Gå til innhold


Bilde
* * * * * 1 Stemmer

Humble´s Aerox Project | Yamaha Aerox 2004 | By Humble and TheSh686

aerox humble yamaha stage 6 prosjekt

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
170 innlegg i dette emnet

#1 CrasHumble

CrasHumble

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 211 Innlegg:
  • Registrert: 01-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Sandefjord
  • Kjøretøy:Fantic Caballero '07 | Yamaha Aerox '04
Garage Garasje

Skrevet 11 juni 2014 - 00:28

Humble´s Aerox Project | Yamaha Aerox 2004 | By Humble and TheSh686
 
 
Jeg gikk her om dagen til innkjøp av en Yamaha Aerox 2004 modell gått rundt 19 000 med gåene veivlager. Dette prosjektet kommer til å være en total overhaling av hele scootern det eneste som kommer til å være igjen når det er ferdig er mest sannsynelig bare ramma og motorblokka. 
 
Jeg eier altså scootern imens TheSh686 er en god venn av meg som jeg tror kommer til å hjelpe til en god del på dette prosjektet iogmed jeg er relativt ny innen scooter skruing og siden TheSh686 er med på dette prosjektet er dette er dømt til å bli bra! TheSh686 har også sitt eget Aerox prosjekt du kan følge http://www.mopedport...trox-goes-70cc/ 
 
Litt historie:
 
Når jeg først fikk moped var jeg som mange andre og kalte scooter for homsekrakk og homserakett. Men jo mer jeg så på bilder og prosjekter av scootere fikk jeg mer og mer lyst på en selv. Leste meg litt opp og fant ut at Yamaha Aerox er den det finnes mest og billige deler til så da måtte det bli den + at den har rått utseende. Lysten ble ikke mindre av og se på folk som tok syke wheelies på YouTube.
Sparte opp litt penger og har ventet en stund på en billig Aerox med skilt siden jeg allikevel skal bytta nesten alt villle ikke jeg bruke så mye penger på selve Roxen.
En venn av meg la ut sin Aerox til salgs sendte han melding 10 sekunder etterpå og vi hadde en avtale.
Og før jeg viste ordet av det sto scootern i garasjen.
 
Det som må gjøres for å få den til å gå er:
Nye veivlager
Nytt sylinderkit
Nytt batteri
 
Når jeg har fått den til å gå skal jeg begynne på utseende/rammedelen av prosjektet når utseende er ferdig går jeg over til motor som mest sannsynlig kommer til å være ett heftig hyper oppsett! :D
 
Utseende:
 
Evo Body Kit Metallic Orange
Hvite Innerkåper
Hvite Felger med Oransje Stage 6 Ventilhetter
Hvitt setetrekk
Hvit tankkåpe
Metallic Orange Tanklokk
BCD Underseat Hvit
Bakskjerm Hvit/Orange
Stage 6 Sub Frame med Stage 6 Double Layer XL
OpticParts Nummerplate, feste ved Variator deksel
Hvitt Cross Styre
Er åpen for forslag så er bare å komme med innspill! :)
Kommer til å bli noe lignende den her:
1o67sQO.jpg
 
Motor (Midlertidig Oppsett):
 
Stage 6 StreetRace 70cc
Stage 6 Pro Replica
17.5mm Forgasser
Tanker om dette? ^_^
 
Motor (Endelig Oppsett):
 
???
Er åpen for forslag så er bare å komme med innspill! :)
 
 
Dette kommer til å bli ett STORT prosjekt med forhåpentlig masse fete updates og bilder! :rolleyes
Alt av bilder/videoer vil bli tatt/filmet med iPhone 6, GoPro Hero 3 Black Edition eller Canon 60D  :cool 
 
Updates blir også lagt inn i første posten, hvis jeg glemmer det må dere huske og minne meg på det så blir det ordnet fortløpende  ;)

UPDATE 1 | 07.06.14

Spoiler

UPDATE 2 | 16.06.14

Spoiler

UPDATE 3 | 03.07.14

Spoiler

UPDATE 4 | 07.12.14
Spoiler


Dette innlegget er endret av CrasHumble: 07 desember 2014 - 02:49

Fantic Caballero '07 | PROSJEKT TRÅD

Yamaha Aerox '04 PROSJEKT TRÅD


#2 Pattyboy96

Pattyboy96

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 1 Innlegg:
  • Registrert: 03-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Drammen
  • Kjøretøy:Yamaha TZR50

Skrevet 11 juni 2014 - 00:38

Kommer til å bli nice  ;)  Følger spent med  :D



#3 CrasHumble

CrasHumble

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 211 Innlegg:
  • Registrert: 01-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Sandefjord
  • Kjøretøy:Fantic Caballero '07 | Yamaha Aerox '04
Garage Garasje

Skrevet 11 juni 2014 - 01:16

UPDATE 1 07.06.14

 

Meg og TheSh686 dro og hentet scootern idag med traktorn til TheSh686,

her er noen bilder fra når vi hentet scootern:

 

Spoiler

 

 

På kvelden dagen vi hentet den begynte jeg og vaske motorblokka og scootern fant fort ut at batteriet lakk noe jævli batteri syre så dette ble kastet og må få ordnet ett nytt.

 

Bilder fra før og etter vaskingen

 

Spoiler

 

Fikk ryddet benken i garasjen (Som var full av søppel og verktøy og satt motoren oppå bordet så nå har jeg har jeg ett ryddig sted og mekke fremover :)

Her ett bilde av benken har en følelse på at det blir mye skruing der fremover
 

Spoiler

 

 

Fikk også kjøpt Stage 6 Pro Replica (Chrome) av en venn av meg for 300,- noe jeg er ganske fornøyd med, tror jeg snart skal bestille Stage 6 StreetRace 70cc, 17.5mm Forgasser, ny reed og powerfilter. Tanker om dette oppsettet? :)

 

 


Fantic Caballero '07 | PROSJEKT TRÅD

Yamaha Aerox '04 PROSJEKT TRÅD


#4 MagnusIsak

MagnusIsak

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 42 Innlegg:
  • Registrert: 31-juli 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Sandefjord
  • Yrke:Elektriker
  • Kjøretøy:Yamaha TZR, Rieju RR

Skrevet 11 juni 2014 - 09:08

følger!


Bikes don't leak oil, they mark their territory. :)

 

Youtube: https://www.youtube.com/SFRGoodGuy

 

 


#5 J.A.S

J.A.S

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 511 Innlegg:
  • Registrert: 05-juni 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Buskerud, Hønefoss
  • Kjøretøy:Aprilia RS 125, MH RYZ, Speedfight

Skrevet 11 juni 2014 - 10:03

Følger!


Selger du Speedfight 1/2 deler? Ta kontakt!

 


#6 Alekshansen

Alekshansen

    MP-Fritids

  • Moderator
  • 4 349 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Oppland, Gran
  • Yrke:Bilmekanikerlærling
  • Kjøretøy:Mercedes 190e, Vespa pk 50 1995
Garage Garasje

Skrevet 11 juni 2014 - 10:34

følger med :)


rmx'en :D oppsett: plombert, avskilta og stua bort til man har tid
Drd'en :D
X'en! :D 

 

jeg viste mamma den kvise videoen, så den andre fanen min så sto det " Hvilke vagina er best? erfaringer?" - Prebenww

 


#7 Kruze

Kruze

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 328 Innlegg:
  • Registrert: 24-mars 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Østfold, Halden
  • Kjøretøy:Bmw e46 coupe

Skrevet 11 juni 2014 - 11:06

Følger! :)


  • CrasHumble liker dette

Yamaha Aerox 2006 VL46: Polini sport 70cc, Dellorto 21mm, Stage 6 innsug, Stage 6 reed, Hebo titan, Malossi multivar, Stage 6 racing mk2 clutch, stage 6 racing clutchklokke, cobra racing veiv Savn  :wavecry 

Aprilia rs 2003: Malossi MHR80, Dellorto 21mm, Mk PR3 eksos, Malossi VL6, Tp kevlar m/malossi fjærer, 28mm innsug, Tp coil  Savn   :wavecry

Yamaha BWS 1995: Airsal t6 asso 70cc, Dellorto 17,5mm, Malossi VL6 reed, Gianelli revers, Malossi multivar, Stage 6 racing mk2 clutch  :rolleyes

Yamaha Aerox 2002: PROSJEKT! ^_^ ^_^ --> http://www.mopedport...nspill-oenskes/

 


#8 TheSh686

TheSh686

    Årets scooter 2013

  • Bruker
  • Pip
  • 334 Innlegg:
  • Registrert: 11-juli 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Sandefjord
  • Kjøretøy:Aerox '03, RYZ '05, Mercedes CE300 '88
Garage Garasje

Skrevet 11 juni 2014 - 12:21

Følger selvfølgelig med! :) I og med du skal bestille ny forgasser, så er det vel like greit å kjøpe en 21mm?


MH RYZ SM Prosjekt Her!


#9 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 11 juni 2014 - 12:45

Fine planer utenom trimmen. Kunne i det minste gått for s6 sport pro,kombinert med valgte anlegg eller enda bedre et s6 pro anlegg. Og selvsagt 21mm. 19mm minimum. 17.5 blir bare i minste laget.

Dette innlegget er endret av 4life: 11 juni 2014 - 12:47

Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#10 Nardo

Nardo

    Årets Bil 2016

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 706 Innlegg:
  • Registrert: 27-september 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Buskerud, Hønefoss
  • Kjøretøy:Audi A4 B6 1.8TQ
Garage Garasje

Skrevet 11 juni 2014 - 13:50

Følger selvfølgelig.
Enig med 4life. Ville hatt 21mm.

Vil se et ordentlig MHR bygg! Typ MHR Team 2. 4life hadde det før har jeg hørt rykter om - men utifra videoer, går det FÆLT!

Nardo's Audi A4 B6 1.8TQ


 

| '12 Yamaha Aerox | '10 Yamaha TZR | '85 Suzuki FZ | '06 Yamaha YZ125 | '13 KTM EXC250 | '04 Citroën Berlingo | '03 Audi A4 1.9TDIQ | '01 Audi A3 1.8TQ | '03 VW Golf MK4 1.9TDI Pacific | '12 VW Scirocco 2.0TDI R-Line | '08 KTM EXC125 |

#11 CrasHumble

CrasHumble

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 211 Innlegg:
  • Registrert: 01-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Sandefjord
  • Kjøretøy:Fantic Caballero '07 | Yamaha Aerox '04
Garage Garasje

Skrevet 11 juni 2014 - 14:41

Fine planer utenom trimmen. Kunne i det minste gått for s6 sport pro,kombinert med valgte anlegg eller enda bedre et s6 pro anlegg. Og selvsagt 21mm. 19mm minimum. 17.5 blir bare i minste laget.

Ja vet at den er litt slapp, men er god til prisen spesielt når jeg får pro replica for 300,- men har lest at 17.5mm gasser passer bra sammen med dette oppsettet (Stage 6 StreetRace og Pro Replica) eller tar jeg helt feil her? Isåfall hvilken forgasser er optimal til dette oppsettet?  :rolleyes


Fantic Caballero '07 | PROSJEKT TRÅD

Yamaha Aerox '04 PROSJEKT TRÅD


#12 eXploraL

eXploraL

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 179 Innlegg:
  • Registrert: 30-september 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hedmark, Løten
  • Kjøretøy:Audi A4, 1,9TDI 180 HK quattro, 03'

Skrevet 12 juni 2014 - 13:38

Følger :)

 

Ha på 21 mm. Passer bedre


  • CrasHumble liker dette

Saab 9-5 2,3t '01 - 185 hk, soon to be more  :rolleyes - http://www.mopedport...s-saab-9-5-23t/

 


#13 Dahlern

Dahlern

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 193 Innlegg:
  • Registrert: 12-september 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Buskerud, Drammen
  • Kjøretøy:Nsr 125
Garage Garasje

Skrevet 12 juni 2014 - 14:00

følger :)


Kjøretøy: Yamaha dt125r 2005 og BMW 318i e46 2002 facelift
Eks kjøretøy: Honda Nsr 125, Aixam 400 SL mopedbil, Motron xle 50cc(70) og seacraft 350 båt med 25hk mercury,

140cc Kina crosser (gikk fæært!!), Suzuki cs 50, 70cc Kina atv, Suzuki gs 125, Herje scooter Boatian xt50q og olabil med snøfreser motor :D.


#14 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 12 juni 2014 - 14:01

Ja vet at den er litt slapp, men er god til prisen spesielt når jeg får pro replica for 300,- men har lest at 17.5mm gasser passer bra sammen med dette oppsettet (Stage 6 StreetRace og Pro Replica) eller tar jeg helt feil her? Isåfall hvilken forgasser er optimal til dette oppsettet?  :rolleyes

 

Dersom anlegget koster 300 så er valget enkelt ja :) Pro Prelica er et svært bra anlegg til sport bruk. Vil nok passe bra med Street sylinderen. Men min mening er at forgasseren er for liten mtp ytelse. Ikke at det ikke vil gå med 17,5mm. Selv med 19mm ville det bli en oppgradering. Er en helt annerledes forgasser. (19-21mm) Du birde og fokusere på variomatikken. Dersom du kan ta deg råd,så er det stor gevinst på og bytte variator. Enda større dersom du kan kjøpe overrange/oversize varintene fra Malossi eller stage6. Org variator på minarelli er en stor vits! samme med bakre reimskiver. Alt for små når man først bytter til 70cc.

 

Du bør og tenke på omdreving. Vil avlaste motoren for mye "stress" Toppfarten vil øke litt,samtidig som en litt mykere aks,men gevinsten ligger i at du kan ligge i et mer behagelig turtall over lengre tid på stor fart. (over 80 km/t) Minarelli motoren er relatvt lett drevet,og max fart er og blir rundt 80-90 med et oppsett som det er valgt. Selv om speedoen på Aerox har spunnet rundt 12 ganger,så betyr ikke det noe. Yamaha speedoer er jo kjent for og være helt på blåbærtur. 13-44 malossi er f.eks et godt valg.

 

Du kan saktens kjøre på med det oppsettet du har,og kun det,men for en mer komplett matchende pakke mener jeg du burde spandere i det jeg sier. Scooteren vil oppleves som bedre,og den vil leve lenger!


  • CrasHumble liker dette
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#15 Dagfinnz

Dagfinnz

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 103 Innlegg:
  • Registrert: 11-oktober 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Ålesund
  • Kjøretøy:Rieju RR/SMX 2003 mod og Rieju Rs2 2004
Garage Garasje

Skrevet 12 juni 2014 - 15:28

Følger! :)

#16 CrasHumble

CrasHumble

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 211 Innlegg:
  • Registrert: 01-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Sandefjord
  • Kjøretøy:Fantic Caballero '07 | Yamaha Aerox '04
Garage Garasje

Skrevet 12 juni 2014 - 23:12

 

Dersom anlegget koster 300 så er valget enkelt ja :) Pro Prelica er et svært bra anlegg til sport bruk. Vil nok passe bra med Street sylinderen. Men min mening er at forgasseren er for liten mtp ytelse. Ikke at det ikke vil gå med 17,5mm. Selv med 19mm ville det bli en oppgradering. Er en helt annerledes forgasser. (19-21mm) Du birde og fokusere på variomatikken. Dersom du kan ta deg råd,så er det stor gevinst på og bytte variator. Enda større dersom du kan kjøpe overrange/oversize varintene fra Malossi eller stage6. Org variator på minarelli er en stor vits! samme med bakre reimskiver. Alt for små når man først bytter til 70cc.

 

Du bør og tenke på omdreving. Vil avlaste motoren for mye "stress" Toppfarten vil øke litt,samtidig som en litt mykere aks,men gevinsten ligger i at du kan ligge i et mer behagelig turtall over lengre tid på stor fart. (over 80 km/t) Minarelli motoren er relatvt lett drevet,og max fart er og blir rundt 80-90 med et oppsett som det er valgt. Selv om speedoen på Aerox har spunnet rundt 12 ganger,så betyr ikke det noe. Yamaha speedoer er jo kjent for og være helt på blåbærtur. 13-44 malossi er f.eks et godt valg.

 

Du kan saktens kjøre på med det oppsettet du har,og kun det,men for en mer komplett matchende pakke mener jeg du burde spandere i det jeg sier. Scooteren vil oppleves som bedre,og den vil leve lenger!

Takk for utfyllende svar!  :D 
Ja har tenkt litt på variator osv. men først er det viktigste og få den til å gå, så tenker det blir 21mm forgasser (DellOrto 21 Black Edition) og streetrace nå til å begynne med ^_^


Fantic Caballero '07 | PROSJEKT TRÅD

Yamaha Aerox '04 PROSJEKT TRÅD


#17 Dagfinnz

Dagfinnz

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 103 Innlegg:
  • Registrert: 11-oktober 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Ålesund
  • Kjøretøy:Rieju RR/SMX 2003 mod og Rieju Rs2 2004
Garage Garasje

Skrevet 13 juni 2014 - 10:41

Takk for utfyllende svar!  :D 
Ja har tenkt litt på variator osv. men først er det viktigste og få den til å gå, så tenker det blir 21mm forgasser (DellOrto 21 Black Edition) og streetrace nå til å begynne med ^_^

har polini variator med 5,9g eller 5,6g vekter liggende hjemme om det er av interesse? :)

 

får den billig!



#18 CrasHumble

CrasHumble

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 211 Innlegg:
  • Registrert: 01-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Sandefjord
  • Kjøretøy:Fantic Caballero '07 | Yamaha Aerox '04
Garage Garasje

Skrevet 16 juni 2014 - 02:16

UPDATE 2 16.06.14

Har fått satt sammen blokka ved hjelp av TheSh686, vi tok veiva i frysern og varmet opp blokka med varmepistol og alt passet sammen perfekt!  :D 
 

Her er noen bilder fra sammensettingen:

Spoiler

 

 

Bestilte også noen deler fra Speedline.dk istad, prisen på bestillingen endte visst opp på mer enn jeg betalte for hele moppa  :shy

Her er listen over deler:  :D

Spoiler

 

 

Hentet også en Stage 6 Pro Replica Chrome/Sort som jeg kjøpte for 300,-

eneste «feilen» med potta er noen riper under etter bakkestøting  men er bare utseendemessig og man ser det ikke med mindre man ser undenifra så det bryr jeg meg lite om

 

Bilder av anlegget:  :wub 

Spoiler

 

 

 

Hva tror dere toppfarten blir med:
Stage 6 StreetRace 70cc
Org Variator og clutch med 4g vekter
Stage 6 Pro Replica
DellOrto 21mm Black Edition Forgasser
Noen som har en anelse? :shy 
Og circa dyse? 

Dette var alt for denne updaten, neste update kommer etter jeg har fått satt på alt av deler  :tease 

 

 



har polini variator med 5,9g eller 5,6g vekter liggende hjemme om det er av interesse? :)

 

får den billig!

Hadde vært veldig lukrativt bare jeg hadde hatt penger  :blush   ellers takk  :)


Dette innlegget er endret av CrasHumble: 16 juni 2014 - 02:12

Fantic Caballero '07 | PROSJEKT TRÅD

Yamaha Aerox '04 PROSJEKT TRÅD


#19 J.A.S

J.A.S

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 511 Innlegg:
  • Registrert: 05-juni 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Buskerud, Hønefoss
  • Kjøretøy:Aprilia RS 125, MH RYZ, Speedfight

Skrevet 17 juni 2014 - 07:47

Ser bra ut det her! :) Drøye 1600kr på en bestilling var ikke så verst spør du meg, men! :) Tilløper vel toll også fra Speedline? :)


Selger du Speedfight 1/2 deler? Ta kontakt!

 


#20 CrasHumble

CrasHumble

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 211 Innlegg:
  • Registrert: 01-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Sandefjord
  • Kjøretøy:Fantic Caballero '07 | Yamaha Aerox '04
Garage Garasje

Skrevet 17 juni 2014 - 10:21

Ser bra ut det her! :) Drøye 1600kr på en bestilling var ikke så verst spør du meg, men! :) Tilløper vel toll også fra Speedline? :)

Varierer veldig, hvis man har en stor pakke (eksosanlegg) så sendes den gjennom ett annet selskap og man slipper toll. Så hvis du vil slippe toll så bestiller du bare f.eks org eksos til Aerox for 300,-, kan ikke garantere at du slipper toll på denne måten men har virket for 2 av kompisene mine senest forrige uke. �

Fantic Caballero '07 | PROSJEKT TRÅD

Yamaha Aerox '04 PROSJEKT TRÅD




Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!





Andre emner som også har følgende stikkord: aerox, humble, yamaha, stage 6, prosjekt

1 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 1 gjester, 0 anonyme brukere