Gå til innhold


Bilde

Simentp's lille Furia Prosjekt


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
84 innlegg i dette emnet

#1 Simentp

Simentp

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 271 Innlegg:
  • Registrert: 11-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:SMC-atv, Aprilia RS og MX, MH Furia, BMW E39

Skrevet 29 juni 2011 - 23:43

Hei

Kjøpte meg en Furia som trenger litt stell så tenkte meg og lage en prosjekt tråd om den.
Den sviver fint i fri helt til jeg tar den i gir og prøver og speede, da dør den bare så må få gjort noe med det. Er skilt og alt på mopeden så skal egentlig bare være tut og kjør Postet bilde Noen som har anelse hva denne feilen kan være? Har rensket luftfilteret men fortsatt like ille, har tenkt og se på reedsen eller cdi'en (Coil'en) og sjekke om det er noe galt med de. Er det noen andre som har noen forslag til hva annet de kan være hvis det ikke er disse feilene? Det er ikke forgasseren for den var helt ny, har ikke peiling på dysa men tror ikke det er den siden jeg kan ruse den så mye jeg vill i fri uten at den slokner.

For de som følger med på finn.no vet de nok hvordan moped det er, var bare en rød furia på hele finn, hehe.

Legger ut bilder i morgen, mopeden er ikke så fin utsendemessig men for og være en 1999 mod så syntes jeg ikke den er så ille, har ett par skrap her og der men hva kan man forvente.

Ting som må gjøres:

Gjort
In Progress
Ikke gjort

Få den til og gå fint og rent
Fikse bremselyset
Lakke den
Nye hendler
Sveise svanehalsen
Rengjøre endestykket

Så ja, legger som sagt ut bilder og en liten update imorgen når jeg begynner på den igjen.

Edit 30.6
Spoiler


NY UPDATE! (27.12.2011)
Spoiler


Stor bilde update 29.12.2011
Spoiler



Update 22.02.2012
Spoiler

Dette innlegget er endret av Simentp: 23 februar 2012 - 00:53

|MH Furia- Prosjekt tråd| Aprilia RS 50- Prosjekt tråd| SMC/ Kudaki- RAM, snart 70ccm syl, effektanlegg, 21 gasser|Aprilia MX- Delemoped|
|Stor salgstråd, selger Aprilia MX i deler!- Trykkbar Link|Bmw 523IA E39, 1996, ombygd til nyere look|

#2 Simentp

Simentp

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 271 Innlegg:
  • Registrert: 11-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:SMC-atv, Aprilia RS og MX, MH Furia, BMW E39

Skrevet 30 juni 2011 - 10:11

Vell har da lagt en update i første post, greieste er vell og samle alt der :)
|MH Furia- Prosjekt tråd| Aprilia RS 50- Prosjekt tråd| SMC/ Kudaki- RAM, snart 70ccm syl, effektanlegg, 21 gasser|Aprilia MX- Delemoped|
|Stor salgstråd, selger Aprilia MX i deler!- Trykkbar Link|Bmw 523IA E39, 1996, ombygd til nyere look|

#3 Simentp

Simentp

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 271 Innlegg:
  • Registrert: 11-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:SMC-atv, Aprilia RS og MX, MH Furia, BMW E39

Skrevet 30 juni 2011 - 11:27

Prøvde og sveise trim svanehalsen men det var fort ille, hullet ble bare større og større så fikk bare tatt på noe eksospasta og bandasje så det er litt tett. Er det noen som skal selge ett eff anlegg til furia er det bare og skrike ut :)
|MH Furia- Prosjekt tråd| Aprilia RS 50- Prosjekt tråd| SMC/ Kudaki- RAM, snart 70ccm syl, effektanlegg, 21 gasser|Aprilia MX- Delemoped|
|Stor salgstråd, selger Aprilia MX i deler!- Trykkbar Link|Bmw 523IA E39, 1996, ombygd til nyere look|

#4 derbiSftw

derbiSftw

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 337 Innlegg:
  • Registrert: 11-april 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, Lavangen
  • Yrke:Maskinfører
  • Kjøretøy:KTM 125, Ford Mondeo

Skrevet 30 juni 2011 - 11:31

Ser ganske så bra ut dette her :) hvilken farge blir det på ramme, deksler ? :) blir det ny framskjerm og lykt ? :rolleyes:

KTM SX 125 07 - Ford Mondeo 05


#5 Simentp

Simentp

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 271 Innlegg:
  • Registrert: 11-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:SMC-atv, Aprilia RS og MX, MH Furia, BMW E39

Skrevet 30 juni 2011 - 11:45

Er ikke helt sikker på farger enda, lurer litt på litt blå/grønn farge, litt sjøfarge på en måte.

Er heller ikke sikker på om det blir ny lykt og framskjerm men tror kanskje det blir etterhvert :P

Dette innlegget er endret av Simentp: 30 juni 2011 - 11:45

|MH Furia- Prosjekt tråd| Aprilia RS 50- Prosjekt tråd| SMC/ Kudaki- RAM, snart 70ccm syl, effektanlegg, 21 gasser|Aprilia MX- Delemoped|
|Stor salgstråd, selger Aprilia MX i deler!- Trykkbar Link|Bmw 523IA E39, 1996, ombygd til nyere look|

#6 derbiSftw

derbiSftw

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 337 Innlegg:
  • Registrert: 11-april 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, Lavangen
  • Yrke:Maskinfører
  • Kjøretøy:KTM 125, Ford Mondeo

Skrevet 30 juni 2011 - 12:31

Er ikke helt sikker på farger enda, lurer litt på litt blå/grønn farge, litt sjøfarge på en måte.

Er heller ikke sikker på om det blir ny lykt og framskjerm men tror kanskje det blir etterhvert :P


bra du har noen planer klare iallefall :P er som regel i starten man er usikker på hva som kunne blitt bra osv :)

KTM SX 125 07 - Ford Mondeo 05


#7 TheFuriaDale

TheFuriaDale

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 317 Innlegg:
  • Registrert: 10-juni 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Aure
  • Kjøretøy:BMW M535I E28, BMW 524TD E28, Hyper Derbi

Skrevet 01 juli 2011 - 17:14

faen for en strøken furia ! :P en av de råeste jeg har sett :D
følger med her :D
BMW 524TD E28 86.mod!
BMW M535I E28 85.mod!

Hyper Derbi prosjektet mitt: http://www.mopedport...-update-100711/

#8 LuXcy

LuXcy

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 480 Innlegg:
  • Registrert: 15-november 09
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Stavanger
  • Kjøretøy:Div ''drid''
Garage Garasje

Skrevet 01 juli 2011 - 20:53

Vill ikke selge kåpesettet? :blush:

Nydelig orginal furia :wub:

Sett på V8-klistermerke, da får du fet lyd og massevis av krefter ;D Og fjortissjente blir helt ville etter deg :D


''If you can't fix it with a hammer, it must be an electrical problem'' - Jeremy Clarkson

#9 TheFuriaDale

TheFuriaDale

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 317 Innlegg:
  • Registrert: 10-juni 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Aure
  • Kjøretøy:BMW M535I E28, BMW 524TD E28, Hyper Derbi

Skrevet 01 juli 2011 - 20:57

Vill ikke selge kåpesettet? :blush:

Nydelig orginal furia :wub:

kåpesettene der begynner å bli skjeldne :P også vart det jo jævla strøkent og :D
BMW 524TD E28 86.mod!
BMW M535I E28 85.mod!

Hyper Derbi prosjektet mitt: http://www.mopedport...-update-100711/

#10 Simentp

Simentp

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 271 Innlegg:
  • Registrert: 11-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:SMC-atv, Aprilia RS og MX, MH Furia, BMW E39

Skrevet 01 juli 2011 - 23:22

Det er nok ikke så strøkent som det virker på bildene, er litt riper og ei lita sprekk som man kan se på det første bildet. Men det er jo en overligger fra 1998 til 1999 så mopeden er jo godt over 10 år så skal overhode ikke klage på det.

Tror ikke jeg selger kåpesettet nei, men lakker det ikke. DT settet passer spot on så lakker det istedet så jeg kan kjøre med den mens det tørker osv :)

Fikk gangen på det idag, kjøpte effekt anlegget til Benjaamin, glemte helt og spørre om jeg fikk med overgangen fra trim syl til org syl så fikk det ikke med. Han hadde heller ingen ekstra men for all del, er min egen feil som ikke spurte så legger ikke noe skyld på han.

Noen som forresten har den overgangen fra Kundo effektanlegget? Betaler selvfølgelig en liten slant for det :)

Testa også litt toppfart idag, fikk 100 ca på speedo og da kunne jeg dra den enda litt lenger, men regner med det er litt(ganske) feil så kanskje 85-90 i ektefart, men det er ikke galt med org svanehals og Kundo ende stykke. Får teste med gps endag, må bare få kjørt den litt varm, mopeden hadde jo stått 3 år før jeg kjøpte den.

Kommer sikkert med litt bilder imorgen, skal prøve og lakke dt kåpesettet og gjøre den skikkelig ren + litt små justeringer.
  • mcd liker dette
|MH Furia- Prosjekt tråd| Aprilia RS 50- Prosjekt tråd| SMC/ Kudaki- RAM, snart 70ccm syl, effektanlegg, 21 gasser|Aprilia MX- Delemoped|
|Stor salgstråd, selger Aprilia MX i deler!- Trykkbar Link|Bmw 523IA E39, 1996, ombygd til nyere look|

#11 Simentp

Simentp

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 271 Innlegg:
  • Registrert: 11-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:SMC-atv, Aprilia RS og MX, MH Furia, BMW E39

Skrevet 03 juli 2011 - 20:43

F*en, har kjørt ca 10 mil nå også streiker den igjen.. Den dauer ved gasspådrag, får den ikke opp på turtall..

Har demontert og sjekket hele gasseren, pluggen, luftfilter, pluggledning, bensin slanger + ,er det noe mer dere kan si som jeg kan sjekke?

Tror nesten det er reedsen siden jeg ikke får dradd ut girene helt heller, den fusket ved fullt gasspådrag akkurat som den kuttet men så var det bare og slippe gassen så var den fin igjenn.
|MH Furia- Prosjekt tråd| Aprilia RS 50- Prosjekt tråd| SMC/ Kudaki- RAM, snart 70ccm syl, effektanlegg, 21 gasser|Aprilia MX- Delemoped|
|Stor salgstråd, selger Aprilia MX i deler!- Trykkbar Link|Bmw 523IA E39, 1996, ombygd til nyere look|

#12 Simentp

Simentp

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 271 Innlegg:
  • Registrert: 11-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:SMC-atv, Aprilia RS og MX, MH Furia, BMW E39

Skrevet 04 juli 2011 - 22:27

Noen som kan hjelpe meg?

http://www.mopedport...12#entry3401312
|MH Furia- Prosjekt tråd| Aprilia RS 50- Prosjekt tråd| SMC/ Kudaki- RAM, snart 70ccm syl, effektanlegg, 21 gasser|Aprilia MX- Delemoped|
|Stor salgstråd, selger Aprilia MX i deler!- Trykkbar Link|Bmw 523IA E39, 1996, ombygd til nyere look|

#13 Simentp

Simentp

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 271 Innlegg:
  • Registrert: 11-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:SMC-atv, Aprilia RS og MX, MH Furia, BMW E39

Skrevet 08 juli 2011 - 17:18

F*EN, sliter enda med og finne feilen, prøvde og filme men lyden ble så dårlig..

Har nå i tillegg til det overnevnte nå renset tanken for og fjerne unødvendig dritt, smuss osv. På bunnen var bensinen nesten sjokobrun :unsure: Anbefaler alle dere som har en litt eldre moped og rense tanken engang, tar 10 min og kan spare deg for senere fortvilelser, ihvertfall dere hvis dere gjør som meg og kjører uten bensinfilter..

Men uansett, det funket ikke, ble litt piggere men laaaangt ifra fin. Er så ille at den ikke går framover i gir. Sjekka også reed ventilene og snudde bladene da disse var litt brent men ikke store greiene, skal invistere i en ny i nærmeste fremtid..

Men jeg tok også opp bunnkaret på forgasseren og skulle rense dysa da la jeg merke til at det var noen små svarte partikler i bunnkaret og ved dysene, så må nok ta en skikkelig rens på forgasseren en til, sist gang stilte jeg bare litt på forgasser stempelet og blåste dysene rene, ikke svære greiene da heller men..

Har også fått anbefalt og bytte toppakningen men kan ikke skjønne at den skal være gåen, den bruker jo ikke vann i det hele tatt mopeden så jeg tror nesten jeg utelokker dette? Eller hva tror dere?

Uansett, kan noen komme med flere forslag til hva som kan være galt? Tror det _KAN_ ha noe med tenningen og gjøre ettersom pluggen er helt våt etter jeg skrur den opp, så virker ikke som den tenner som den skal men har jo byttet til ny plugg.. Kan det være at stempelet er sotet ned?

Kan komme med en film senere men tviler det hjelper, men for all del, kan dere si noe mer om det så skal jeg legge den ut

Postet bilde

Dette innlegget er endret av Simentp: 08 juli 2011 - 17:30

|MH Furia- Prosjekt tråd| Aprilia RS 50- Prosjekt tråd| SMC/ Kudaki- RAM, snart 70ccm syl, effektanlegg, 21 gasser|Aprilia MX- Delemoped|
|Stor salgstråd, selger Aprilia MX i deler!- Trykkbar Link|Bmw 523IA E39, 1996, ombygd til nyere look|

#14 DarkSoul

DarkSoul

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 89 Innlegg:
  • Registrert: 28-juni 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sør-Trøndelag, Ørland
  • Kjøretøy:Derbi Senda X-Race 06 Mod

Skrevet 08 juli 2011 - 17:58

Prøv å bytt toppakning å se hvordan det blir, kjenner et par andre som har hatt samme problem som deg, løste seg for de ved å bytte toppakninga. Koster ikke mye, så er verdt å gjøre uansett om den er litt gammel.
Moped: Derbi Senda X-Race 06 Mod
Trim: Airsal Maxìma T6 50mm - Metrakit MRD 24mm - Yasuni Cross - Stage6 Twist rødt powerfilter - TP Kevlar Clutch - TP CDI - Doppler ER2 Reed - Doppler Endurance Veiv - C4 lagre

#15 Simentp

Simentp

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 271 Innlegg:
  • Registrert: 11-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:SMC-atv, Aprilia RS og MX, MH Furia, BMW E39

Skrevet 08 juli 2011 - 18:01

Ja ok, da skal jeg få gjort det :)

Men noen som vet om jeg kan bruke dette pakningsettet:
http://www.speedopti...094693507bef339
På en 49mm trim sylinder, med de pakningene der? Eller om de blir for små, evt hvordan pakningsett må jeg gå for da?

Er i så fall snakk om tp trophy :)
|MH Furia- Prosjekt tråd| Aprilia RS 50- Prosjekt tråd| SMC/ Kudaki- RAM, snart 70ccm syl, effektanlegg, 21 gasser|Aprilia MX- Delemoped|
|Stor salgstråd, selger Aprilia MX i deler!- Trykkbar Link|Bmw 523IA E39, 1996, ombygd til nyere look|

#16 Simentp

Simentp

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 271 Innlegg:
  • Registrert: 11-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:SMC-atv, Aprilia RS og MX, MH Furia, BMW E39

Skrevet 08 juli 2011 - 23:35

Siden jeg da skal begynne og fikle med motoren osv går jeg bare for trim

Dette er det midlertidlige oppsettet jeg har satt opp:

Tp trophy 49mm
Delo'rto 21mm
TP race reed
Org veiv
Org Clutch (Enn så lenge)
Org Coil/CDI


Får se om jeg bytter ut de siste orginal delene etter sesongen når vinteren kommer :)
|MH Furia- Prosjekt tråd| Aprilia RS 50- Prosjekt tråd| SMC/ Kudaki- RAM, snart 70ccm syl, effektanlegg, 21 gasser|Aprilia MX- Delemoped|
|Stor salgstråd, selger Aprilia MX i deler!- Trykkbar Link|Bmw 523IA E39, 1996, ombygd til nyere look|

#17 Simentp

Simentp

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 271 Innlegg:
  • Registrert: 11-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:SMC-atv, Aprilia RS og MX, MH Furia, BMW E39

Skrevet 11 juli 2011 - 20:41

Ble en liten spontan ferie så blir lite som skjer her nå fremover, men har tenkt og kjøpe meg trim, ny framskjerm, og nytt skiltoppheng når jeg kommer hjem. Så biltema hadde fått inn framskjerm til moped nå som faktisk så nokså kule ut, de var grisebillige i tillegg: -)
|MH Furia- Prosjekt tråd| Aprilia RS 50- Prosjekt tråd| SMC/ Kudaki- RAM, snart 70ccm syl, effektanlegg, 21 gasser|Aprilia MX- Delemoped|
|Stor salgstråd, selger Aprilia MX i deler!- Trykkbar Link|Bmw 523IA E39, 1996, ombygd til nyere look|

#18 Holtsdalen

Holtsdalen

    Årets moped 2013/Årets prosjekt 2013

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 9 195 Innlegg:
  • Registrert: 10-april 11
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 13 juli 2011 - 00:19

følger med ;)

#19 Simentp

Simentp

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 271 Innlegg:
  • Registrert: 11-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:SMC-atv, Aprilia RS og MX, MH Furia, BMW E39

Skrevet 22 juli 2011 - 22:42

Da har jeg fått byttet sylinder og forgasser, nå står det tp trophy 49mm og 19mm gasser + kudoro effekt anlegg så nå skal det bli litt fart på den :)

Meeeeen så er det jo det problemet da med tenningen elns hva f*en det er, får enda ikke skikkelig gangen på den, den har blitt litt bedre men er ikke kjørbar, den går fortsatt ikke fremover i gir og får heller ikke turtall på den.. Har funnet ut at det ikke kan være mekanisk feil med motoren siden det meste som kan være galt der er nytt, ikke toppakningen heller som noen her har foreslått :(

Testa også coilen/cdi'en det er heller ikke den. Men lurer på om jeg brukte feil coil da jeg testet, den jeg brukte sto det Ducati engine elns på mens på den andre stod det ikke noen spesielle merker på, men det var like mange kontakter osv så jeg brukte den og fikk start osv men fikk ikke turtall på den..

Er det andre forslag til hva det kan være eller andre tips til hva jeg kan gjøre?
|MH Furia- Prosjekt tråd| Aprilia RS 50- Prosjekt tråd| SMC/ Kudaki- RAM, snart 70ccm syl, effektanlegg, 21 gasser|Aprilia MX- Delemoped|
|Stor salgstråd, selger Aprilia MX i deler!- Trykkbar Link|Bmw 523IA E39, 1996, ombygd til nyere look|

#20 Simentp

Simentp

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 271 Innlegg:
  • Registrert: 11-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:SMC-atv, Aprilia RS og MX, MH Furia, BMW E39

Skrevet 23 juli 2011 - 23:28

Ingen andre som har tips til hva dette kan være?
|MH Furia- Prosjekt tråd| Aprilia RS 50- Prosjekt tråd| SMC/ Kudaki- RAM, snart 70ccm syl, effektanlegg, 21 gasser|Aprilia MX- Delemoped|
|Stor salgstråd, selger Aprilia MX i deler!- Trykkbar Link|Bmw 523IA E39, 1996, ombygd til nyere look|



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere