Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Olje lekker ved girkassen

• Logg inn for å legge til innlegg
2 innlegg i dette emnet

#1 bare_problemer

bare_problemer

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 1 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2021 - 20:34

Hei har nettopp kjøpt en ny moped (Beta 50 2013) og når jeg kom hjem med den etter å ha kjørt den lå jeg merke til at olje driver å lekker ut av den på girkassens side. Har ikke åpnet opp for å sjekke enda men hva kan problemet være? Det er mye olje som lekker og det eneste vi har sett på nå er at clutch wire'en ikke er helt nede og løs. Burde jeg hevekjøpet?

Dette innlegget er endret av bare_problemer: 03 mai 2021 - 20:35

#2 NoaOk

NoaOk

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 26 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2021 - 22:01

Hei har nettopp kjøpt en ny moped (Beta 50 2013) og når jeg kom hjem med den etter å ha kjørt den lå jeg merke til at olje driver å lekker ut av den på girkassens side. Har ikke åpnet opp for å sjekke enda men hva kan problemet være? Det er mye olje som lekker og det eneste vi har sett på nå er at clutch wire'en ikke er helt nede og løs. Burde jeg hevekjøpet?

Kan være at eksosflensen ikke er helt tett og det lekker ut olje gjennom eksoslekasjen. Dette er det vanligste tilfelle. Det kan også hende at cobberpakningen på tømmeskrua ikke har vært byttet ut da sist eier byttet olje. Ville prøvd å se om denne er stram. Siste kan være at clutchdeksel-pakningen er gåen eller ikke tetter som den skal. Da er det bare å bytte ut den!

Sent from my iPhone using Tapatalk

#3 ghaven

ghaven

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 754 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:maskinverksted sms 41687063

Skrevet 05 mai 2021 - 02:13

Etter som jeg har efart er beta altfor dyr og oppskrytt. Jeg har hatt en del av de på verkstedet mitt for en del feil som jeg mener ikke burde skjedd.. De går bra og skal være kvalitet sykler men alikevel har jeg fikset en del ting som ikke pleier å skje på billigere sykler. ville nok ha valgt en billigere type moped da de går i stykker like lett som alle andre og koster det dobbelte om deler må handles 

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere