Erfaringer med trim (useriøse innlegg blir slettet)
Skrevet 27 september 2003 - 09:50
Skrevet 02 oktober 2003 - 15:41
Skrevet 02 oktober 2003 - 16:05
Sitat
1990 Ford F-250 Pick-Up
1982 Ford Granada 2,8 GL
1996 Nissan Silvia S14A drifte edition.
Har hatt: Seks Forder, en VW, en Opel, en Mazda, en Audi og to TSX'er. Men ingenting holder :P
Skrevet 08 oktober 2003 - 11:26
Skrevet 08 oktober 2003 - 11:58
Skrevet 11 oktober 2003 - 13:47
Sitat
Det her er bare en helt sinnsyk sylinder ! Den drar godt helt fra bunn, men kicker godt når den kommer opp på turtall ! Koster mye, men det er verdt det, tro meg !
TP Veiv
Her er det vel ikke så mye å si egentlig... Merka ingen forskjell jeg
Vakuumboks
Egentlig bare noe jallashait ! Dette kan man godt droppe, for blandinga blir helt kuka av den... Når gir lite gass, fusker den.
TP CDI
Har jeg dessverre ikke fått prøvd enda, men sikkert et bra produkt !
MK effektpotte
Jeg er veldig fornøyd med denne potta ! Den har godt bånndrag, og et digg turtallskick. Med TP 49,5 sylinderen akser jeg det meste, og jeg har bedre bånndrag enn trimma TS 8O
Forgasser
Det som er digg med Dell'Orto 21mm PHBG forgasser er at gassen får lengre vandring ! Jeg har ikke prøvd org. sylinder med denne, eller trim sylinder uten, så mer har jeg ikke å si... Men jeg vet at den blir god og sterk av den hvertfall !
Den drevingen jeg anbefaler til all denne trimmen er 15/46. Har 125km/h (EKTE km/h altså, ikke den som vises på speedometeret...) på flata med denne drevingen ved 10500 rpm. Et lite regnestykke viser at HVIS jeg klarer å kjøre på 15000 RPM med denne drevinga, så går den faktisk i 180km/h 8O Men det klarer jeg seff ikke da... Et litt mer realistisk mål er 13500RPM, og da går den i rundt 160 km/h, noe som er sjukt bra for en moped !
Jeg har bra aks, og bra bånndrag, samt god toppfart !!!
Du kan ikke ligge å rekne ut toppfart på turtall din smarting. Det kommer jo an på vind og flate og veidekke og alt det! Da jeg kjørte inn peden min, så varierte toppfarten fra 60-70 kmt med det samme turtallet hele tia. Alt avhenger av vær og vind og veidekket osv. Ingen mopeder kan gå over 150 kmt med det trimutstyret som man finner på feks crash. Da trengs det skikkelige eksperter til. At du ligger å fantaserer om en moped som skal gå 180 er egentlig helt teit i seg selv.
:
Kawasaki Z750 2007 modell
Kawasaki KX 125 2002 modell
Skrevet 13 oktober 2003 - 14:28
Sitat
:arrow: powerfilter
:arrow: 105 dyse
:arrow: 14/52 drevning
:arrow: turtalls sperre
> MK:
greit effekt anlegg for furia'en min, drar dårlig på bunndraget..
for eks tenk deg at du kjører i en bratt jævel bakke, å turtallet
faller, så girer du ned, og det faller enda.. helt til første gir, da drar
du fort opp igjen, men som sagt dårlig bunndrag på 2-3 gir.
> Powerfilter:
meget kjekkt og ha, om du har skiftet dyse, eller andre deler.
bråker mer, særlig hvis du har moppen på lavt turtall og drar bånn gass
i 3-4 gir. får nesten en halv-slapp harley lyd!
lett og se, furiae'n er jo litt naken, og politiet har spurt meg hva det er
til :roll: / går 5 km/t fortere (iaf i helling)!
> 105 Dyse
drar mye bedre med denne dysa. orginalt sitter det en 76 dyse på
2002 modellene, så du merker betraktelig forskjell.
dette krever en drevning. jeg vil ikke si noe spes om hvor mange tagger
for det får du bestemme selv. jeg bruker 14-52 selv, og uten drevning
klikker turtallet ditt pga den store bensin tilførselen :?
> Drevninga
ikke mye og si om den, annet at du trenger å dreve om dersom du har
ny dyse etc, om du vil ha effekt i det hele tatt. ellers blir moppen som
en blodtrimma symaskin på turtallet 8)
> Turtalls sperra
snuten vet om at dette er å få tak på, men om du gjemmer den et lurt
sted skal det ikke være noe problem. selv har jeg den sittende ved
innsiden av tute-høytaleren
har en mopp som er endel trimma, og går fort. virker helt fint, den har
reddet meg mange ganger, tro meg! :twisted:
det var vel det jeg hadde og si, cheers
Unskyld meg, men hva er dette for spøryt?
Det blir for domt! :oops:
Skrevet 13 oktober 2003 - 16:56
Sitat
Eksosanlegg
Metrakit(MK): dette gikk skikkelig bra når du kom opp i turtall med orginal sylinderen, på athena trimsylinderen økte bunndraget
Technigas: dette gir bra bunndrag på orginalsylinderen, men du får aldri det SKIKKELIGE kicket, men det er bra valg, det er veldig stillegåande viss du bruker orginal lyddemper, på athena sylinderen er det nogelunde det samme, bare mye bedre drag da.
Turbokit: har bestillt den i dag, så må nesten komme tilbake med info om den seinere, det er lavtgåande potte med dobbel lyddemper i blå farge.
Forgassere
21mm gassern: på trimsylinderen gjør den at sykkelen blir skikkelig sterk, merka stor forsjell i aksen og styrken, toppfarten var jo lik som med orginal gasseren.
Sylinderer
Athena 14hk, 47mm: god sylinder, tåler veldig mye, skikkelig bunndrag, og nykker skikkelig til når du kommer opp i turtall, ikkje bruk orginal potta, går surare enn med orginal sylinderen. her forøvrig skjært denne sylinderen, så viss noken har lyst på den, så send ein PM.
Italy racing 19hk, 48mm: har bestilt den i dag...dette settet kommer med topp, og ellers alle pakninger+++.
Reedventiler:
kundo trimreedventilblad: dette gjore at sykkelen aksa litt bedre...ikkje masse.
Italy racing reedventil: har bestil den i dag, kommer sikkert til å gå likt som kundoen, men eg ødela den gamle trimreedventilbladet, så derfor kjøpe hele reedventilen...
Vakumbokser og veiver har eg ikkje hat lyst til å teste enda
HAHAHA du hadde ikke peil på MK å technigas azz... det er OMVENDT
-------> Technigas eff.anlegg<---------
80# dyse
13# drev (AXX)
100 Km/h
Turtallsperre
Styling: klistremerker, blinklys
Skrevet 27 oktober 2003 - 06:55
har oxo prøvd cycle express(the no named one) 45mm med polini stempel, gikk mye bedre en med std stempel, men er ikke no super sylinder, men med litt porting er den nok god den oxo.
polini: god allround sylinder, dekker de fleste behov men kan bli litt kjedelig for den drar ikke så langt på gira, hører folk sier annet her men det er ivertfall sånn jeg har opplevd sylinderen, har dratt bakhjulet i 4.gir med den så drag er det i den.
malossi 44.5: god sylinder spør du meg, god holdbarhet har faktiskt aldri ødelagt en. fint drag i den, morsom å kjøre med (for moped å være).
Skrevet 28 oktober 2003 - 18:13
Orph, den 9. Jun 2003, 21:26, skrev:
Det her er bare en helt sinnsyk sylinder ! Den drar godt helt fra bunn, men kicker godt når den kommer opp på turtall ! Koster mye, men det er verdt det, tro meg !
TP Veiv
Vakuumboks
Egentlig bare noe jallashait ! Dette kan man godt droppe, for blandinga blir helt kuka av den... Når gir lite gass, fusker den.
TP CDI
MK effektpotte
Jeg er veldig fornøyd med denne potta ! Den har godt bånndrag, og et digg turtallskick. Med TP 49,5 sylinderen akser jeg det meste, og jeg har bedre bånndrag enn trimma TS 8O
Forgasser
Det som er digg med Dell'Orto 21mm PHBG forgasser er at gassen får lengre vandring ! Jeg har ikke prøvd org. sylinder med denne, eller trim sylinder uten, så mer har jeg ikke å si... Men jeg vet at den blir god og sterk av den hvertfall !
Den drevingen jeg anbefaler til all denne trimmen er 15/46. Har 125km/h (EKTE km/h altså, ikke den som vises på speedometeret...) på flata med denne drevingen ved 10500 rpm. Et lite regnestykke viser at HVIS jeg klarer å kjøre på 15000 RPM med denne drevinga, så går den faktisk i 180km/h 8O Men det klarer jeg seff ikke da... Et litt mer realistisk mål er 13500RPM, og da går den i rundt 160 km/h, noe som er sjukt bra for en moped !
Skrevet 31 oktober 2003 - 09:06
+God aks
+Drar på hjul
+Godt bunndrag
+Ok toppfart
+Slipper og bytte veiv (skal slippe, men jeg fikk veivhavari på min
-Bråker
-Kunne gått bedre med et annet anlegg
-Ok, men lav toppfart, ligger likt med Racinger med kun effektanlegg (ca 105)
-Hardchrome, skjærer det seg, forblir det skjært (skjedde med meg)
Skrevet 31 oktober 2003 - 11:53
Skrevet 31 oktober 2003 - 16:30
+ Drar bra på høgt turtall
+ Drar turtallet extra langt ut
+ Trenger ikke stor dyse
+ Billig
+ Ruster ikke så fort
+ bra kombinasjon med kundo sylinder
- Dårlig bunndrag
- Bråker en del
konklusjon : et like bra alternativ som Gianelli, drar veldig bra , og du kommer ikke til å angre på kjøp
Karakter : 9 av 10
: Powerfilter kombinert med Derbi Sm :
+ Drar bra i oppover bakker
+ Litt bedre axx
- trenger en del mere bensin
- trenger mere olje
- sliter på motoren
- liten effekt
- bråker
konklusjon : ikke kjøp det , vist du ikke skal ha en skam trimma ped , og du bare må ha alt sammen , vanskelig valg av dyse osv ...
karakter : 3 av 10
: Carbon Reeds kombinert med Derbi Sm :
+ litt bedre aklerasjon
+ bedre drag
- sluker bensin
- liten effekt
konklusjon : ikke kombiner det med bare effekt anlegg , da vil du ikke merke noe , må kombineres med sylinder
Karakter : 5 av 10
[X] Volkswagen Golf 1988 gti 16 v
[X] Derbi sm 2002
Skrevet 03 november 2003 - 14:31
wiseco høy komp stempel
høy komp topp
stor gasser, 21-30mm
cdi tuning
effektanleg
går ikke super bra på lavt turtall men kommer nå JÆVLI på høyt, går like bra på toppfart som me tris syl osv..
Eks: mb-5 dette er gjort med går 140km/h
min yamah dt gikk 90km/h på flat mark med org sylinder(samma fart som min 44,5mm malossi) men ikke like bra drag på lavt turtall, men går gådt
Volvo 242 GT-R Prosjekt, Mål: så nær 400hk som mulig:)
RM 125 75-mod selges (havarert) 1500kr, sms: 45223627
[X]Volvo 245 83 "KONDEM"
[X]Volvo 244 80
[X]Yamaha Dtr 89
[X]Yamah Yz 125
[X]Yamaha Dt 89
[X]Suzuki Tsx 87
[X]Suzuki Tsx 89
[X]Yamah Dtr 90
Skrevet 05 november 2003 - 14:34
Hvis du har problmer med lite turtall,kan det kanskje skyldes feil tennplugg. Se hva som står i instruksjons boken å gå 2 opp i varmeverdi dersom du har trimmet
X rieju mrx 03, derbi gpr 01
hjelm+oakley crossbriller til salgs
Skrevet 08 november 2003 - 07:13
X 92 Bmw E36 318is Sedan, X 93 Bmw E36 325I Cab, X 04 VW Golf FSI Sportline, X 83 Ford Fiesta Mk1
X 92 Mazda Mx3 V6 Bilder
X 86 Honda Camino PA 50 Sport Prosjekt 04 X 87 Honda Camino PA 50 Sport
X 03 Rieju Rs2 Matrix "Pro Race Edition"
Skrevet 06 desember 2003 - 08:43
vist man skal kjøpe trimsylinder til wallaroo, so vil en annbefale 45,5 mm Malossi sylinderkit! Pidda går i 70 km/t med effektanlegg og trimsylinder, + den drege nåkken sinnsjukt i oppoverbakker og har bra aks!
Vist du kjøpe 45,5 mm Malossi kit hos mc-deler. so må du kjøpe ei 86 dyse. mc-deler sende med ei 90 dyse, men den er for stor!
Vist man ikkje har gjort nåkke med luftfilteret so må man borre 3 hull med en 8 mm bor!
#58 Gjest_DERBICROSS_*
Skrevet 06 desember 2003 - 09:18
Skrevet 06 desember 2003 - 10:24
FrankiBoy, den 11. Oct 2003, 20:22, skrev:
Sitat
TP Veiv
Vakuumboks
TP CDI
MK effektpotte
Forgasser
Du kan ikke ligge å rekne ut toppfart på turtall din smarting. Det kommer jo an på vind og flate og veidekke og alt det! Da jeg kjørte inn peden min, så varierte toppfarten fra 60-70 kmt med det samme turtallet hele tia. Alt avhenger av vær og vind og veidekket osv. Ingen mopeder kan gå over 150 kmt med det trimutstyret som man finner på feks crash. Da trengs det skikkelige eksperter til. At du ligger å fantaserer om en moped som skal gå 180 er egentlig helt teit i seg selv.
:
- 03'MHRX: 13000 rpm@16_46.
- 03'Derbi SM Extreme: 15000 rpm@15_50
- 00'MHRX: 12500 rpm@15_46.
Skrevet 10 desember 2003 - 17:02
+ siden
Merkbar turtallendring
"Tøffere" lyd
Ekstrem stor fartsøkning
Drar lettere i oppover bakkene
- siden
Er for so vidt ikke no å utsette på det