Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Trimming for Honda CBR125 2014modell

• Logg inn for å legge til innlegg
6 innlegg i dette emnet

#1 mariuscbr

mariuscbr

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 2 Innlegg:

Skrevet 23 mai 2020 - 16:09

Heisann.

Jeg har en Honda CBR125 2014modell og er interessert i å trimme. har prøvd å lese meg opp, men så si alt er gammelt.

Jeg har hørt litt om programmerbar cdi, fjerne plombering osv. jeg vil helst ha noe med merkbar effekt og samtidig ikke så lett å merke av politi. Jeg har hørt rykter om en knapp man kan slå av og på for å få mer og mindre effekt.

Er det noen som har mer peiling enn meg på dette og som kan hjelpe meg? Takk på forhånd 😇

#2 Bromm

Bromm

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 829 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 23 mai 2020 - 18:50

Du har en firtakter, ikke så enkelt å trimme den. Kjenner ikke den modellen men du må ha kvassere kam og høyere kompresjon slik at fyllingsgraden økes betraktelig. Vet ikke om du får bigbore-kit til den motoren men det hjelper noe på effekten. Trimming av firtakt sugemotor krever mye jobb = dyrt. Ikke for å være negativ men du burde undersøke grundig hva dette koster før du handler deler eller river doningen i filler.

#3 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 447 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 23 mai 2020 - 21:47

Har kjørt en MT med Malossi sylinder,kam og ECU og potte. Den drar betydelig bedre en standard fra 80-120ish,men det koster skjorta,og det er mye jobb som nevnt over her. Når det er sagt,så får man ikke mye krefter ekstra til rådighet. Selve økelsen er vell på 2 - 3hk elns om man er heldig. Der man scorer best tror jeg er den ekstra kubikken. Som økes fra 125 til 180cc. Det ER folk som trimmer 4taktere,og som gjerne ser gevinsten i det,men dette er for spesiellt interesserte. Du burde ha kjøpt 2T dersom du er missfornøyd med effekten. 

• Bromm liker dette
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#4 Gammelmx2

Gammelmx2

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 242 Innlegg:
  • Kjøretøy:1988 Yamaha DT 50 mx2
Garage Garasje

Skrevet 24 mai 2020 - 11:07

Heisann.

Jeg har en Honda CBR125 2014modell og er interessert i å trimme. har prøvd å lese meg opp, men så si alt er gammelt.

Jeg har hørt litt om programmerbar cdi, fjerne plombering osv. jeg vil helst ha noe med merkbar effekt og samtidig ikke så lett å merke av politi. Jeg har hørt rykter om en knapp man kan slå av og på for å få mer og mindre effekt.

Er det noen som har mer peiling enn meg på dette og som kan hjelpe meg? Takk på forhånd

Som de andre har sagt så er det ikke så mye du kan gjøre ettersom det er 4t. Effektanlegg er kanskje noe, mange av dem er lovlige også men du vil ikke merke noe stor forskjell. Du må nesten søke opp og se om du finner noe høykomp topp eller hardere "ventilfjærer", ellers vet ikke jeg.

#5 mariuscbr

mariuscbr

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 2 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2020 - 11:49

Vet at 4t ikke er det mest optimale å trimme, og jeg er ikke ute etter en blodtrimma mc, jeg vil bare ha såpass at jeg kjører fra kompisene som har vanlig lettmc. har hørt at det beste og letteste er å fjerne plombering i potta. men jeg er usikker på hvor den er og hvordan jeg gjør det?

#6 Matmag

Matmag

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 763 Innlegg:
  • Kjøretøy:(Derbi Senda 05) (SMC Mistral 16) (DRD Pro 11)

Skrevet 24 mai 2020 - 12:45

Sitter ikke noen plombering i cbr såvidt jeg vet om. Det er totakterene som kommer plombert. Du vil heller ikke merke noe forskjell med "effektanlegg" annet enn at den bråker mer. Skal du ha mer effekt er det større sylinder, høyere komp, powercomander og annen kamaksling som trengs.

Dette innlegget er endret av Matmag: 24 mai 2020 - 12:46

#7 Sjokoladepålegg

Sjokoladepålegg

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 612 Innlegg:
  • Yrke:litt ta kvert :)
  • Kjøretøy:et par Tsx'er, TM85 ,Volvo 242 + VAG vinterbil
Garage Garasje

Skrevet 24 mai 2020 - 19:32

Beklager men du får ikke merkbart mer fart utav den som er verdt penga... plomberinger er det ikke. Kjøp deg heller en totakter 125 hvis du vil ha mer fart, ktm exc, husqvarna wre/sms, honda nsr osv. Forbruket blir høyere og du må blande olje/oljetank men det er utrolig gøy med noe som sparker ifra segikke like praktisk til langturer men nå er ikke langturer det jeg tror ungdommer idag kjører mest...

Kan alltids selge og kjøpe noe annet om en vil prøva noe nytt

Sent from my iPhone using Tapatalk

I stallen at the moment :cool :

2 x    komplette Suzuki tsx'er
2 x    Volvo 242 og en VAG Vinterbil

1 x    Tm 85 crosser

- Ingen tsx ingen s*x   :p  :wub  :drunk  

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere