Gå til innhold


Bilde

Støyva's garasje, diverse volvo og opel


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
22 innlegg i dette emnet

#1 støyva

støyva

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 18 Innlegg:
  • Registrert: 02-september 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sogn og Fjordane, Gloppen

Skrevet 20 juli 2017 - 21:51

Bildene blir ikke synlig, desverre.

 


Heisann, etter noen år borte fra Mopedportalen hadde det vært gøy og starta ny tråd.
Driver med litt småprosjekter med noen av bilene mine om dagen. 
 

Bil nr 1: En Volvo 240 87 mod, kjøpte den og var i dårlig forfattning, både teknisk og en del rust, fått tatt det meste og rettet opp i noe gammalt hungel og bungel av rustsveising i gulv. Sett på 740 leppe og addon framme fra 740 og byttet ut stoler og senket og fått på "tidsriktige" hjul og sutte på gruppe a vinge.

Bil nr 2: Opel Omega 2.0i LS 87 mod, som skal restaureres, blir en "orginal og kjedelig bil". Den har får det meste stått siden jeg hentet den sommeren 2015, men har hatt den ute på turer med prøveskilt, har kjøpt meg hus så blir og begynnde på den når jeg har fått plassert den på ny plass.

Bil nr 3: Opel Omega 2.0i CLUB 92 mod, var bruksbil en god stund, litt usikker på fremtiden med den da den er blitt ganske rusten og generelt sett sliten, men får se.

Bil nr 4: Bruksbilen min, en Volvo v70 08 modell, blir gjort litt smått "oppgradering" her og der på utseende og slikt, vist den ikke blir solgt til fordel for oppussing av badet i nye huset.

Her kommer litt bilder av "bilparken :)


 

Vedlagte filer


Dette innlegget er endret av støyva: 20 juli 2017 - 22:09

  • Sqtr og vebkar liker dette

#2 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 20 juli 2017 - 22:05

Bildene blir ikke synlig, desverre.

#3 støyva

støyva

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 18 Innlegg:
  • Registrert: 02-september 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sogn og Fjordane, Gloppen

Skrevet 20 juli 2017 - 22:06

Bildene blir ikke synlig, desverre.

merkelig, får prøve og fikse det :o

 

EDIT: ble de synlige nå?


Dette innlegget er endret av støyva: 20 juli 2017 - 22:09


#4 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 20 juli 2017 - 22:31

merkelig, får prøve og fikse det :o
 
EDIT: ble de synlige nå?


Jepp.

#5 cossen

cossen

    Årets bruker 2016

  • Moderator
  • 3 071 Innlegg:
  • Registrert: 12-juli 14
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Lindesnes
  • Yrke:Industrirørlegger GE healthcare
  • Kjøretøy:Yamaha DT 50 - Yamaha DT 70
Garage Garasje

Skrevet 21 juli 2017 - 16:52

Kult! Følger med :-)
Raggan mästa gå

#6 støyva

støyva

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 18 Innlegg:
  • Registrert: 02-september 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sogn og Fjordane, Gloppen

Skrevet 21 juli 2017 - 21:22

Kult! Følger med :-)

:D



#7 støyva

støyva

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 18 Innlegg:
  • Registrert: 02-september 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sogn og Fjordane, Gloppen

Skrevet 15 august 2017 - 20:24

Har hatt prøveskilter på ene Omegaen og fått flyttet den hjem til mitt nye hjem, den har stått inne på en låve i 2 år nå, og den var nylig full i vann etter en flom, så får ta ut interiør og få vasket det, var desverre begynnt og komme mugg på seter og i tak på grunn av det. Så blir det og bytte kanaler og hjulbuer og dører da det er ganske rustent. Men satt nedi et batteri og har ikke vært starte på lenge, starte med en gang, kvalitet :wub  :lol

Vedlagte filer


  • Sqtr liker dette

#8 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 15 august 2017 - 21:16

Du skal ha for pågangsmotet. Mange ville gitt opp etter et sånt "bad".

#9 støyva

støyva

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 18 Innlegg:
  • Registrert: 02-september 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sogn og Fjordane, Gloppen

Skrevet 15 august 2017 - 21:29

Du skal ha for pågangsmotet. Mange ville gitt opp etter et sånt "bad".

Hehe det er sant, men kan ikke gi opp :p gir heller opp den andre omegaen som stod der, men den er i så dårlig stand at den får bli delebil :)


  • Sqtr liker dette

#10 støyva

støyva

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 18 Innlegg:
  • Registrert: 02-september 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sogn og Fjordane, Gloppen

Skrevet 18 august 2017 - 21:01

Her kan dere hvertfall se hvordan det ble med Omega stoler i 240en :D mye bedre og sitte i da de gamle var slitne og stygge  :laugh

Vedlagte filer


Dette innlegget er endret av støyva: 18 august 2017 - 21:01

  • Sqtr liker dette

#11 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 18 august 2017 - 21:09

Her kan dere hvertfall se hvordan det ble med Omega stoler i 240en :D mye bedre og sitte i da de gamle var slitne og stygge  :laugh


Alt blir bedre med Omega stoler, di er digg å sitte i. Hadde en Omega B en gang. Drømmer fortsatt litt om di stolene der.

#12 støyva

støyva

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 18 Innlegg:
  • Registrert: 02-september 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sogn og Fjordane, Gloppen

Skrevet 18 august 2017 - 21:13

Alt blir bedre med Omega stoler, di er digg å sitte i. Hadde en Omega B en gang. Drømmer fortsatt litt om di stolene der.

Ja de er heilt fantastike, har hatt 2 omega B, en B1 og B2, begge var helt fantastiske :p
Opel har kunna komfor i sin tid :D



#13 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 18 august 2017 - 21:41

Ja de er heilt fantastike, har hatt 2 omega B, en B1 og B2, begge var helt fantastiske :p
Opel har kunna komfor i sin tid :D


Ja, topp komfort men den spiste dekk, bremser og hjuloppheng. Og den var tørst på både olje og bensin. Åsså randt det rustvann ned bak listene på dørene som satte seg fast i den hvite lakken. Så ikke bra ut, hehe. Fjærene knakk også.

#14 støyva

støyva

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 18 Innlegg:
  • Registrert: 02-september 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sogn og Fjordane, Gloppen

Skrevet 18 august 2017 - 21:50

Ja, topp komfort men den spiste dekk, bremser og hjuloppheng. Og den var tørst på både olje og bensin. Åsså randt det rustvann ned bak listene på dørene som satte seg fast i den hvite lakken. Så ikke bra ut, hehe. Fjærene knakk også.

Huff den er seig :( heldigvis er A modellen ikke fult så plaget med feil, sliter en del lenkarmer og ruster en del men ellers er det gode biler :D B modellene hadde en lei tendens til og drikke mye olje ja, spessielt ECOTEC motoren :p



#15 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 18 august 2017 - 22:08

Huff den er seig :( heldigvis er A modellen ikke fult så plaget med feil, sliter en del lenkarmer og ruster en del men ellers er det gode biler :D B modellene hadde en lei tendens til og drikke mye olje ja, spessielt ECOTEC motoren :p


Det var en 2.0i 1994mod. 94 var vel første årgangen så den hadde alle barnesykdommene trur jeg. Måtte bytte kam eller veiv sensoren også. Var egentlig bare helt i orden i svært korte perioder den bilen der. Allikevel kunne jeg egentlig tenkt meg en sånn igjen fordi den var så sykt komfortabel.

#16 støyva

støyva

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 18 Innlegg:
  • Registrert: 02-september 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sogn og Fjordane, Gloppen

Skrevet 19 august 2017 - 15:17

Det var en 2.0i 1994mod. 94 var vel første årgangen så den hadde alle barnesykdommene trur jeg. Måtte bytte kam eller veiv sensoren også. Var egentlig bare helt i orden i svært korte perioder den bilen der. Allikevel kunne jeg egentlig tenkt meg en sånn igjen fordi den var så sykt komfortabel.

Ville ha kjøpt en av de siste årgangene til Omega B1 i såfall, de tidligeste slet en del, mora til en kompis hadde en 94 modell, stod mye på verksted, så kjøpte hun en litt nyere av helst samme type, da hadde hu ikke store problemer annet en litt oljeforbruk :)



#17 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 19 august 2017 - 16:09

Ville ha kjøpt en av de siste årgangene til Omega B1 i såfall, de tidligeste slet en del, mora til en kompis hadde en 94 modell, stod mye på verksted, så kjøpte hun en litt nyere av helst samme type, da hadde hu ikke store problemer annet en litt oljeforbruk :)


Kan nok si sikkert at det ikke blir noe handel, jeg har sluttet med selvplaging, hehe.

Noe jeg har lurt litt på. Bygger du om bakre hjulbue fra rett til buet eller ble di levert med begge typene ? Jeg synes å huske at det var Senator som hadde den buede hjulbuen.

#18 støyva

støyva

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 18 Innlegg:
  • Registrert: 02-september 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sogn og Fjordane, Gloppen

Skrevet 20 august 2017 - 14:08

Kan nok si sikkert at det ikke blir noe handel, jeg har sluttet med selvplaging, hehe.

Noe jeg har lurt litt på. Bygger du om bakre hjulbue fra rett til buet eller ble di levert med begge typene ? Jeg synes å huske at det var Senator som hadde den buede hjulbuen.

Senator B kom med runde buer ja, lik i karroseriet utenom vindu med bakdører og slikt :) har brukt litt ymse måter og bygge om til runde buer før, har kappet ut og sveist sammen inner og ytterskjerm og lagt utpå buer etterpå før, har og brukt den mest "velkjente" metoden, som er og bruke framskjermer, her er en jeg gjor det på en gang i tiden :) ble noe skjevheter da jeg sveiste dette med flusstråd, men banket og rettet litt med sparkel når det var ferdig, ble noe bedre :p


Her var en annen jeg kappet ut men det ble noe jalla etter vi måtte valse  :lol den oransje :p

Vedlagte filer


Dette innlegget er endret av støyva: 20 august 2017 - 14:08

  • Sqtr liker dette

#19 støyva

støyva

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 18 Innlegg:
  • Registrert: 02-september 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sogn og Fjordane, Gloppen

Skrevet 24 august 2017 - 18:44

Var under 240en og såg litt nøyere i dag, her er litt ymse dårlig sveisejobb etter en av de tidligere eierene så her må det gjøres noe ja  :lol

Vedlagte filer



#20 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 24 august 2017 - 22:52

Huff, mye jobb.



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere