MC-Deler Vartdal
•
Skrevet 08 juli 2002 - 15:36
Hva synes dere MC-Deler Vartdal er best og dårligst på??
•
Skrevet 08 juli 2002 - 15:58
Hvorfor tar ikke mc-deler inn Turtall sperrer?? hadde sikkert tjent grovt på det siden det er ingen andre butikker i norge som selger det...
Giannelli eff.annlg @ RS50 @ 105km/t flata
•
Skrevet 08 juli 2002 - 19:09
dimnar, mc deler har turtallsperrer.. de hadde iallefall det sist gang jeg ringte inn der.
KongHans:
MC-Deler er bra på deler og slikt, men jeg savner deler til minarelli motorensmådeler til furia, f.eks hendler,speedvaier o.l

Toppfart : 0, målt i garasjen
•
Skrevet 09 juli 2002 - 13:05
Takk for det. Fint å være tilbake.
Dimnar: angående turtallsperrer, hvilken sykkel er det du tenker på?
Ezcey: deler til Minarelli-motorer skrev jeg en lengre forklaring på i det forrige forumet. Vi jobber med å skaffe og vi får mer og mer hver dag, men det er en møysommelig prosess. Når det gjelder smådeler til Furia så har vi faktisk 3 (!) forskjellige bremse- og clutchhendler. Wirer får du kjøpt orginalt flere steder i Norge til ca. 300 kroner. I løpet av høsten kommer vi til å tilby dere uorginale wirer (like god kvalitet) til ca 1/3 av den prisen som andre tar. Så det er mange go`biter i vente. Dette gjelder også Suzuki RMX. 8)
•
Skrevet 09 juli 2002 - 13:46
Aprilia rs 50Hei!
Takk for det. Fint å være tilbake.
Dimnar: angående turtallsperrer, hvilken sykkel er det du tenker på?
Giannelli eff.annlg @ RS50 @ 105km/t flata
•
Skrevet 10 juli 2002 - 09:48
Vi har turtallsperrer til mange forskjellige modeller, men hos oss heter de ikke turtallsperrer, men i de fleste tilfeller, tenningsmodul. Mange av disse leveres med politiknapp, noe som gjør at mopeden din blir "orginal" ved å switche på bryteren. Aprilia RS 50 er dessverre en av de vi ikke kan levere til.
Hans Andrè
MC-Deler AS
•
Skrevet 10 juli 2002 - 10:05
X RX 2001
•
Skrevet 11 juli 2002 - 09:15
Ikke ennå, men det er ikke utenkelig at vi kommer til å få det.
Noe tidsperspektiv på dette har jeg dessverre ikke.
Hans Andrè
MC-Deler AS
•
Skrevet 11 juli 2002 - 17:55
er det noe vits å ha det hvis du bare har effektanlegg?
X RX 2001
•
Skrevet 11 juli 2002 - 18:13
må den både kobles til sylinderen og innsuget??den vakumboksen dere har passer den til rx og hva er det godt for???
er det noe vits å ha det hvis du bare har effektanlegg?
Ford SVT F-150 Lightning '03
xNissan Primera 2.0 SRi '95
xAprilia RS50 '02
•
Skrevet 11 juli 2002 - 22:40
Hei!
Ezcey: deler til Minarelli-motorer skrev jeg en lengre forklaring på i det forrige forumet. Vi jobber med å skaffe og vi får mer og mer hver dag, men det er en møysommelig prosess. Når det gjelder smådeler til Furia så har vi faktisk 3 (!) forskjellige bremse- og clutchhendler. Wirer får du kjøpt orginalt flere steder i Norge til ca. 300 kroner. I løpet av høsten kommer vi til å tilby dere uorginale wirer (like god kvalitet) til ca 1/3 av den prisen som andre tar. Så det er mange go`biter i vente. Dette gjelder også Suzuki RMX.
ok. Dere hadde ikke dette da jeg ringte inn tidligere i år, men dette var vel litt tidlig i furia-fasen for dere?
Har dere speedvaier til furia på lager per idag?
Jeg har hatt problemer med å skaffe smådeler til mopeden, alt av trimdeler er ikke noe problem, men det er somregel alltid noe som ryker, og da må jeg kjøpe fra forhandleren i de fleste tilfellene, og det er ikke så billig som i mcmoped sjapper.

Toppfart : 0, målt i garasjen
•
Skrevet 13 juli 2002 - 09:28
Og greier dere å skaffe en 50cc trimmsylinder (racingsylinder) til motorhispania rx 50?
•
Skrevet 13 juli 2002 - 14:13

Jeg har selv aldri hatt problemer med MC-Deler, veldig bra utvalg! Bare politiet som ikke er så fornøyd med delene jeg bestilte fra dere. :roll:
Welozi er zaxeyh!
•
Skrevet 13 juli 2002 - 17:36
Bestilte en gassvaier hos oddbjørn hagen en gang og de skulle sende den med en gang sa de, etter noen uker ringte jeg på dem og etterlyste vaieren, da sa de at de ikke kunne sende en pakke som var så lett siden portoen ble dyrere en vaieren!
Ringte da på mc-deler senere den ettermiddagen og bestilte vaier, og tro det eller ei vaieren var hos meg neste morgen!
Det kaller jeg rask levering siden jeg bor i sør-trøndelag og de holder til på møre!
Jeg bestilte meg også en sylinder hos oddbjørn hagen en gang for to år siden!
Jeg ringte å etterlyste sylinderen i ca en måned men de sa bare at den kom snart!(den har fortsatt ikke kommet!)
jeg kjøpte meg sylinder hos mc-deler i stedet!
Har bare positive erfaringer med mc-deler bortsett fra en gang jeg bestilte meg et stempel til malossi sylinder og så kom det en haug med tsxdeler i stedet og da jeg sendte mail til de og spurte hvorfor jeg hadde fått en haug med tsx deler i stedet for et stempel til mb påstod de at jeg hadde bestilt de delene!
Men jeg fikk da bruk for alle delene likevel!
•
Skrevet 13 juli 2002 - 18:08
Det kaller jeg rask levering siden jeg bor i sør-trøndelag og de holder til på møre!
Er Rennebu i Sør-Trøndelag? 8O
•
Skrevet 13 juli 2002 - 20:01
Honda MT5, prosjekt
•
Skrevet 14 juli 2002 - 11:42
X RX 2001
•
Skrevet 16 juli 2002 - 10:57
Det er høgsesong hos oss nå så det er dessverre lite med tid til å svare på spørsmål, men jeg skal prøve å svare på alt, bare dere er tålmodige.
Jeg la merke til at det var noen som lurte på min rolle. Jeg jobber som sagt på MC-Deler og har gjort det mer eller mindre i snart 8 år, til tross for at jeg bare er 20 år. Min første sommerjobb hadde jeg her da jeg var 12 år, noe som er helt naturlig da bedriften er eigd av familien vår og det er Pappa som er sjef. I år skal jeg ha et friår fra skole og kommer da til å jobbe her fast i et år fremover, minimum.
Vacumbox: Hvordan denne virker kan forklares slik: når du stenger av gassen blir overskytende bensingass sugd inn i boksen. Når du da gir gass igjen så vil denne gassen pga av vakumet bli sugd inn i sylinderen, dette kommer i tillegg til vanlig bensintilførsel. Den øker fyllingsmengden da du trenger det med andre ord. Ideen er hentet fra cross der veldig mange sykler har det. Vacumboxen passer ikke alle sykler grunnet plasseringen av reedventil. Denne boksen blir oppgitt av Malossi til å våre universal. Av erfaring vet vi at den ikke virker like godt på alle sykler. På TS50X er den ikke anbefalt da det skal mye til for å få den til å virke, selv om det i noen tilfeller vil gå. Så i utgangspunktet vil denne passe til RX som det var spørsmål om. Den skal kobles på sylinderen eller innsuget, dette varierer i de fleste tilfeller. Hovedpoenget er at den skal stå på "sugsiden".
Furia: Det er fortsatt tidlig i Furia-fasen for oss og det vil nok gå en stund før vi har et bredt utvalg. Pr i dag har vi ikke wirer til Furia, vi tar inn noen sporadisk men folk er sjelden interessert i å betale 300 kroner for en wire.
Sylinder til MH RX: 50cc sylinder har vi ikke på lager i dag, men vi vil bestille denne inn i løpet av denne eller neste uke. MEN: vi har 70cc sylinderkit fra Kundo som er mye råere. Kundo har et nært samarbeid med Motorhispania og vet hva som må til for å lage "trøkk" i den syklen.
Bakdrev til MH RX: Dette er også noe som vi arbeider med. I løpet av høsten tror jeg vi vil vite mer om dette. Det som jeg kan si nå er at vi får en mengde drev til Derbi Senda R og Supermotard om ca 3 uker.
Tenningsmodul til MH Furia: Det er ikke å oppdrive ennå så vidt jeg vet, iallefall ikke for vårt vedkommende. MEN: vi har en tenningsmodul som blir oppgitt til å være universal, hvordan denne skal monteres og hvordan den virker vet jeg ikke noe om. Prisen er 575,- Noen som er interessert i å teste den??

MVH
Hans Andrè
MC-Deler AS
•
Skrevet 16 juli 2002 - 11:02
fungere dette på rx og er det vanskelig og montere?
X RX 2001
•
Skrevet 16 juli 2002 - 14:15
kan dere begynne å ta inn jolly moto eff. anlegg???
de er sykt bra bedre en gianelli til og med! passer til gpr og rs tror jeg de skal være lett og montere også Fet lyd!
har dere carbon gianelli på lager hva koster en racing potte med carbon lydemper hos dere??
X bikes
Aprilia RS 125 fulleffekt
Derbi GPR 80cc osv.
KTM EXC 125 fulleffekt
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere