Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Plombering av 125cc

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
2 innlegg i dette emnet

#1 ScooterGuy

ScooterGuy

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 3 Innlegg:

Skrevet 31 mars 2020 - 10:32

Hei, jeg har veldig lyst til å kjøpe lett mc istedenfor moped, siden jeg har plass til 2, ser bedre ut og kan holde fartsgrensen.

Men jeg trenger ikke å kjøre på motorvei eller ha muligheten å kjøre 100km/h plus plus. Derfor lurte jeg på om det er mulig å sette en plombe eller digital sperre eller et eller annet for å sette en fartsgrense på 60/70 kmh, slik st jeg utelukker motorvei optionen helt, men fortsatt kan kjøre i byen og følge fartsgrenser og trafikken.

Dette er også for å overtale mine foresatte at jeg ikke kan kjøre raskere enn 60/70 da!

Håper dere skjønner hva jeg mener, hilsen.

#2 Bromm

Bromm

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 829 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 01 april 2020 - 10:56

Kan ikke anbefale en slik turtallsperre. Disse kutter tenning ved x-antall motoromdreininger og ikke fart. Det at den kutter tenningen gjør at motoren ikke utøver så mye kraft den egentlig skal og dermed lavere fart. Det gjør at du også mister motorkraft, noe som kan være kritisk i enkelt trafikksituasjoner. Snakk med forhandler om dette men tviler på at dette lar seg gjøre uten at det går vesentlig ut over kjørbarheten.

https://speedoptions...g/turtallsperre

#3 RS1252T

RS1252T

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 1 Innlegg:

Skrevet 04 april 2020 - 16:50

Ikke plomber en lettsykkel, tro meg. Lettsykler er nermest latterlige i effekt og etter føreropplæring så tror jeg ikke du vil bli skremt av en 125 4t. Den gamle cbr 125 modellen går i tillegg ikke spesielt bra. Det at du sier du ikke skal kjøre på veier med 80 sone blir nesten helt umulig. Det er ikke sykkelen som bryter fartsgrense uansett, det er du. Personlig mener jeg du ødelegger sykkelen om du plomberer den, og at om du tar a1 så er du mer en kompetent nok til og kjøre sykkelen. Tror nok heller jeg ville prøvd og overbevist foreldre før jeg hadde gjort noe så drastisk som og plombere noe med 15 hk. Uansett lykke til og bare og stille spørsmål.

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere