emnet

#1 kristoffergrut

kristoffergrut

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 15 Innlegg:

Skrevet 18 oktober 2021 - 21:55

Hei. Har en Yamaha dt 50 05 mod.

Uke siden kanskje døde den på meg og ville ikke starte, jeg blandet 3 prosent olje så tenkte det var grunnen, vi fant ut at pluggen var drukna så kjøpte ny plugg br9es(org sylinder). Med ny plugg startet den fint. Skulle nå starte med 2% oljeblanding, men pluggen burde overleve en litt full tank? Den gikk som den skulle i et par dager helt til jeg skulle hjem fra jobb. Den startet ikke som normalt med kicken så måtte trillstarte(hørtes ikke ut som den fikk bensin i det den startet). Jeg kjørte kanskje hundre meter etter å ha varmet den såvidt. Den døde akkuratt som sist. Jeg byttet til min reserveplugg og fikk kjørt nesten helt hjem før den gjorde det samme igjen(denne gangen men bensinlampa på). Jeg har nokk av bensin så det var ikke problemet. Jeg kom meg hjem med sykkelen etter litt trilling. Lot den stå i garasjen i 30 minutter før jeg gikk ut for å prøve å starte den. Den startet første kick. Har ikke kjørt noe siden for jeg er lei av at den dør på veien. HJELP? diagnose? 

#2 Sjokoladepålegg

Sjokoladepålegg

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 619 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:litt ta kvert :)
  • Kjøretøy:et par Tsx'er, TM85 ,Volvo 242 + VAG vinterbil
Garage Garasje

Skrevet 18 oktober 2021 - 22:17

Har du ørliten stor dyse kan pluggen ta skade av det over tid da den ikke får forbrent all bensinen, jeg kjørte med en litt for stor dyse og plugger gikk ofte før jeg dyste ned LITT, med måte åltså,

hva er hele oppsette ditt, og har du prøvd dysetester? 2strokestuffing på youtube har fin guide på youtube

Det skal mye olje til for at det blir problemer med for mye olje, jeg bruker 4% blanding når jeg bruker sylinderen jeg har porta og trimma litt da denne behøver mye olje for å ikke skjæres , har kanskje hatt litt problemer med å få start når den er kald men går fint etter den har fått litt varme i seg…. og jeg tror egentlig heller dette er noe jeg må justere meg litt mer på gasseren…

Sent from my iPhone using Tapatalk

I stallen at the moment :cool :

2 x    komplette Suzuki tsx'er
2 x    Volvo 242 og en VAG Vinterbil

1 x    Tm 85 crosser

- Ingen tsx ingen s*x   :p  :wub  :drunk  

#3 kristoffergrut

kristoffergrut

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 15 Innlegg:

Skrevet 19 oktober 2021 - 09:17

Har powerfilter, leovince xfight og større dyse. Vet ikke hvilken dyse.. hva burde jeg bruke?

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere