Gå til innhold


Bilde
* * * * - 12 Stemmer

Aprilia Rs125


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Emne lukket Emne stengt!
17724 innlegg i dette emnet

#21 ca(2)

ca(2)

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 441 Innlegg:
  • Registrert: 30-august 04
  • Bosted:*Hamar
  • Kjøretøy:Aprilia Rs 125

Skrevet 03 april 2005 - 10:18

hmm, jeg syntes det hørtes litt rart ut.. Men Italienske sykler har ihvrtfall hatt et rykte på seg for å være mindre solide i forhold til japanske sykler osv. men dette var vel mest før. nå er jo teknologien lik i de fleste fabrikker.. og om du får 50 hk ut av en nsrr er heller lite trolig. kanskje hvis Honda tok på seg jobben og gjorde det på fabrikken så kanskje. men en masseprodusert NSR med 50 hester? det tror jeg ikke.

La oss si at du har en FP Nsr.. og du setter på 180 ccm sylinder, du vil ikke få 20 HK mere av det ;)

mange tror at 55 ccm har allverdens å si, det har det ikke!
[X] Aprilia Rs 125 , 2005 modell (hvordan uplombere Rs, veileder)
¤ X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell
¤ FP anlegg - El-eksosventil - 34 mm Dell'orto - V-force reed - uplombert luftinntak og CDI - Dekktusj - fjernet stickers - tankpad - Rimtape
Gromsykkelen og trim er solgt
2X Arrow eff.anlegg til NSR selges

#22 TDK

TDK

    RS 125 fører!

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 187 Innlegg:
  • Registrert: 09-november 04
  • Bosted:Asker
  • Kjøretøy:Aprilia RS 125 2004 mod

Skrevet 03 april 2005 - 15:13

Jaja, satser på at jeg har rett....

Men uansett, RS'en er ''litt ujevn'' på tomgangen, hoster litt.
Har hørt at totaktere ikke bør stå på tomgang, spesielt under innkjøringsfasen. Er dette riktig?

Når jeg kjører i gata 10-30km/t blir motoren veldig varm. var oppe i 92 grader under litt clucth trening første gangen. Er det noe galt? Eller er det fordi vannet ikke blir skikkelig kjølt av radiatoren når jeg kjører så sakte?
Honda Scoopy 1997 - Malossi 70cc og LeoVince effektanlegg
x - Aprilia RS 125 2004 Diablo Carbon Edition

#23 ca(2)

ca(2)

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 441 Innlegg:
  • Registrert: 30-august 04
  • Bosted:*Hamar
  • Kjøretøy:Aprilia Rs 125

Skrevet 03 april 2005 - 15:25

totaktere skal ikke gå lenge på tomgang da de soter seg fort til.
Når man kjører inn en to-takter har ihvertfall jeg pleid å la den gå seg litt varm på tomgang før jeg setter igang å kjører, det er ikke snakk om mere enn 1-2 minutter!

Jeghar ihvertfall dårlige erfaringer med å Dau-kjøre en to-takter. De trenge å bli "blåst" ut av og til...
[X] Aprilia Rs 125 , 2005 modell (hvordan uplombere Rs, veileder)
¤ X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell
¤ FP anlegg - El-eksosventil - 34 mm Dell'orto - V-force reed - uplombert luftinntak og CDI - Dekktusj - fjernet stickers - tankpad - Rimtape
Gromsykkelen og trim er solgt
2X Arrow eff.anlegg til NSR selges

#24 ChristR

ChristR

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 003 Innlegg:
  • Registrert: 02-mars 04
  • Bosted:Kråkerøy, Fredrikstad
  • Kjøretøy:Aprilia Rs 125

Skrevet 03 april 2005 - 15:40

Når jeg kjører i gata 10-30km/t blir motoren veldig varm. var oppe i 92 grader under litt clucth trening første gangen. Er det noe galt? Eller er det fordi vannet ikke blir skikkelig kjølt av radiatoren når jeg kjører så sakte?

Det er helt normalt, så lenge den ikke går opp mot 100grader så går det greit.

Det er fordi vannet ikke får kjøling ja.
1997 Audi A3 1.8
-Simonz, In-Pro, Sony, GAS, JBL, Rockford Fosgate, MTX, Macrom
2002 Aprilia RS 125 SBK
-Orgie-nal...

#25 TDK

TDK

    RS 125 fører!

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 187 Innlegg:
  • Registrert: 09-november 04
  • Bosted:Asker
  • Kjøretøy:Aprilia RS 125 2004 mod

Skrevet 03 april 2005 - 15:41

Det er helt normalt, så lenge den ikke går opp mot 100grader så går det greit.

Det er fordi vannet ikke får kjøling ja.

Det var det jeg tenkte....
Ville bare få det ut av verden... :D
Honda Scoopy 1997 - Malossi 70cc og LeoVince effektanlegg
x - Aprilia RS 125 2004 Diablo Carbon Edition

#26 MuV

MuV

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 791 Innlegg:
  • Registrert: 11-mars 04
  • Bosted:Ørsta
  • Kjøretøy:Ingen

Skrevet 03 april 2005 - 17:17

Hei.

Skulle hatt en carbon tankpad. Søker og søker, men jeg finner ingen web-shop'er med "rene" carbon tankpads. Noen som vet om en web-shop som har?
Bil:
Audi 100 2,3E '91
X-sykkler:
Aprilia RS 125 Tetzuya Harada Replica '00 og Blå Yamaha TZR '04
:: For det sto skrevet, i motorbok, kapittel 3, tenningsystem, du skal håpa på lyset så lenge det er gnist. ::

#27 Recon

Recon

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 845 Innlegg:
  • Registrert: 13-april 03
  • Bosted:oslo
  • Kjøretøy:Aprilia rs125 Nero diabelo

Skrevet 03 april 2005 - 17:24

Hei.

Skulle hatt en carbon tankpad. Søker og søker, men jeg finner ingen web-shop'er med "rene" carbon tankpads. Noen som vet om en web-shop som har?

Mc oslo skal ha det :o... Mener det værtfall dem hadde det før. Eller så kan du kjøpe motomania tankpaden :P i carbon. Men det spørs om du vill sponse dem da hehe.... :P Men ring mc oslo jeg mener at dem skal ha det . Ellers får dem sikkert bestillt opp for deg eller noe vet du :(


mvh recon
Nå er rsen solgt** Kawa zx 600 rr 03 mod on my way ;D

#28 _Sondre_

_Sondre_

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 886 Innlegg:
  • Registrert: 15-mars 04
  • Bosted:Å i Meldal kommune
  • Kjøretøy:Aprilia RS 125 Streetfighter edition

Skrevet 03 april 2005 - 17:32

totaktere skal ikke gå lenge på tomgang da de soter seg fort til.
Når man kjører inn en to-takter har ihvertfall jeg pleid å la den gå seg litt varm på tomgang før jeg setter igang å kjører, det er ikke snakk om mere enn 1-2 minutter!

Jeghar ihvertfall dårlige erfaringer med å Dau-kjøre en to-takter. De trenge å bli "blåst" ut av og til...

ehh, en rs blir ikke varm på 1-2 min!
Det som blir anbefalt av forhandler er at den får gå på tomgang til den er ca 50 grader før du begynner å kjøre...
Dette var fordi: Stålet i stempelet hadde en annen legering enn stålet i sylinderen, slik at hvis det ble utsatt for høyt turtall ved lav temp, ville stempelet utvide seg fortere enn sylinderen, noe som førte til varmeskjæring.

Dette var hva jeg fikk fortalt av min forhandler når jeg kjøpte sykkelen min :o





Hei.

Skulle hatt en carbon tankpad. Søker og søker, men jeg finner ingen web-shop'er med "rene" carbon tankpads. Noen som vet om en web-shop som har?


www.mctuning.com har en veldig fin en! Vet ikke om den ligger på hjemmesida....
dårlig bilde, men du ser ca størrelsen på den
Postet bilde
VW Bora =)

#29 MuV

MuV

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 791 Innlegg:
  • Registrert: 11-mars 04
  • Bosted:Ørsta
  • Kjøretøy:Ingen

Skrevet 03 april 2005 - 17:43

Mc oslo skal ha det ;)... Mener det værtfall dem hadde det før. Eller så kan du kjøpe motomania tankpaden :P i carbon. Men det spørs om du vill sponse dem da hehe.... :P Men ring mc oslo jeg mener at dem skal ha det . Ellers får dem sikkert bestillt opp for deg eller noe vet du ;)


mvh recon

Ja, kan jo prøve å ringe de... Fant ikke den du mener på siden deres iallefall :P Å den på den tyske siden sendte de bare til bedrifter <_<
Bil:
Audi 100 2,3E '91
X-sykkler:
Aprilia RS 125 Tetzuya Harada Replica '00 og Blå Yamaha TZR '04
:: For det sto skrevet, i motorbok, kapittel 3, tenningsystem, du skal håpa på lyset så lenge det er gnist. ::

#30 TDK

TDK

    RS 125 fører!

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 187 Innlegg:
  • Registrert: 09-november 04
  • Bosted:Asker
  • Kjøretøy:Aprilia RS 125 2004 mod

Skrevet 03 april 2005 - 19:25

Var ute å bromma litt på RS'en i gata nå.... Kjørte meg et par runder (gata går i en ring på ca 400m). Kjempegøy!

I bånn av bakkene opp til huset mitt (100m bakke) sto faren min og så på. Etter den site runden stoppet jeg å snakka med han. Når jeg starta igjen fikk jeg den ikke til og kjøre videre, den bare dæva etter litt sluring... Jeg skjønte ingen ting, men pappa kommer litt lattermild bort... Han sier ''tramp et gir ned'', jeg svarer ''hæ?''... Jeg hadde seff i 2. gir... :ph34r:
_Litt_ noobete fortsatt :P
Honda Scoopy 1997 - Malossi 70cc og LeoVince effektanlegg
x - Aprilia RS 125 2004 Diablo Carbon Edition

#31 TDK

TDK

    RS 125 fører!

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 187 Innlegg:
  • Registrert: 09-november 04
  • Bosted:Asker
  • Kjøretøy:Aprilia RS 125 2004 mod

Skrevet 03 april 2005 - 21:28

Forresten, når man skal ta CDI plomba, må man ta av passasjersetet? Hvordan i F** tar man av det?
Honda Scoopy 1997 - Malossi 70cc og LeoVince effektanlegg
x - Aprilia RS 125 2004 Diablo Carbon Edition

#32 Buchern

Buchern

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 441 Innlegg:
  • Registrert: 28-juli 03
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 03 april 2005 - 21:32

totaktere skal ikke gå lenge på tomgang da de soter seg fort til.
Når man kjører inn en to-takter har ihvertfall jeg pleid å la den gå seg litt varm på tomgang før jeg setter igang å kjører, det er ikke snakk om mere enn 1-2 minutter!

Jeghar ihvertfall dårlige erfaringer med å Dau-kjøre en to-takter. De trenge å bli "blåst" ut av og til...

Man skal la sykkern så på tomgang til den er på ca 50-65 grader! Men du må ikke bare la den stå..

Det jeg fikk vite var at du må gi litt gass innimellom så cyll får nok olje :blink: F eks ser du på racing med 2 t så står de og ruser syklene B)
"Life is not a journey to the grave with the intention
of arriving safely in a pretty and well preserved body,
but rather to skid in broadside, thoroughly used up,
totally worn out, and loudly proclaiming -- WOW--What a
Ride!"

#33 FellaZ

FellaZ

    Back in business!

  • Veteran
  • PipPipPip
  • 2 299 Innlegg:
  • Registrert: 30-oktober 04
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Oppland, Vestre Toten
  • Kjøretøy:BMW X5 E70

Skrevet 03 april 2005 - 22:08

Deilig med ny sykkel :) Kjørt masse idag jeg og. skulle kjøre ut fra et kryss og så hadde jeg den i 2. så kvelte jeg den.. ekke lett :P

men da tar jeg kvelden :)
Audi A4 2007 2.0 TDI
Kawasaki KFX400 2005 Mod.
(x) Toyota Celica GT St202.
(x) Aprilia RS125 04 Mod.

#34 ca(2)

ca(2)

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 441 Innlegg:
  • Registrert: 30-august 04
  • Bosted:*Hamar
  • Kjøretøy:Aprilia Rs 125

Skrevet 04 april 2005 - 06:39

Forresten, når man skal ta CDI plomba, må man ta av passasjersetet? Hvordan i F** tar man av det?

nei, jeg tok ikke av det.. bare løsne de to skruene som cdi'en sitter i! det er lett. ta det med ro :D
[X] Aprilia Rs 125 , 2005 modell (hvordan uplombere Rs, veileder)
¤ X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell
¤ FP anlegg - El-eksosventil - 34 mm Dell'orto - V-force reed - uplombert luftinntak og CDI - Dekktusj - fjernet stickers - tankpad - Rimtape
Gromsykkelen og trim er solgt
2X Arrow eff.anlegg til NSR selges

#35 TDK

TDK

    RS 125 fører!

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 187 Innlegg:
  • Registrert: 09-november 04
  • Bosted:Asker
  • Kjøretøy:Aprilia RS 125 2004 mod

Skrevet 05 april 2005 - 09:15

Ser forresten at mange har dekktusj... Hva * er det?
Koster det mye?
Honda Scoopy 1997 - Malossi 70cc og LeoVince effektanlegg
x - Aprilia RS 125 2004 Diablo Carbon Edition

#36 ca(2)

ca(2)

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 441 Innlegg:
  • Registrert: 30-august 04
  • Bosted:*Hamar
  • Kjøretøy:Aprilia Rs 125

Skrevet 05 april 2005 - 11:01

det er en hvit eller gull farget tusj man tegner inne ibokstavene på dekket, der hvor det evnt, står dunlop, pirelli osv, koster 49 kr hos min lokale bil-rekvisita

slenger med et bilde

Vedlagte filer


Dette innlegget er endret av ca(2): 05 april 2005 - 11:02

[X] Aprilia Rs 125 , 2005 modell (hvordan uplombere Rs, veileder)
¤ X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell
¤ FP anlegg - El-eksosventil - 34 mm Dell'orto - V-force reed - uplombert luftinntak og CDI - Dekktusj - fjernet stickers - tankpad - Rimtape
Gromsykkelen og trim er solgt
2X Arrow eff.anlegg til NSR selges

#37 TDK

TDK

    RS 125 fører!

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 187 Innlegg:
  • Registrert: 09-november 04
  • Bosted:Asker
  • Kjøretøy:Aprilia RS 125 2004 mod

Skrevet 05 april 2005 - 13:39

det er en hvit eller gull farget tusj man tegner inne ibokstavene på dekket, der hvor det evnt, står dunlop, pirelli osv, koster 49 kr hos min lokale bil-rekvisita

slenger med et bilde

Ahh! Det var stilig... Får kjøpe meg en sånn tusj da....
Honda Scoopy 1997 - Malossi 70cc og LeoVince effektanlegg
x - Aprilia RS 125 2004 Diablo Carbon Edition

#38 TDK

TDK

    RS 125 fører!

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 187 Innlegg:
  • Registrert: 09-november 04
  • Bosted:Asker
  • Kjøretøy:Aprilia RS 125 2004 mod

Skrevet 05 april 2005 - 21:57

Tja, et nybegynnerspørsmål til: Når jeg starter RS'en kald, står det litt lenger oppe at den skal gå på tomgang. Men et problem, spesielt når sykkelen er kald hater den tomgang... Går kanskje i 10 sek, stopper, og jeg må starte den igjen...
Hvor lenge kan man maks ha choken på? Kan man ha choken på så den ligger på 3k rpm mens den varmer seg? eller vi det fucke motoren?
Honda Scoopy 1997 - Malossi 70cc og LeoVince effektanlegg
x - Aprilia RS 125 2004 Diablo Carbon Edition

#39 NeDD

NeDD

    RS-Mofo

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 735 Innlegg:
  • Registrert: 04-mai 04
  • Bosted:Rogaland/Kvernaland
  • Kjøretøy:Suzuki GSX-R 600

Skrevet 05 april 2005 - 22:01

Tja, et nybegynnerspørsmål til: Når jeg starter RS'en kald, står det litt lenger oppe at den skal gå på tomgang. Men et problem, spesielt når sykkelen er kald hater den tomgang... Går kanskje i 10 sek, stopper, og jeg må starte den igjen...
Hvor lenge kan man maks ha choken på? Kan man ha choken på så den ligger på 3k rpm mens den varmer seg? eller vi det fucke motoren?

Starten du og begynner og kjøre når det står "cold" i desplayet, så tar du den av etter 100m ca....

Lar du den vente, så lar du den stå på til ca 40 grader, ta den så helt av, rus litt og den sviver på tomgang! tar du den bare rett av så stopper den.. Gjør vertfall min ;)

Men det beste er jo å varme opp sykkelen til 55 grader elle mer før du kjører :P

Leif :huh:

Dette innlegget er endret av NeDD: 05 april 2005 - 22:02

Mc: Suzuki GSX-R 600 - 05
Bil: Ford Mondeo 1,8 16v - 98
x cars: Ford Probe 2,5 V6 - 95
x bikes: Aprilia Rs 125, Rieju Mrx 50, 2x Pocketbike, Honda Mtx

#40 Recon

Recon

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 845 Innlegg:
  • Registrert: 13-april 03
  • Bosted:oslo
  • Kjøretøy:Aprilia rs125 Nero diabelo

Skrevet 05 april 2005 - 22:50

Jepp jeg pleier å varme opp min til 65/70 jeg .. hehe er nøye på det . Så når jeg kjører da er det værtfall minimal kansje for at den kjærer seg eller no.. ++ at det er viktig å kjøre på bra olje :angry: så folkens kjør på en bra olje foreksempel Castrol TTS eller Mobil 1 eller noe Den mobl 1 oljen får du kjøpt på on the rune eller hva det nå heter sikkert andre bensins stajsoner også og castrolen kjøper jeg på thorsov bilrekvisita ... castrolen koster 140 og mobil 1 koster 160. Men det har så mye å si på sykklen hvordan olje du kjører på .. da holder sykklen mye lengere . For da får den en bra smøring :angry: og stemple osv blir ikke sota ned noe nesten ... foraltig hva annen drit olje gjør som den dere Shell 2takts oljen til en 50 lapp eller hva den koster :angry:

Dette innlegget er endret av Recon: 05 april 2005 - 23:23

Nå er rsen solgt** Kawa zx 600 rr 03 mod on my way ;D



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere