Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Mer effekt ut av lett mc? chip, ecu tuning?

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
1 innlegg i dette emnet

#1 Derbi-gutten

Derbi-gutten

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 14 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:miCoxXD

Skrevet 05 april 2023 - 19:30

hei! har en mt 125 2016 mod. den har arrow effektanlegg, men skulle gjerne likt å fått lett mer «power» ut av den. Jeg har sett på nye ecu’er og sånt, og muligheter til å chippe den om. har sett litt på sånn powertronic og sånt, men er så dyrt, litt dumt om det ikke fungerer da. er det noen som vet hvor bra dette fungerer? er det bortkastet penger om jeg kjøper eller fungerer det supert?

Dette innlegget er endret av Derbi-gutten: 05 april 2023 - 19:40

#2 Bromm

Bromm

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 161 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 06 april 2023 - 09:09

Kjenner ikke til din sykkel i det hele tatt så mitt svar blir på generelt grunnlag og min mening. For at en motor skal yte mer må den har mer luft og drivstoff for å få en bedre fylling men dette alene er ikke nok, man må også ha mer kompresjon og endret kamtider (mer ventilløft og dermed endrede oppetider på ventiler (4t) eller endret porttider (2t). Det slike "chiptrimminger" gjør er å endre tenning og turtall, og er det injetion så kan også mengde fuel være endret. Så ja, noe økt effekt kan oppnås men noe rivjern blir sykkelen ikke om det ikke blir endret kompresjon og kamtider, enkelt og greit. Kjenner du noen med en slik endring så spør om å få prøvekjøre og så merker du om det er noe du vil bruke penger på.

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere