Aprilia Rs125
#21 •
Skrevet 03 april 2005 - 10:18
La oss si at du har en FP Nsr.. og du setter på 180 ccm sylinder, du vil ikke få 20 HK mere av det
mange tror at 55 ccm har allverdens å si, det har det ikke!
¤ X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell
¤ FP anlegg - El-eksosventil - 34 mm Dell'orto - V-force reed - uplombert luftinntak og CDI - Dekktusj - fjernet stickers - tankpad - Rimtape
Gromsykkelen og trim er solgt
2X Arrow eff.anlegg til NSR selges
#22 •
Skrevet 03 april 2005 - 15:13
Men uansett, RS'en er ''litt ujevn'' på tomgangen, hoster litt.
Har hørt at totaktere ikke bør stå på tomgang, spesielt under innkjøringsfasen. Er dette riktig?
Når jeg kjører i gata 10-30km/t blir motoren veldig varm. var oppe i 92 grader under litt clucth trening første gangen. Er det noe galt? Eller er det fordi vannet ikke blir skikkelig kjølt av radiatoren når jeg kjører så sakte?
x - Aprilia RS 125 2004 Diablo Carbon Edition
#23 •
Skrevet 03 april 2005 - 15:25
Når man kjører inn en to-takter har ihvertfall jeg pleid å la den gå seg litt varm på tomgang før jeg setter igang å kjører, det er ikke snakk om mere enn 1-2 minutter!
Jeghar ihvertfall dårlige erfaringer med å Dau-kjøre en to-takter. De trenge å bli "blåst" ut av og til...
¤ X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell
¤ FP anlegg - El-eksosventil - 34 mm Dell'orto - V-force reed - uplombert luftinntak og CDI - Dekktusj - fjernet stickers - tankpad - Rimtape
Gromsykkelen og trim er solgt
2X Arrow eff.anlegg til NSR selges
#24 •
Skrevet 03 april 2005 - 15:40
Det er helt normalt, så lenge den ikke går opp mot 100grader så går det greit.Når jeg kjører i gata 10-30km/t blir motoren veldig varm. var oppe i 92 grader under litt clucth trening første gangen. Er det noe galt? Eller er det fordi vannet ikke blir skikkelig kjølt av radiatoren når jeg kjører så sakte?
Det er fordi vannet ikke får kjøling ja.
-Simonz, In-Pro, Sony, GAS, JBL, Rockford Fosgate, MTX, Macrom
2002 Aprilia RS 125 SBK
-Orgie-nal...
#25 •
Skrevet 03 april 2005 - 15:41
Det var det jeg tenkte....Det er helt normalt, så lenge den ikke går opp mot 100grader så går det greit.
Det er fordi vannet ikke får kjøling ja.
Ville bare få det ut av verden...
x - Aprilia RS 125 2004 Diablo Carbon Edition
#26 •
Skrevet 03 april 2005 - 17:17
Skulle hatt en carbon tankpad. Søker og søker, men jeg finner ingen web-shop'er med "rene" carbon tankpads. Noen som vet om en web-shop som har?
Audi 100 2,3E '91
X-sykkler:
Aprilia RS 125 Tetzuya Harada Replica '00 og Blå Yamaha TZR '04
:: For det sto skrevet, i motorbok, kapittel 3, tenningsystem, du skal håpa på lyset så lenge det er gnist. ::
#27 •
Skrevet 03 april 2005 - 17:24
Mc oslo skal ha det ... Mener det værtfall dem hadde det før. Eller så kan du kjøpe motomania tankpaden i carbon. Men det spørs om du vill sponse dem da hehe.... Men ring mc oslo jeg mener at dem skal ha det . Ellers får dem sikkert bestillt opp for deg eller noe vet duHei.
Skulle hatt en carbon tankpad. Søker og søker, men jeg finner ingen web-shop'er med "rene" carbon tankpads. Noen som vet om en web-shop som har?
mvh recon
#28 •
Skrevet 03 april 2005 - 17:32
ehh, en rs blir ikke varm på 1-2 min!totaktere skal ikke gå lenge på tomgang da de soter seg fort til.
Når man kjører inn en to-takter har ihvertfall jeg pleid å la den gå seg litt varm på tomgang før jeg setter igang å kjører, det er ikke snakk om mere enn 1-2 minutter!
Jeghar ihvertfall dårlige erfaringer med å Dau-kjøre en to-takter. De trenge å bli "blåst" ut av og til...
Det som blir anbefalt av forhandler er at den får gå på tomgang til den er ca 50 grader før du begynner å kjøre...
Dette var fordi: Stålet i stempelet hadde en annen legering enn stålet i sylinderen, slik at hvis det ble utsatt for høyt turtall ved lav temp, ville stempelet utvide seg fortere enn sylinderen, noe som førte til varmeskjæring.
Dette var hva jeg fikk fortalt av min forhandler når jeg kjøpte sykkelen min
Hei.
Skulle hatt en carbon tankpad. Søker og søker, men jeg finner ingen web-shop'er med "rene" carbon tankpads. Noen som vet om en web-shop som har?
www.mctuning.com har en veldig fin en! Vet ikke om den ligger på hjemmesida....
dårlig bilde, men du ser ca størrelsen på den
#29 •
Skrevet 03 april 2005 - 17:43
Ja, kan jo prøve å ringe de... Fant ikke den du mener på siden deres iallefall Å den på den tyske siden sendte de bare til bedrifterMc oslo skal ha det ... Mener det værtfall dem hadde det før. Eller så kan du kjøpe motomania tankpaden i carbon. Men det spørs om du vill sponse dem da hehe.... Men ring mc oslo jeg mener at dem skal ha det . Ellers får dem sikkert bestillt opp for deg eller noe vet du
mvh recon
Audi 100 2,3E '91
X-sykkler:
Aprilia RS 125 Tetzuya Harada Replica '00 og Blå Yamaha TZR '04
:: For det sto skrevet, i motorbok, kapittel 3, tenningsystem, du skal håpa på lyset så lenge det er gnist. ::
#30 •
Skrevet 03 april 2005 - 19:25
I bånn av bakkene opp til huset mitt (100m bakke) sto faren min og så på. Etter den site runden stoppet jeg å snakka med han. Når jeg starta igjen fikk jeg den ikke til og kjøre videre, den bare dæva etter litt sluring... Jeg skjønte ingen ting, men pappa kommer litt lattermild bort... Han sier ''tramp et gir ned'', jeg svarer ''hæ?''... Jeg hadde seff i 2. gir...
_Litt_ noobete fortsatt
x - Aprilia RS 125 2004 Diablo Carbon Edition
#31 •
Skrevet 03 april 2005 - 21:28
x - Aprilia RS 125 2004 Diablo Carbon Edition
#32 •
Skrevet 03 april 2005 - 21:32
Man skal la sykkern så på tomgang til den er på ca 50-65 grader! Men du må ikke bare la den stå..totaktere skal ikke gå lenge på tomgang da de soter seg fort til.
Når man kjører inn en to-takter har ihvertfall jeg pleid å la den gå seg litt varm på tomgang før jeg setter igang å kjører, det er ikke snakk om mere enn 1-2 minutter!
Jeghar ihvertfall dårlige erfaringer med å Dau-kjøre en to-takter. De trenge å bli "blåst" ut av og til...
Det jeg fikk vite var at du må gi litt gass innimellom så cyll får nok olje F eks ser du på racing med 2 t så står de og ruser syklene
of arriving safely in a pretty and well preserved body,
but rather to skid in broadside, thoroughly used up,
totally worn out, and loudly proclaiming -- WOW--What a
Ride!"
#33 •
Skrevet 03 april 2005 - 22:08
men da tar jeg kvelden
Kawasaki KFX400 2005 Mod.
(x) Toyota Celica GT St202.
(x) Aprilia RS125 04 Mod.
#34 •
Skrevet 04 april 2005 - 06:39
nei, jeg tok ikke av det.. bare løsne de to skruene som cdi'en sitter i! det er lett. ta det med roForresten, når man skal ta CDI plomba, må man ta av passasjersetet? Hvordan i F** tar man av det?
¤ X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell
¤ FP anlegg - El-eksosventil - 34 mm Dell'orto - V-force reed - uplombert luftinntak og CDI - Dekktusj - fjernet stickers - tankpad - Rimtape
Gromsykkelen og trim er solgt
2X Arrow eff.anlegg til NSR selges
#35 •
Skrevet 05 april 2005 - 09:15
Koster det mye?
x - Aprilia RS 125 2004 Diablo Carbon Edition
#36 •
Skrevet 05 april 2005 - 11:01
slenger med et bilde
Vedlagte filer
Dette innlegget er endret av ca(2): 05 april 2005 - 11:02
¤ X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell
¤ FP anlegg - El-eksosventil - 34 mm Dell'orto - V-force reed - uplombert luftinntak og CDI - Dekktusj - fjernet stickers - tankpad - Rimtape
Gromsykkelen og trim er solgt
2X Arrow eff.anlegg til NSR selges
#37 •
Skrevet 05 april 2005 - 13:39
Ahh! Det var stilig... Får kjøpe meg en sånn tusj da....det er en hvit eller gull farget tusj man tegner inne ibokstavene på dekket, der hvor det evnt, står dunlop, pirelli osv, koster 49 kr hos min lokale bil-rekvisita
slenger med et bilde
x - Aprilia RS 125 2004 Diablo Carbon Edition
#38 •
Skrevet 05 april 2005 - 21:57
Hvor lenge kan man maks ha choken på? Kan man ha choken på så den ligger på 3k rpm mens den varmer seg? eller vi det fucke motoren?
x - Aprilia RS 125 2004 Diablo Carbon Edition
#39 •
Skrevet 05 april 2005 - 22:01
Starten du og begynner og kjøre når det står "cold" i desplayet, så tar du den av etter 100m ca....Tja, et nybegynnerspørsmål til: Når jeg starter RS'en kald, står det litt lenger oppe at den skal gå på tomgang. Men et problem, spesielt når sykkelen er kald hater den tomgang... Går kanskje i 10 sek, stopper, og jeg må starte den igjen...
Hvor lenge kan man maks ha choken på? Kan man ha choken på så den ligger på 3k rpm mens den varmer seg? eller vi det fucke motoren?
Lar du den vente, så lar du den stå på til ca 40 grader, ta den så helt av, rus litt og den sviver på tomgang! tar du den bare rett av så stopper den.. Gjør vertfall min
Men det beste er jo å varme opp sykkelen til 55 grader elle mer før du kjører
Leif
Dette innlegget er endret av NeDD: 05 april 2005 - 22:02
Bil: Ford Mondeo 1,8 16v - 98
x cars: Ford Probe 2,5 V6 - 95
x bikes: Aprilia Rs 125, Rieju Mrx 50, 2x Pocketbike, Honda Mtx
#40 •
Skrevet 05 april 2005 - 22:50
Dette innlegget er endret av Recon: 05 april 2005 - 23:23
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere