Gå til innhold


Bilde
- - - - -

BAOTIAN SPORTO-BT49QT-9


  • Logg inn for å legge til innlegg
2 innlegg i dette emnet

#1 kjellole

kjellole

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 1 Innlegg:
  • Registrert: 10-juli 21

Skrevet 11 juli 2021 - 05:00

2012

100 mil

plages med start når denne er kald,skiftet plugg,choke .

samt av og til kutter den i 1 sek når du kjører,blir ett nøkk i scooteren,som om alt strøm/bensin kutter.

hva tenker dere om dette.

ps pluggen er sotete


Ps har stått i garage i 5 år bensin er skiftet,osv,jeg kjøpte denne nettop



#2 Gammelmx2

Gammelmx2

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 265 Innlegg:
  • Registrert: 23-februar 20
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:S�r-Tr�ndelag, Trondheim
  • Kjøretøy:1988 Yamaha DT 50 mx2
Garage Garasje

Skrevet 13 juli 2021 - 18:42

Har en kompis med nesten samme scooter. De er helt forferdelige å jobbe med. Har du rengjort forgasser ordentlig? Tok meg 2 forsøk så tett som den var etter å ha stått i mange år. Det er flere små hull i bunnkaret som du burde ha trykkluft for å blåse ren.

Ellers kan du prøve å instille forgasser. Sjekk at luftfilter er rent og at luftinntakene ikke er blokkert.

Problemet med at den kutter under kjøring, virker som et standard "problem" på alle disse. Følg med om det er choken som skrur seg på, jeg har en mistanke om det.

Dette innlegget er endret av Gammelmx2: 13 juli 2021 - 18:43


#3 ghaven

ghaven

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 812 Innlegg:
  • Registrert: 26-mars 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Mandal
  • Yrke:maskinverksted sms 41687063

Skrevet 21 juli 2021 - 14:55

Disse motorene har vel vacumstyrt forgasser, viktig at vacumslanger og membran er i orden. Alle hull og kanaler til luft og bensin samt dyse til nål med tverrhull må renses. Sjekk at aks pumpe også virker,noen små huller og o ringer i bunnkar må også renses. Ellers er det en helt kurant motor å få til hvis alt i gasser blir renset. Men som mange ganger før så er det ofte at ikke alt er renset selv om kunde lover på tro og ære at den er renset helt topp. Sitter en pick up i bakre variator som sperrer ved for høy fart, ofte er lening til cdi rosa og kan klippes for å få fri fart. En annen plombering på disse er en plast propp i deksel på topp av gasser som blokerer løftehøyde på speedstempel. Noen har ofte ring i fremre variator også. Burde greit gå 60 + om disse fjernes


Dette innlegget er endret av ghaven: 21 juli 2021 - 14:58





0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere