Gå til innhold


Bilde
- - - - -

TGB Bullet 50 RS (2011) - Åpen CDI


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
11 innlegg i dette emnet

#1 helbig

helbig

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 5 Innlegg:
  • Registrert: 28-mai 17
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Risør
  • Yrke:IT Konsulent
  • Kjøretøy:TGB Bullet 50RS

Skrevet 28 mai 2017 - 12:23

Kjøpte meg en Bullet her om dagen, i tillegg har jeg bestilt fullt trim nå, men ser for meg at det ikke gir noe særlig effekt med original CDI som bremser på 9500rpm (?). Jeg skal ha en åpen en, men finner ikke noe med riktig plugg omtrent... Så lurte på om noen her hadde erfaring? Enten bytte eller borre!

 

Original plugg ser pinsa sånn ut:

 

- -

- -

  -

 

Og de jeg fant på ebay er slike:

 

- -

-

- -

 

Så jeg må vel eventuelt koble om pluggen (men hvilken rekkefølge?).

 

Takk for svar på forhånd :)

Vedlagte filer



#2 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 28 mai 2017 - 12:50

Full trim kan være så mangt. Hvilken sylinder og potte ? Kan være du ikke trenger over turtallsperra for å få max effekt. Di motorene er lavt giret så det du egentlig trenger en omgiring/omdreving.

Du kan koble om ledningene fra en annen cdi men da må du finne ledningsdiagram til din scooter og til den scooteren du tar cdi'en fra.

#3 joachimt

joachimt

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 14 Innlegg:
  • Registrert: 04-mai 17

Skrevet 28 mai 2017 - 13:46

Kan være du kan bruke den som jeg brukte til min TGB Tapo. Kjøpte den fra speed-options. Fysisk størrelse på den er større enn original, men uttak passet. Fikk høyere turtall, men ikke mer enn max 5km høyere toppfart, da med turbokit tgr-tgb potta, også fra speedoptions. Tror nok sqtr kan ha rett i det med omdreving. Søkte en del på nett for å finne folk som hadde fått høyere toppfart enn 70ish.. Jeg kom opp mot 75, men følte da at turtallet var så høyt at det ikke var komfortabelt å kjøre med.. Var ikke turtallsviser på tapoen, så vanskelig å si hvor høyt det var. 

 

Kult om du finner omgiring/omdreving som sqtr snakker om da.



#4 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 28 mai 2017 - 13:59

Kan være du kan bruke den som jeg brukte til min TGB Tapo. Kjøpte den fra speed-options. Fysisk størrelse på den er større enn original, men uttak passet. Fikk høyere turtall, men ikke mer enn max 5km høyere toppfart, da med turbokit tgr-tgb potta, også fra speedoptions. Tror nok sqtr kan ha rett i det med omdreving. Søkte en del på nett for å finne folk som hadde fått høyere toppfart enn 70ish.. Jeg kom opp mot 75, men følte da at turtallet var så høyt at det ikke var komfortabelt å kjøre med.. Var ikke turtallsviser på tapoen, så vanskelig å si hvor høyt det var. 
 
Kult om du finner omgiring/omdreving som sqtr snakker om da.


Passer ikke bullet står det https://speedoptions...ugeot-kymco-tgb

#5 joachimt

joachimt

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 14 Innlegg:
  • Registrert: 04-mai 17

Skrevet 28 mai 2017 - 14:04

Passer ikke bullet står det https://speedoptions...ugeot-kymco-tgb

ah se der ja.. det var synd.. :/



#6 helbig

helbig

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 5 Innlegg:
  • Registrert: 28-mai 17
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Risør
  • Yrke:IT Konsulent
  • Kjøretøy:TGB Bullet 50RS

Skrevet 28 mai 2017 - 22:14

Full trim kan være så mangt. Hvilken sylinder og potte ? Kan være du ikke trenger over turtallsperra for å få max effekt. Di motorene er lavt giret så det du egentlig trenger en omgiring/omdreving.

Du kan koble om ledningene fra en annen cdi men da må du finne ledningsdiagram til din scooter og til den scooteren du tar cdi'en fra.

Først og fremst, takk for svar!

Full trim og full trim, hehe... Kjøpte alt på speedoptions

 

Athena Racing 70

Naraku PHBG 21 DS Black Edition

Technigas Next-R

 

Koblingsskjema finner jeg ikke for denne scooteren...

Men har også lest at den brune kabelen ifra ledningsnettet fra scootern kan fjernes for å oppnå noe mer, men det er den som pinen fra CDI'en ikke er på, så den er kobla vekk allerede, til tross for det bremser den fortsatt på 9500rpm. Nå vet jeg ikke om scooteren rett og slett ikke klarer mer eller om det er elektronisk sperre...

 

Skulle få delene nå til tirsdag så får jeg nå se om det gir grei effekt eller om den fortsatt sperrer!



#7 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 28 mai 2017 - 22:59

Først og fremst, takk for svar!
Full trim og full trim, hehe... Kjøpte alt på speedoptions
 
Athena Racing 70
Naraku PHBG 21 DS Black Edition
Technigas Next-R
 
Koblingsskjema finner jeg ikke for denne scooteren...
Men har også lest at den brune kabelen ifra ledningsnettet fra scootern kan fjernes for å oppnå noe mer, men det er den som pinen fra CDI'en ikke er på, så den er kobla vekk allerede, til tross for det bremser den fortsatt på 9500rpm. Nå vet jeg ikke om scooteren rett og slett ikke klarer mer eller om det er elektronisk sperre...
 
Skulle få delene nå til tirsdag så får jeg nå se om det gir grei effekt eller om den fortsatt sperrer!

For å være litt negativ så passer ikke den sylinder'n veldig godt til den potta. Sylinderen har max effekt høyere enn potta sitt gode effektområde. Du ville fått omtrent det samme utav sport utgaven sammen med den potta. Med sport sylinderen ville heller ikke en turtallsperre på 9500 omdreininger vært noe særlig problem. Max effekten ville ligge rundt 8500-9000 omdreininger.

Dette innlegget er endret av Sqtr: 28 mai 2017 - 23:06


#8 helbig

helbig

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 5 Innlegg:
  • Registrert: 28-mai 17
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Risør
  • Yrke:IT Konsulent
  • Kjøretøy:TGB Bullet 50RS

Skrevet 29 mai 2017 - 12:11

For å være litt negativ så passer ikke den sylinder'n veldig godt til den potta. Sylinderen har max effekt høyere enn potta sitt gode effektområde. Du ville fått omtrent det samme utav sport utgaven sammen med den potta. Med sport sylinderen ville heller ikke en turtallsperre på 9500 omdreininger vært noe særlig problem. Max effekten ville ligge rundt 8500-9000 omdreininger.

Hvilken potte ville du anbefalt da? Jeg fant nettopp ut at CDI'en min kun mangler pinen som den brune kabelen skulle vært på, så kanskje turtallssperra er fjernet (?) bare at scootern ikke klarer mer uansett. Men jeg skal oppdatere iløpet av uka hva resultatet blir :)



#9 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 29 mai 2017 - 13:44

Hvilken potte ville du anbefalt da? Jeg fant nettopp ut at CDI'en min kun mangler pinen som den brune kabelen skulle vært på, så kanskje turtallssperra er fjernet (?) bare at scootern ikke klarer mer uansett. Men jeg skal oppdatere iløpet av uka hva resultatet blir :)

Jeg ville anbefalet Athena sport sylinderen istedenfor Racing. Skal du få max utav Racing sylinderen må du nok opp i over 10 000omdreininger, og det er lite digg å kjøre med. Både for deg og scooteren din.

Går utifra at du har turteller på scooteren ? Hva er turtallet under akselerasjon når du gir full gass ? Nå vet jeg ikke om du har tenkt å bytte vekter i variatoren men med den sylinderen og potta du har bestilt bør du nok legge i vekter sånn at turtallet blir liggende rundt 8500 omdreininger under akselerasjon.

Dette innlegget er endret av Sqtr: 29 mai 2017 - 13:53


#10 helbig

helbig

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 5 Innlegg:
  • Registrert: 28-mai 17
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Risør
  • Yrke:IT Konsulent
  • Kjøretøy:TGB Bullet 50RS

Skrevet 01 juni 2017 - 08:10

Jeg ville anbefalet Athena sport sylinderen istedenfor Racing. Skal du få max utav Racing sylinderen må du nok opp i over 10 000omdreininger, og det er lite digg å kjøre med. Både for deg og scooteren din.

Går utifra at du har turteller på scooteren ? Hva er turtallet under akselerasjon når du gir full gass ? Nå vet jeg ikke om du har tenkt å bytte vekter i variatoren men med den sylinderen og potta du har bestilt bør du nok legge i vekter sånn at turtallet blir liggende rundt 8500 omdreininger under akselerasjon.

Monterte sylinder, forgasser og potte igår. Ser ikke ut som kommentarene dine kommer fra erfaring?... Funka helt topp det her, eneste som mangler nå er høyere sperra CDI (bestillt), ellers går den så reint som om det skulle vært originalt. Uansett, skal jo ha et oppsett som går, hvis jeg skulle hatt noe behagelig så hadde jeg ikke kjøpt trim :)



#11 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 01 juni 2017 - 08:20

Monterte sylinder, forgasser og potte igår. Ser ikke ut som kommentarene dine kommer fra erfaring?... Funka helt topp det her, eneste som mangler nå er høyere sperra CDI (bestillt), ellers går den så reint som om det skulle vært originalt. Uansett, skal jo ha et oppsett som går, hvis jeg skulle hatt noe behagelig så hadde jeg ikke kjøpt trim :)


Hva mener du jeg har sagt som stemmer dårlig ? At det ville bli kjørbart var det aldri noe tvil om, men du har absolutt ikke fått maks utav Racing sylinderen din.

Hvilket turtall ligger du på under akselerasjon ? Hva ble toppfarten ? Har du byttet vekter i variatoren ?

Dette innlegget er endret av Sqtr: 01 juni 2017 - 08:32


#12 joachimt

joachimt

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 14 Innlegg:
  • Registrert: 04-mai 17

Skrevet 01 juni 2017 - 09:34

Også nysgjerrig på toppfart og turtall, her, keep us updated :)





Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




1 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 1 gjester, 0 anonyme brukere